Kjøpe kamera, men hvilket? (side 3)

Plussmedlem
Mona har fått med mye viktig i innlegget sitt over her... Bra innlegg.

Bruker Canon selv.
Jeg har alltid med meg minst 2 minnekort, bruker beltetaske til de.

Legg heller mer penger i linse enn å kjøpe et dyrt hus. Kameraet overgår evnene dine uansett, om du ikke er proff.
Kjøp heller Sigma-linser enn originalt. Koster mindre, samme kvalitet.
En 28-300 Sigma er en grei allround-linse som ikke koster allverden. Kan brukes inne samtidig som du kan bruke den på lengre hold ute. Dessuten KAN det være greit med litt zoom om fiskene er sky.
Kjøp gjerne en macro i tillegg, blender 2,8 helst. Sigma har bra her også. Da får du mulighet til knallbilder på nært hold.
Ekstern blitz vil gi mye bedre bilder enn den integrerte, samt gi deg muligheter for å kjøre serier i dårlig lys.

Foto&Video i Oslo har en helt utrolig butikk. Sjekk gjerne nettsiden deres. Bra priser der, muligens de beste på endel ting...
Plussmedlem
Angående Nikon og macro... søk Thor E. Håkonsen. Nikon-fantast med macro som spesialitet. Der ser du hva man VIRKELIG kan få til....

På Fiskersiden.no er det en Pentax-forkjemper som heter Karl Inge Stumo, holder til på Karmøy vel... Verdt å sjekke ut litt...

Skal se om jeg får linket litt her.
det ble canon eos 50D den var god å holde i =)

så nå blir det lading over natten å crazy photo time i morgen
Jeg ønsker meg ekstern blitz (som jeg kan koble til kameraet via ledning og holde i hånden over karet) og har siktet meg inn på Canon der også.
Det står litt om de Canon har her.
Noen som har erfaring med noen av de, og kan fortelle litt om det?
Plussmedlem
50D er knallkamera det, bare å gratulere som lykkelig eier...

Bruker Speedlite 430EX, men kunne godt tenkt meg største til Sigma. Men Speedlite er bra blitzer det...

Hvis jeg skulle belyse karet ovenfra er det vel andre og billigere måter å gjøre det på enn med blitz... Rigge opp et par lamper f.eks....
fikk prøve meg litt.
lærte en ting i dag, Discus er livredd for canon 50D XD hehe får vente å se om de venner seg til den =)

gleder meg til dagslys i morgen
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap