Wise akvarium c";) (side 3)

Åh, så fine bilder! Skikkelig arti å se ;D
Tusen takk Sissimor )

I dag har jeg hatt kjempekoselig besøk av Vannelement! Tiden gikk fort gitt!!

Etter besøket så hadde jeg mega vannbytte på alle karene mine. Måtte ta litt slam-suging på et av dem og bare generell overflate-suging på de andre.
Da jeg skulle rense den innvendige filterpumpen (altså renske den for div planter som hadde blitt sugd inn i den, så fant jeg noen små yngel som hadde blitt sugd inn der!!!!!
Jeg vet jeg har mange yngel- men vil ikke at det skal krepere noen inni filteret...høres så makabert ut.

Så da var det hodestups inn i klesskapet for å finne en liten nylon-sokk, trakk den over filteret som dekker alle innsug, og så henge den på plass igjen. strømpen dekker de to nederste sugekoppene, men det gjør ikke noe da pumpen henger veldig bra på de to øverste. Litt for bra til tider synes nå jeg. Det er jo iq test noen ganger for å få sugekoppene til å slippe!

Men nå tenker jeg at yngelen vil være litt tryggere et par uker fremover. Så skal de snart flyttes over til yngelkaret som står klart og venter på dem. Det er det et innvendig filter som ikke har noe sterk innsug + at deg er filtervatt nedi det første kammeret.

Ja da går det vel ikke så mange ukene før de små kan forlate både foreldrene og til slutt oss. Vi kan jo overhode ikke ha alle disse små krypene i tankene her. Det er det for liten plass til! Nå er det jo ikke sikkert at alle de som er igjen vil overleve....det skal bli spennende å se!

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap