Gule skjell (corbicula javanicus) (side 3)

Så disse blir endel større ja ,men hvor dyp sand må en da ha ?
Må de kunne grave hele skallet ned?
Da er de lagt ut for salg

Mvh
Rune Kleven
Akvariereker.no
hvor mye koster de pr stk? Er det her vi skal forhåndsbestille eller inne på akvariereker?
Du bestiller på Akvariereker.no
Forhåndsbestilling av hjerteskjell
Synes det blir ryddigere å ta det på webshoppen. Da er det ingen tvil
om roller og slikt

Prisene finnes der..

(Legger ikke ut noen lenke her, da jeg er usikker på reglene rundt det...)
De er ikke avhengig av 7-8 cm grus/sand. helt vanlige akvarieforhold er helt ok.
ca 4-6 cm er vel ganske normalt?
Jeg tenkte meg det, jeg var for snar til å spørre. Jeg har i alle fall bestilt. )
Da har jeg bestilt en hel "bøling" av disse.De var jo så nydelige
Gratulerer Heidi!

Såvidt vi kjenner til, så er du den første som har bestilt Hjerteskjell her i Norge.
Kommer nok en bestilling fra meg og ,de var utrolig flotte
Vi reiser snart ned til eksportøren og vil prøve å få tatt noen
egne bilder av disse "skjønnhetene" om de finnes noen inne

Blir artig å se de "live". Har også ett par andre arter vi lurer litt på.....
Vi får vel se hvordan det blir med det senere.

En ting er sikkert... Vi har en veldig artig jobb

Mvh
Rune Kleven
Akvariereker.no
Rune Kleven
Gratulerer Heidi! :-) Såvidt vi kjenner til, så er du den første som har bestilt Hjerteskjell her i Norge. :-)

Det var jo morsomt å høre da.
Du har ikke mulighet for å få tak i Sulawesi King snail?
Dette ser intresant ut, for oss som liker å ha andre ting enn fisk i vannet vårt er jo dette perfekt... Kan tenke meg jentene i huset ville like disse rosa, men jeg tror nok jeg går for en annen farge :P

Jo Rune, noen og enhver kunne nok bli misunnelig på jobben din, og om du trenger en bodyguard når du skal rundt til eksportørene, så kan jeg sikkert stille jeg :P
Trond13
Dette ser intresant ut, for oss som liker å ha andre ting enn fisk i vannet vårt er jo dette perfekt... Kan tenke meg jentene i huset ville like disse rosa, men jeg tror nok jeg går for en annen farge :P Jo Rune, noen og enhver kunne nok bli misunnelig på jobben din, og om du trenger en bodyguard når du skal rundt til eksportørene, så kan jeg sikkert stille jeg :P

LOL!!!!

Nein det er ikke sa mange stillinger ledig i
akvariedyrinnkjøperboddyguardbransjen nå som Kardemommelovdirektivet
er innført i EU. Men jeg kan jo ha behov for å holde husøkonomisjefen Arvid fra livet etter hvert som jeg legger nye og spennende dyr til innkjøpslisten.
Jaja, det var jo dumt

Litt vanskelig å finne noe særlig om disse skjellene på nett uten latinsk navn, men går utifra at det er disse det er snakk om (liker å lese litt om tingene først):

Blå Hjerteskjell: Polymesoda geloina (Purple Clam)
Rosa Hjerteskjell: Unionidae sp. (Pink Clam)
Hvite Hjerteskjell: Polymesoda sp. (Snow Clam)
dette hørtes heilt max ut.må nok prøve og få bestilt noen av desse en gang eg og..
men hvor lenge tror du Rune at derre kommer til å ha desse for salg?
thomsen
dette hørtes heilt max ut.:)må nok prøve og få bestilt noen av desse en gang eg og.. men hvor lenge tror du Rune at derre kommer til å ha desse for salg?

Hei Thomsen

Så lenge noen leverer og vi får solgt, selger vi
Vi har bestilling inne på 150 stk av hver sort foreløpig... Hvor lenge disse finnes tilgjengelig vet vi ikke. Er responsen stor på neste Nyhetsbrev vil vi nok øke vår første ordre.
Er litt usikker på dette med ph og disse skjellene. Hvis en har litt lavere ph ( 6-6,5)
vil det hjelpe å ha mineralstein i karet eller må en ha høyere ph?
Sølvi Gullaksen
Er litt usikker på dette med ph og disse skjellene. Hvis en har litt lavere ph ( 6-6,5) vil det hjelpe å ha mineralstein i karet eller må en ha høyere ph?

Hei Sølvi

Jeg er faktisk ikke helt sikker. Jeg ville tro at det er en helt ok løsning, men jeg vet ikke. Jeg kan ta det opp med eksportøren på fredag.

Mvh
Rune Kleven
Det ville vært veldig greit om du kunne.

Håper du får anledning til å ta noen bilder av de og når du er der
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap