Vannrenser (side 3)
Postet 10.01.13 kl 23:48
Postet 04.02.13 kl 18:17
Postet 05.02.13 kl 10:09
Postet 05.02.13 kl 12:02
Postet 05.02.13 kl 13:18
Ja den kjøres non stopp, hvem som selger den billigst vet jeg ikke, men det jeg har hørt er at Philips har sluttet å produsere disse pga. for lite salg.
Så hiv deg over dersom du finner en levrandør som har slik inne. At den virker er jeg ikke i tvil om. Jeg hadde aldri turt å sette inn discus i karet mitt nå, om det ikke hadde vært for vannrenseren.
Så hiv deg over dersom du finner en levrandør som har slik inne. At den virker er jeg ikke i tvil om. Jeg hadde aldri turt å sette inn discus i karet mitt nå, om det ikke hadde vært for vannrenseren.
Postet 05.02.13 kl 14:44
Postet 05.02.13 kl 15:12
Endret: 05.02.13 kl 15:13
Finn Erik HelbergJa den kjøres non stopp, hvem som selger den billigst vet jeg ikke, men det jeg har hørt er at Philips har sluttet å produsere disse pga. for lite salg. Så hiv deg over dersom du finner en levrandør som har slik inne. At den virker er jeg ikke i tvil om. Jeg hadde aldri turt å sette inn discus i karet mitt nå, om det ikke hadde vært for vannrenseren.
Hmm.. jeg blir alltid skeptisk når ting jeg skal kjøpe har gått ut av produksjon. Har dårlig erfaringer med å finne reservedeler..
Finner ikke dette produktet på Phillips sine sider, skal sende dem en mail.
Postet 05.02.13 kl 15:53
Postet 05.02.13 kl 16:03
Det er ikke bare philips som lager slike søkte på Google her er en link:[URL=https://www.google.no/search?q=ozone+purifier+for+aquarium&hl=no&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RiERUeCpDIaP4gTSwYCwCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672#][/URL]
Postet 05.02.13 kl 16:22
Postet 05.02.13 kl 21:26
Postet 05.02.13 kl 21:47
Postet 05.02.13 kl 21:49
Kan nok være påvirkende med ozon i lufta, for de som har alergi.
Vi har selv 450 liter, men med tett topp på karret, er det ikke merkbart ozon utenfor karret.
Første gang jeg kjøpte Resun sitt ozon anlegg på ebay til rundt 500 spenn, var på 300mg, holdt det ca. 1.5 år, da var det luft pumpe som er innebygd i det anlegget, som tok kvelden.(luftpumper varer jo ikke evig)
Kjøpte et anlegg som gir 1250 mg, hvor det er koblet til en egen luft pumpe, er selvsagt regulerbart fra 0-1250 mg.
Her har jeg koblet det til med tidsur, går 5 ganger i døgnet med rundt 250 mg en halv time i slengen. Kostet ca. 1000 spenn på ebay.
En del problemer med forstøvning av ozon som kom ut, fant keramiske luftesteiner Marineland i USA, ble helt glimrende.
NO2 er ikke målbart etter jeg begynte bruke ozon anlegg.
NO3 den stiger gradvis, men synes ikke så fort som tidligere.
Vannskift må til selv om man har ozon anlegg, bare bløff med det Philips reklamerer for, i alle fall min vurdering.
Vi har selv 450 liter, men med tett topp på karret, er det ikke merkbart ozon utenfor karret.
Første gang jeg kjøpte Resun sitt ozon anlegg på ebay til rundt 500 spenn, var på 300mg, holdt det ca. 1.5 år, da var det luft pumpe som er innebygd i det anlegget, som tok kvelden.(luftpumper varer jo ikke evig)
Kjøpte et anlegg som gir 1250 mg, hvor det er koblet til en egen luft pumpe, er selvsagt regulerbart fra 0-1250 mg.
Her har jeg koblet det til med tidsur, går 5 ganger i døgnet med rundt 250 mg en halv time i slengen. Kostet ca. 1000 spenn på ebay.
En del problemer med forstøvning av ozon som kom ut, fant keramiske luftesteiner Marineland i USA, ble helt glimrende.
NO2 er ikke målbart etter jeg begynte bruke ozon anlegg.
NO3 den stiger gradvis, men synes ikke så fort som tidligere.
Vannskift må til selv om man har ozon anlegg, bare bløff med det Philips reklamerer for, i alle fall min vurdering.
Postet 05.02.13 kl 21:58
Jeg tok som sagt kontakt med Philips kundeservice hvor jeg lurte på om de hadde sluttet å selge denne samt spørsmål om reservedeler/service dersom noe skulle bli ødelagt. Her er svaret:
"Jeg har sjekket opp din Philips Tropical Aquarium Purifier, og det ser ut til at dette er et produkt som ikke er solgt i Norden, men for flere år siden i Syd-Europa. Defor har Philips Nordic dessverre ikke informasjon og ingen support på produktet, og jeg må beklage å si at vi ikke har svar på ditt spørsmål. Det beste ville vere å gå tilbake til din forhandler å be han ta kontakt med de han har kjøpt produktet av."
Jeg styrer unna enn så lenge og skal heller kjøpe meg x-ant bøtter og en god slange som kan kobles til krana på kjøkkenet.
"Jeg har sjekket opp din Philips Tropical Aquarium Purifier, og det ser ut til at dette er et produkt som ikke er solgt i Norden, men for flere år siden i Syd-Europa. Defor har Philips Nordic dessverre ikke informasjon og ingen support på produktet, og jeg må beklage å si at vi ikke har svar på ditt spørsmål. Det beste ville vere å gå tilbake til din forhandler å be han ta kontakt med de han har kjøpt produktet av."
Jeg styrer unna enn så lenge og skal heller kjøpe meg x-ant bøtter og en god slange som kan kobles til krana på kjøkkenet.
Postet 07.02.13 kl 11:47