- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Ronjas undervannsverden (side 3)
Ronjas undervannsverden (side 3)
Postet 11.08.10 kl 22:25
Inaktiv bruker
Hehe, tusen takk
Postet 12.08.10 kl 09:17
Inaktiv bruker
Hey igjenn, akkurat kommet hjem etter en triverlig tur i trondheim. Dette kommer sikkert ikke som et sjokk men jeg har kjøpt njytt akvarium. men dette ble lite 8L, fordi jeg tok fly.. Men jeg har altså tenkt å ha reker oppi der.
Åsså da jeg kom hjem så hadde doffen 2 dævvæ ''/
Åsså da jeg kom hjem så hadde doffen 2 dævvæ ''/
Postet 18.08.10 kl 16:50
Postet 18.08.10 kl 17:06
Inaktiv bruker
Nei det var matere der, men de reiste på søndag å da jeg kom hjem fløt han bare der. Han hadde ingen skader
Postet 18.08.10 kl 19:55
Inaktiv bruker
Postet 19.08.10 kl 21:11
Inaktiv bruker
Følte for en liten oppdatering her, pæra har gått i 28 L å jeg må vente til imorgen for å kjøpe ny og gullfiskene jeg passa er nå henta. Ellers har det ikke skjedd noe mere..
Postet 29.08.10 kl 18:39
Postet 29.08.10 kl 21:34
Inaktiv bruker
Ja, akvariumet ble liksom annerledes..
Ja, især når det er på en søndag + at jeg ikke kommer meg på butikken før i kveld..
Ja, især når det er på en søndag + at jeg ikke kommer meg på butikken før i kveld..
Postet 30.08.10 kl 07:34
Inaktiv bruker
Nå har jeg vaska 2 akvarium mens de andre to står fortsatt tomt for fisk.. Uansett så ble jeg fornøyd med innredninga denne gangen. å snart ska jeg starte med innredninga på 8L! jeg gleder meg fordi der ska jeg kun ha lilla sand som bunnsubtrat. jeg tror det vil bli stilig
Postet 05.09.10 kl 20:01
Inaktiv bruker
en ting jeg glemte å nevne var at jeg bestilte rekevennlig filter fra akvariereker.no så det ska bli spennende. når den kommer ska jeg begynne med innredninga og bestille noen reker, vet ikke hvordan men jeg satt å tenkte på giftgrønn snegle..
Postet 05.09.10 kl 20:08
Inaktiv bruker
Da var det født guppyer og jeg klarte å redde 2. Men det har også skjedd noe veldig fælt! Da jeg putta de to guppyynglene i kampfisk akvariummet så putta jeg kampfisken i 8 L bare imens jeg fikk kjøpt ordentlig filter. jeg hadde bytta vann i det akvariummet to ganger denne månten *den sto tom* så putta jeg redbull oppi der å så døde han
Postet 19.09.10 kl 10:08
Ronja AndersenDa var det født guppyer og jeg klarte å redde 2. Men det har også skjedd noe veldig fælt! Da jeg putta de to guppyynglene i kampfisk akvariummet så putta jeg kampfisken i 8 L bare imens jeg fikk kjøpt ordentlig filter. jeg hadde bytta vann i det akvariummet to ganger denne månten *den sto tom* så putta jeg redbull oppi der å så døde han :(
Trodde kampfisker tålte litt, gjør hvertfall min, Harry.. men døde han med en gang du tok han oppi, eller hadde han vært der en stund? Du hadde ikke i iskaldt vann rett før du tok han oppi..?
Aldri hørt om kampfisk som har dødd av stress før, men kan absolutt sikkert skje!
Trist med han RedBull som du var så glad i. Han var kjempefin, sett bilde. Har også hørt historien om kinodaten med han..
Postet 19.09.10 kl 10:19
Endret: 19.09.10 kl 10:26
Inaktiv bruker
Det var 28 Grader i begge karene, jeg tok 1/4 del vann fra det forige akvariummet. Han døde etter 10 min elsn.. Stress kan det ikke være.
Ja, masse gode minner. Kinodaten glemmer jeg aldri
Ja, masse gode minner. Kinodaten glemmer jeg aldri
Postet 19.09.10 kl 10:53
Ronja AndersenDet var 28 Grader i begge karene, jeg tok 1/4 del vann fra det forige akvariummet. Han døde etter 10 min elsn.. Stress kan det ikke være. Ja, masse gode minner. Kinodaten glemmer jeg aldri
Hmm, hva mener du med at "stress kan det ikke være"? Stress kan være en vanlig dødsårsak det, faktisk.. men jeg skal ikke si noe om det. Hva kan det være, tror du?
Postet 19.09.10 kl 11:18
Inaktiv bruker
Synd at RedBull døde
Postet 09.11.10 kl 17:21
Endret: 09.11.10 kl 17:25
Inaktiv bruker
Hei, en stund siden sistgang jeg var her. Det har skjedd så mye i det siste. Jeg har bl.a blitt gravid. Dette er tredje måned nå. Graviditeten har gjort sånn at alle i familien har gjort det så forbanna vanskerlig for meg å leve sånn. Den har både svekket og styrket meg.
Men nestehelg ska jeg flytte ut, å flytte inn til min kjære. Etter mange krangler, med både mine og hannes foreldre så fant vi ut at det var den beste løsningen. Etter mange turer i tenkeboksen så kom jeg til svaret at jeg beholdt ungen. Men å flytte ut var ikke så enkelt. Jeg må elte akvariummene her. Så jeg kan ikke holde på med denne hobbyen uansett siden det vil være tungt for en gravid 14åring.
Men jeg vil gjerne takke alle dere som har hjulpet meg videre med denne ''livsstilen'' Akvariummhobbyen har styrket meg utrolig mye mere. Både psykisk og fysisk. Jeg har bl.a blitt bedre å ha ansvar, fordi jeg må vaske akvariummene helt alene, uten å spørre etter hjelp. Jeg har lært å tatt de rette beskuttningene, som da jeg måtte ta livet at min kjære doffen. Jeg har lært om økonomi, som da jeg hadde 200, å skulle ha nye sko, men jeg brukte pengene på nødvendig akvarium utstyr. Som ph tilsettning og fiskefor. Jeg har lært å kjenne igjenn mange fisker. Å ikke minst om oppdrett.Jeg føler at jeg tok den rette besluttningen når jeg beholdt babyen. Å nå ska søstra mi passe på fiskene.
Dere som har hjulpet meg, tusen takk for et herlig år!
Hilsen, deres alle Aquaronja.
Men nestehelg ska jeg flytte ut, å flytte inn til min kjære. Etter mange krangler, med både mine og hannes foreldre så fant vi ut at det var den beste løsningen. Etter mange turer i tenkeboksen så kom jeg til svaret at jeg beholdt ungen. Men å flytte ut var ikke så enkelt. Jeg må elte akvariummene her. Så jeg kan ikke holde på med denne hobbyen uansett siden det vil være tungt for en gravid 14åring.
Men jeg vil gjerne takke alle dere som har hjulpet meg videre med denne ''livsstilen'' Akvariummhobbyen har styrket meg utrolig mye mere. Både psykisk og fysisk. Jeg har bl.a blitt bedre å ha ansvar, fordi jeg må vaske akvariummene helt alene, uten å spørre etter hjelp. Jeg har lært å tatt de rette beskuttningene, som da jeg måtte ta livet at min kjære doffen. Jeg har lært om økonomi, som da jeg hadde 200, å skulle ha nye sko, men jeg brukte pengene på nødvendig akvarium utstyr. Som ph tilsettning og fiskefor. Jeg har lært å kjenne igjenn mange fisker. Å ikke minst om oppdrett.Jeg føler at jeg tok den rette besluttningen når jeg beholdt babyen. Å nå ska søstra mi passe på fiskene.
Dere som har hjulpet meg, tusen takk for et herlig år!
Hilsen, deres alle Aquaronja.
Postet 05.12.10 kl 22:06
Inaktiv bruker
Jeg vet at dette overhode ikke har noe med akvarium å gjøre. Men jeg syns det er noe å miste favoritthobbyen sin..
Men jeg vet at jeg kommer til å se bake på dette å bli stolt over hvor sterk jeg faktisk var. Ja, jeg kunne tatt abort, men i mine øyne ser jeg ingen hensikt.
så jeg slenger ut av min lille bollemage og guppy unger
Men jeg vet at jeg kommer til å se bake på dette å bli stolt over hvor sterk jeg faktisk var. Ja, jeg kunne tatt abort, men i mine øyne ser jeg ingen hensikt.
så jeg slenger ut av min lille bollemage og guppy unger
Postet 05.12.10 kl 22:38
Postet 06.12.10 kl 07:34
Inaktiv bruker
Hehe
Tusen takk
Tusen takk
Postet 06.12.10 kl 11:39