A.damm (side 3)

Trist med ålene din ,men sånt skjer dessverre en gang i blandt
Bare et lite men ,døde fisker og dyr bør ikke kastes i do i tilfelle de har dødd av sykdom.Pakk de heller inn og hiv de i avfallsdunken.

Et lite tips fra meg ang. innredning av 110 literen din er en litt stor,lang rot.Coryene føler seg også tryggere hvis de kan ligge litt i skyggen under en rot.
ja det var jo et godt tips. jeg tror egetnlig det er nitritt toppen (?)(den siste) og jeg var litt på etterskudd med noen dager å bytte vann, men men. sånt skjer vel av å til.

ja jeg har tenkt mye på røtter og det vil jeg ha! men jeg vil ikke ha mangrove for jeg synes de er litt for mørke og, hvertfall den jeg fikk med det som nå er krabbekar, gjør vannet litt brunlig. ser de har litt lysere røtter på forskjellige dyrebutikker som jeg tenkte å prøve meg på.
I dag var det Storauksjon og det var kjempespennede! var masse flotte og forskjellige ting der. detta var min første auksjon så nestegang vet jeg hva jeg har å gjøre. IKKE NØL! bestem deg for en førpris og tyn deg til denne. hvis jeg ikke hadde nølt hadde jeg hatt 7 stk C. Adolfoi i karet mitt nå. men det ble 5 Sterbai istedenfor, men de er veldig fine de også

Fikk en megapose med Pistia til 40,- dette var jo kjemebillig! det var faktisk så mye at det er litt for mye! jeg har ikke plass til alt! så tenkte å spørre sølvi om hun ville ha noe så sølvi, om du leser dette så er det bare å gi en lyd! du skal få det gratis selvfølgelig

Jeg kjøpte også et 19L akvarie, gaffelmose, mikroorm, malletabletter og en virkelig fin rød lotus blomst, er spent på om det kommer blomster på den

nå har jeg satt opp 19 literen, den koster 270 for hele greien, med pumpe,lys, varmekolbe og sand. jeg vasket sanend 3 ganger for den var veldig skitten og plukket ut masse tomme sneglehus fra den men jeg skulle nok ha vasket sanen noen ganger til, fordi vannet ble ganske så grumsete, men lar det stå til i morgen, da har det sikkert kommet seg tenke å hvertfall flytte kampfisken min som er i akvaboksen over der. pæren begynner å gå igjen selv om jeg kjøpte ny ganske nylig, så er ikke vits i å kjøpe pære i et så lite kar hvis den går 1 gang i mnd.

God fangst i dag med andre ord! men jeg vet nå at jeg hadde nok lyst på masse mer av det som ble solgt, men sånn går det vel på ens første auksjon, litt usikker og fasinert så en glemmer seg litt bort eller vet ikke helt hva en skal gjøre. så er det jo alltids det med at " det kommer alltid noe mer" men det gjør kansje ikke det ;P! hehe koste meg hvertfall og håper jeg kan neste år også!
Synes du fikk med deg bra mye i går jeg .Tror du skal bli fornøyd med Sterbaiène og .Disse pleier å være mindre sky enn de fleste andre coryer og de er jo utrolig flotte og da.

Når det gjelder Pistiaen så fikk jeg med meg en porsjon jeg og .Men takker ikke nei til litt til da jeg tenkte å prøve på disse i 222 literen igjen og da gr det jo litt

Håper på bilder nå da med nye planter og fisker i

jada er helt forelsket i sterbaiene allerede! disse var flotte og ligger ikke bare og gjemmer seg. måtte slippe de oppi 110l i går men tenkte å flytte de til 19 literen i dag. sammen med kampfisken fordi lampen i akvaboksen er gåen.. igjen... gidder ikke bruke 80,- pr mnd for en pære i et så lite kar. ellers har jeg vært på shopping i dag! fikk en SVÆR rot i drotningsvik for 149,- den skal i 110literen. og en litt mindre en fra sartor for ca 80 kr. som skal i 19 literen. jeg skal sette de i vann nå etterpå

Ellers er jeg veldig fornøyd med gårsdagen. det var masse flott fangst. lilje-blomsten jeg kjøpte er stor og fin! ble litt dominerende men det kommer nok til å løse seg når jeg får roten oppi.

prøvde en slik mallepille i karet i gårkveld. Danioene gikk HELT amokk! de likte nok den de også!
Bra du fant noen røtter da

Ville ikke tatt Sterbaiene i et 19 liters kar ,de trenger mer plass og de blir ganske så store etterhvert.Så la de heller bli i 110 literen.
hm ok, jeg får se hvordan det blir til når jeg får røttene og slikt på plass. kan jo evt flytte de tilbake senere, de er jo ganske så små i forhold til dine nå
Soleisna. da var den store roten kommet på plass i 110literen -med mose festet på. har omøblert litt på planter osv synes det ble veldig fint nå gleder seg til mosen fester seg og sprer seg litt og til jeg får byttet litt fisk, ( har annonser) legger ved bilde av hvordan akvariet ser ut i sin helhet nå.

nede i hjørnet går Danio frankei-ene mine helt amokk! de har en tendens til å skape "feeding frenzy" hvis jeg slipper oppi en mallepille, er litt underholdene og se på
var hyggelig å treffe deg på auksjonen.
Ja var mye snadder som ble solgt.

Gjerne bilder.

Espen
selvfølgelig glemte jeg selve bildet... typisk! så her kommer det!

Bilde 2 er med blitz, men der ser du hvor vill de er etter den mallepillen!
hehehehehe fant en litt tidi tegneserie stripe http://www.amazingsuperpowers.com/2010/09/guest-comic-buttersafe/ ( akvarierelatert da selvfølgelig )
litt blandede følelser i dag. jeg skal gi bort kampfisken min men han lager det litt vanskelig for meg i forhold til fiskesammensetning osv så jeg føler han fortjener et sted som legger det til bedre for han. på den lyse siden kan jeg heller ha litt andre fisker og slikt nå etterhvert. har tatt ned akvaboksen som kampfisken var i og satt den i 19 literen jeg kjøpte på auksjonen. det var ikke planen men lyspæren som jeg ganske nylig skiftet i akvaboksen har gått igjen. derfor gidder jeg ikke bruke masse penger på den for å ha lys der når jeg hadde 19 literen. men 19 literen skulle jo ikke kampfisken i ! der tenkte jeg å ha noe guppy eller slikt. får sjå vettu har fremdeles 4 kardinal og 4 neontetra ( selges samlet) til 50 kr, har en annonse på dette. hvis noen er interesert
Ser veldig bra ut nå karet ditt

Synes selv det er leit å kvitte seg med fisker ,men av og til må det dessverre til.Han får det sikkert godt hos neste eier og.

ja nå var han og hentet "Mensan" for bokstavligtalt 2 minutter siden. hehe Kjæresten min syns fisken var litt hissig som om den hadde mensen.. tullete ja, men navnet ble nå hengende der da... hehe litt morsomt var det jo også. nå ser jeg etter noe levendefødere til 19literen og etter noe som er litt større en Danio Frankei-er og har mer farger til 110literen. er sommerfuglciklide et alternativ kansje?
Anders Damm
ja nå var han og hentet "Mensan" for bokstavligtalt 2 minutter siden. hehe Kjæresten min syns fisken var litt hissig som om den hadde mensen.. tullete ja, men navnet ble nå hengende der da... hehe litt morsomt var det jo også. nå ser jeg etter noe levendefødere til 19literen og etter noe som er litt større en Danio Frankei-er og har mer farger til 110literen. er sommerfuglciklide et alternativ kansje?

Det er rart hvordan navn plutselig dukker opp ja he he.

Sommerfuglciklider kan være et godt alterntiv synes jeg ,argerike og flotte.
Du må bare være obs. på at de kan være litt hissige hvis de legger egg.Tenker da mest på coryene som ikke har vett til å holde seg unna og dermed gjerne blir litt plaget.
hehe ja jeg får se om jeg finner noe men det svidde jo litt i lommeboken på auksjonen da.. så jeg får se :P
i dag ble det shopping, nå var jeg kvitt kampfisken og jeg hadde flyttet neon og kardinal tetraene til 19 literen hadde jeg litt mer spillerom.
Tetraene var et marerikk å fange!! 8 stk med 110 liter å breie seg på. med en stor lotus og rot å div andre planter og ting å gjemme seg i .. de to siste brukte jeg sikkert en time på! helt sykt, de nektet!! men jeg seiret tilslutt!! *YAAY*

jeg har nå tre guppyer i 19 literen sammen med tetraene. tok selvfølgelig de to feiteste hunnene i håp om at de var gravid og en flott hann med stor og fin hale, med sterke farger. var forresten sterke farger på alle sammen når jeg tenker meg om.

har også handlet gurami. ble to med lyst med prikker på siden av Trichogaster trichopterus ( de jeg fant som lignet mest hvertfall) så innså jeg at de ikke far så mye farge på som jeg egentlig så etter. så ringte å spurte om jeg kunen levere de tilbake, dette skulle gå helt fint om jeg kom i morgen.

ok tenkte jeg. da gjør vi det i morra.. men siden vi først er i en annen butikk kan jeg jo kjøpe noen med farger på i dag så slipper jeg det i morra. så det ble to Gullguramier også. nå når de bare skulle dele kar en natt så har alt gått fint. men det evige problemet igjen.. jeg synes de er for fine!! har ikke lyst å levere noen av de tilbake.. menmen.

jeg får tenke på det til i morra så ser vi da.. kommer nok mest sansynlig til å gjøre det. men har ikke særlig lyst etter at jeg kom hjem og de har fått komme ut i karet osv. er veldig fine alle sammen!

Har funnet ut at jeg ikke KAN ha artskar, selv om jeg har lyst å prøve det da! men jeg for alt for glad i alt for mange forskjellige typer fisk. så 110literen er å blir et selskapskar
kom til å tenke på noe merkelig i dag. jeg har ikke sett noen av de andre kuhlii ålene mine etter at den ene jeg skrev om tidligere døde.. skulle jo hatt 3 stk til der etter min beregning, men så ikke snurten av de selv når jeg tok oppi roten, da var det jo masse flytting av planter og greier så fikk en god titt i alle kriker å kroker i karet. lurer på hvor de kan ha tatt veien?

Har enda ikke bestemt meg om jeg skal levere det ene paret med grå gurami tilbake, de er så fine alle sammen! men det er vel kansje best. da er jeg hvertfall sikker på at de ikke blir krysset osv. men synes det var veldig fint med noen litt større fisker også
De blå-guramiene kan visst bli veldig aggressiv etter hva jag har hørt.Så tror det er lurest av deg å levere disse tilbake igjen.

Håper du finner igjen ålene dine også. tegner med du har tett lokk p karet ,ellers ser de seg gjerne et snitt til å krype ut.
hm såpass ja? jeg har ikke merket noe i dag, sett masse på karet i dag for å se hva som skjedde. de blå grå er veldig fredelige av seg, hos meg er det heller de gule som vise litt muskler, men disse er jo litt større en de blågrå enda da.. så kan hende det er derfor
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap