Millas akvakaos:p (side 3)

scalare yngel igjen. To kull til. Jeg trenger flere karr:p fort!
håper en av di to som har sagt di mulig kan frakte kar til meg kan det. Krise her nå. Yngel i lange baner, fisker som trenger mer plass og kar til medinisering til discusene mine som har fått gjeldemark. Og forresten forelska meg i en discus på rubrikken til discus isabella tror jeg det var. Regnbue panda. Lekker fisk ønsker meg en slik.
godt nytt å ja. Hmf. Først går bilen til dundas. Før kunne vi iaffal ta små svippturer. Men nå står den bom. Å jeg som skulle møte en i os for å kjøpe karr. Håpe han vil kjøre di helt hjem til meg for litt eksta bensinpenger. Oxo i dag slutta varmekolba i 325 literen å funke. Så da blir det bussen til røros i morgen for å kjøpe ny. Sukk. Fin start på nye året.
Inaktiv bruker
huff, ja det var en nok så hard start på året. jeg kommer vel en tur til helga igjen kanskje om det passer så får vi snakka om fisk å bytte osv... det er morsomt med fisk ja, men det var vel sikert ikke rent lite det akvarie du skulle få deg heller...?? hehe
Du får vel hive ut alle småkarra og sette inn en 1000 liter så kan du bade oppi der siden det er jo så stort... jeg tror mine black molly er gravide nå så kanskje du kan få yngel av de ettervært hvis du vill.

Med hilsen kristian
hei kristian et 375 og et 160 liter. Trenger mer plass til fisk:p om jeg kjøper ditt 60 liter, så mulig jeg har enda et lite karr til deg. Men det er uten glass og lys. Kanskje 30 liter. Plantene står fortsatt i bøtta. Begynt å bli litt slappe oppi der:p har du ordna deg 250 liter? Er en fra hamar som skal hitover i januar en gang. Han har vist et 250 liter. Mulig du kunne kjøpt det, å han satt det av hos deg. For regner med han må forbi trysil.
Inaktiv bruker
a, så flott.
jeg prøver ringe deg,men får ikke svar...spørr her istedet jeg...
30 liter uten glass sa du? er det bare armaturen da eller? ja jeg skulle hatt noen på 20-30 liter i tilleg til det lille du snakka på for jeg må ha plass til black molly yngelen også... det blir flere asså og den eldste scalare yngelen din er de levringsklare snart? har de forskjellige farger. du har ikke så du får satt en miniatyr pumpe i bøtta så lenge da, bare så de ikke blir helt døde... har du telefon nr til han mannen du snakka på ? ble interessert i det... hehe
svarte vel på det meste på tlf nå:p
Inaktiv bruker
ja, det gjorde du...
har fått discus egg den nylig kjøpte gategutten min falt for prinsessa mi så nå står di å våkter egg di har lagt på glasset i karret. Helt inni gjørne. Vanskelig å se di annet enn ovenifra pga ramma dekker der egga er. Spennende å se om di blir hvite eller ikke blir ikke no av kullet uansett da. Pga gjellemark. Kur startes med til uka regner jeg med. Men artig å ha fått et par da. Så får jeg prøve på nytt etter kur.
vært i tynset i dag. Skulle på zoo og handle noen ting jeg trengte. Bla varmekolbe. Men det hadde di ikke. Ikke artemia heller:s og ikke mygglarver. Og nesten tomt for fisk. Ikke mye å skryte av gitt. Kjøpte et par planter da. Og kalium mot gjellemark.
Inaktiv bruker
åh, ja en tur på dyrebutikken snart hadsde ikke gjort noe for min del... du er heldig, foresten siden du var på tynsett var det ikke der du kjøpte L-144? kjøpte du med noen til meg eller hadde du ikke tid eller kanskje de ikke hadde? jeg tror jeg er på glipp til å få et 375 liter juwel eller et så fint i svart i hvertfall hvis ikke det er 300 liter bare, målene er 120*51*61 tror jeg eller så var høyden også 51. hvordan går det med deg å kjøp av karr da, har du fått tak i no? så spennende har nesten falt for discus jeg også nå... hehe så lenge de er små for jeg har jo ikke plass til så mange store i tilleg til scalare og forhåpentelighvis L-144 malle.
Lykke til med kjøp så ses vi kanskje lørdag må snakke nermere med mamma først.

Mvh Kristian.
har enda ikke fått meg no nye karr nei. Men håper det skjer no snart nei jeg kjøpte mine L144 fra en privat person i trondheim. Kjøpte flere maller og noen corydoras. Di hadde kun ancistrus i tynset. Var nesten ikke fisk der. Nesten alle kara var tomme. Så eneste jeg kom hjem med var en stor javamose jeg skal ha i nye karet, når jeg får meg ett da:p hehe.
han med karra kommer mest sansynlig enten i kveld eller i mårra Hurra gleder meg masse da er det bare å skaffe pumper og kolber og stæsj etterhvert:p
ja så var kalium kuren igang. For en vannvittig farge det ble på vannet:p får håpe jeg har gjort alt riktig nå. Fikk god forklaring av discusheaven(takk) på fremgangsmåten. Så nå håper jeg at jeg tar knekken på gjellemarken og ikke discusen. Nytt karr er satt opp til kuren er klar. Så ikke smitten er i karret. Mangler bare ny pumpe, å få innkjørt denne. Ingen av di fiskene som gikk med discusen skal følge med. Der bliralt nytt. Planter, sand, fisk, pumpe osv. Hva gjør man ikke for sine fisker
Inaktiv bruker
ja, hva gjør man ikke for sine fisker???
all discusen overlevde nattan har tatt 100 prosent vannbytte i dag. Vannet var da blitt brun orange. Kjæresteparet driver nå å renser glasset for å legge egg i medisineringskaret:s er det no særlig da tro?? Må jeg evt fjærne di pga medisinen? Hmm. Coryene mine leker også for harde livet. Men ingen egg enda. Hvis ikke di har blitt spist opp da. Scalare yngelen vokser seg store. Bortsett fra 2 stk som er knøttsmå:s har nå to sommerfuglpleco. Noen som vet hvordan mang ser forskjell på han og ho?
nå begynner jeg å bli litt lei vannbytter her altså. Pga gjellemark kuren så går det heftig mange bøtter. I tilegg har jeg jo vannbytter på di andre kara oxo. Dvs en 250, en 180, en 450, en 375, en 325, en 100 og en 60 liter. Gleder meg til kuren er ferdig!
Får håpe du får tatt knekken på gjellemarken nå da
Du skulle få tatt bilde av alla disse Akvariene dine,har ikke telt hvor mange du har men det blir vel en del nå?
oppdatering. gjellemark kuren er overstått. Alle 5 discus ser friske ut ene parret driver å legger egg hele tiden. Fikk tilogmed yngel, men mamma discus var sulten. Så yngla forsvant. Bilder ja. Bruker kun mobil, har ikke pc. Har forsøkt å legge inn, med wapn går,og går, å bildene dukker ikke opp. Evt får jeg sende bilder på epost til noen via mobn. Også får di legge ut bilder for meg om dt går. Så plutselig en liten malleyngel i mårres. Så en eller annen plass i karret ligger bartemann med yngel:p
Hvordan er tilstanden i etterkant av kur?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap