Hockis akvarier (side 3)

Håkon Broch
Hei! For det første har jeg fått meg linse til kameraet, Pentax 70-300mm macro
Tamaron*
Da har jeg kommet opp med et nytt projekt! Hvis noen har lest tråden min sså vet de at jeg har hatt kjempe masse projekter(Fra opdrett på cory til Akv arier sammensatt med glassrør)Som det aldri blir noe av . Men Dette prosjektet skal det bli noe av, Ancicstrus! Oppdrett på ancistrus ja... Har allerede begynt og avtale med selgere og noen har vel sett tråden der jeg ville finne kjønn på ancistrusen jeg har nå Hvis noen leser dette er det bare og komme med tips om ancistrus... :P
Tolmodighet? aldri hørt om det. Jeg har sikkert den verste Kan bare ikke venter til i morgen da jeg skal ut og kjøpe ancistrus av en på randaberg! Har bygd meg mallehule av skifer nå, vet ikke om målene er riktige (14x4x5 cm) men håper det Bare kom med med kritikk hvis det er noe jeg gjør feil :P (som jeg sikkert vil gjøre )
Arrgh tolmodigheten min blir satt på prøve nok en gang da han jeg skulle kjøpe fisken av fikk egg, Hvor lenge tror du jeg må vente? 3 uker, 4?
...Heldigvis slapp jeg og vente mer! Så en annonse på finn angående ancistrus så jeg Dro ut så fort jeg kunne og sparte 200 kr og masse tid! Bare dagene etter var omtrent hele sanden ennevendt og jeg går ut i fra ar det er ancistrusene som bygger hule, så nå har jeg skaffet det og!
En stund siden jeg har skrevet her, så dette har skjedd, For lit under en uke siden la ancistrusene mine egg og hannen har jeg nedsten ikke sett siden, han er bare inni hulen, og av og til kommer halvparten ut for og vifte på eggene(?), Jeg har også kjøpt en betta, på jærens storauksjon og solgdt banjomallene og tetraene
Jeg prøver meg også litt på aquascaping, men sliter med og få plantene til og feste seg ;o)
Kjøpte masse planter og steiner her forleden, og det begynner og se fint ut :P men som sagdt plantene vil ikke festeseg
Hei
Fin tråd du har laget
Har du fått ancistrus yngler?
Jeg er litt småstolt,for jeg fant yngler i to av kokoshulene mine i dag (lov til å skryte litt vel,hehe).
Blir spennende å følge med i tråden din.
Håkon Broch
En stund siden jeg har skrevet her, så dette har skjedd, For lit under en uke siden la ancistrusene mine egg og hannen har jeg nedsten ikke sett siden, han er bare inni hulen, og av og til kommer halvparten ut for og vifte på eggene(?), Jeg har også kjøpt en betta, på jærens storauksjon og solgdt banjomallene og tetraene Jeg prøver meg også litt på aquascaping, men sliter med og få plantene til og feste seg ;o) Kjøpte masse planter og steiner her forleden, og det begynner og se fint ut :P men som sagdt plantene vil ikke festeseg ;)


Gratulerer med egg! Godt man ikke er Ancistruspappa, han vil vel bli liggende i hula og vokte først egg, så små, og så fort de er ute setter han igang igjen :o)

Du sier du sliter med å få plantene til å sitte, kjenner følelsen (du kan tro jeg har bannet mens jeg sto på hodet og endelig hadde monsterplanta godt festet innerst nederst akkurat der den skulle være, og så fant den duppende i overflata noen sekunder senere, det er jo til å bli sprø av!). Man må jukse litt, du kan bruke småstein som lodd de dagene det tar plantene å finne feste, det er jo gratis, eller bruke mitt yndlingstriks, JBL Plantis, de er supre til å holde mallegrønt på plass i sanda også. For er du heldig, må jo de små få grønne suttekluter etterhvert :o
Ja Jpl plantis må jeg kjøpe , Eggene var klekket på søndag og plommesekken er vel snart spist opp så jeg må begynne og mate snart, jeg har ikke artemia, men oen alge pellets om blir nesten til pulver når jeg har puttet den i vann, så kansje de kan funke, Gratulerer med egg lene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap