Godteskåla (side 3)

Ser kjempebra ut,tenker du er fornøyd!
Tar av meg hatten for kreativiteten din Dette ble jo utrolig flott.
Ble kjempeflott dette

Men du har ikke merket noe til at fiskene ikke har det bra nå i senere tid? Ifølge databladet som er revidert i 2005 er Poxydekk skadelig for vannmiljøet.

Se link:
http://www.jhj.no/accounts/500298/File/Datablad/HMS/Gjoco/13841.pdf
Har heldigvis ikke merket noe... Men jeg kan jo ikke garantere at det ikke er noe likevel. Forhandler lovte meg at det skulle være trygt, siden den var beregnet for bruk i svømmebasseng og akvarier. Fikk høre dette fra to forskjellige personer, og tok det da for "god fisk".
Siden du ikke har merket noe til nå så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for lengre hvertfall.

Har du tatt noen målinger av vannkvaliteten i det siste, den ser grei ut? Tenkte å begi meg ut på dette selv nå etter karet har stått å ventet på det i ca 2 år og fant din metode best

Så vist du ikke har merket noe så kjører jeg på
Brukte samme epoxy i Rio Fantasia også, flere måneder før, og har ikke oppdaget noe spesielt der heller.

Måler vannet med gjevne mellomrom, men epoxyen vil garantert ikke ha påvirkning på de vannverdiene det er vanlig å teste for i et akvarium. Må nok ha spesielle, avanserte sett for dette.

Om du vil være helt på den sikre siden, så kan du bestille drikkevannsgodkjent epoxy fra trebåten.no. Men det er mange som har brukt Gjøco sin, og jeg har aldri lest om noen som har fått problemer med den...
Har sjekket samtlige datablader og funnet ut at mapecoat er den eneste som er drikkevannsgodkjent per dags dato. Men denne får jeg da ikke i farger, noe som er litt kjedelig og forlenger prosessen.

Så vist fiskene dine har det bra går jeg nokk for din måte bare med god skylling og slikt over lengre periode før jeg putter noen fisk oppi
Har selv gjøco poxydekk i både rekekaret og i selskapskaret og har ikkje lagt merke til noe her heller.
Siden rekene ikkje har reagert på noen måte så vil eg tru gjøco er ganske trygg.

Godteskåla ser fantastisk ut
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap