Nybegynner, blir fort hekta. tar gjerne i mot tips om alt mulig rart :) (side 3)

Ok, bare puttet oppi det jeg hadde av kjønnsmodne ancistruser jeg.
Da ser det ut som de begynner å trives i karet. Bare å håpe på det beste
Har fått tatt litt bilder av karene mine (dårlig bilder pga. mobil kamera.)
Tok noen bilder, men får ikke til noen gode bilder. Må nok ordne meg et skikkelig kamera.
Kaldtvannsbytte.
Har nå tatt et kaldtsvannsbytte i karet mitt å håper på å få trigget noe lek hos ancistrusene mine tempen gikk ned 3-4 grader, er det godt nok?
Ja mer en bra nok. det er nå viktig med mygglarver ,at du gir de det.
Det skal være for å etterligne regntid.
Da skal jeg få tak i det imorgen kanskje ta et kaldtvannsbytte og gi de noen av de til helga da
Da blir det Corydoras Adolfoi på meg til mandag 6 stk for 250,-
gratulerer !Disse er kjempe flotte , har 8 stk selv. :o)
Takk ja synes de er veldig fine
Hei
en utrolig flott art Kim.. skal se du blir nok bitt av cory basillen.
Ja du kan jo være sikker på det, først får du meg småhekta på akvarium generelt så går det rett på C-maller! haha, hår fått tatt bilde av dem mallen jeg lurte på om var en vanlig Ancistrus "oppdrettsvariant" eller om det var noe annet. Kan du se hva det er?
Dette er nok ikke en vanlig ancistrus. Er ikke sikker på hva det er. Har du 4 av denne ? Er de like ? Er det noen som har "busker" på nesen ?
Nei har bare 1 av den, så har ingen andre og sammenligne med. Men ser jo at den ikke er mye lik vanlig ancistrus.
Kan se ut som Gibbiceps , men er ikke sikker.
Tror ikke det er den, men kan jo hende. Mønstres stemmer ikke helt og virker ikke som den har fult så stor ryggfinne.
Da kan det være en type Peckoltia , men hvilket L-nr vet jeg ikke. Det finnes flere fisker av denne typen. Kanskje en l-055 ???
Corydoras adolfoi
Da har jeg fått anskaffet med 6 stk Corydoras Adolfoi fine fisker, må få tatt noen bilder
Nå har mine 6 små Cortdiras Adolfoi vært i karet i 2 døgn, og de ser ut til å trives godt Har dem sammen med 2 Ancistrus sp, 2 L-144 og 20-25 guppy og 3 andre Corydoras, salt og pepper.
Corydoras adolfoi, ancistrus sp, l-144, guppy, corydoras "salt og pepper" har forsøkt å ta noen bilder til tråden.
Forsøker å ta noen bilder av karene og fiskene mine, men fant fort ut at det ikke er så lett å ta fine bilder av de aktive akrobatene.
Filterpumpen bør stå plassert slik at utblåset på den rører i vannflaten. Det er når vannoverflaten er i bevegelse at vannet opptar oksygen, så det er viktig.
En annen ting, som jeg ikke vet om du er interessert i å høre er at den filterpumpen så veldig liten ut til det akvariet. Du trenger absolutt et bedre og større filter, slik at du unngår nitritt-oppblussinger og fiskedød. Et skikkelig filter av god kvalitet og rett størrelse er en investering i god fiskehelse
Tilfeldig bekjentskap
© Signe Lill Mørland
Reklame for plussmedlemskap