Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 3)

Blir nok k1 i mine filtre også i fremtiden. De er jo så små, at du får pytta relativt mye oppi filteret, som igjen gir mye overflate. Jeg har noen andre, mye større i filtrene mine i dag, disse har riller på innsiden + bølgete ytterflate. Finner de ikke igjen :\ Grønne er de hvertfall. hvor gode disse er aner jeg ikke annet en at vannkvaliteten alltid er bra
Liten video snutt av rokkene mens de spiser sei!
Så kule og flotte rokker det der......... virkelig kjeledyr i akvariet.....
Helt klart! Skal prøve å venne de til dette etterhvert... (har lagt den ut tidligere - video av foreldrene til to av de jeg har).
Rokker er griseflotte og utrolig kule dyr. Det er synd de krever så stor plass. De må nok kun stå på lista mi over "ønsker veldig, men vil aldri kunne holde dem". Jeg har mange store fisker på den lista...
OME
Helt klart! Skal prøve å venne de til [URLBLOCK1] etterhvert... (har lagt den ut tidligere - video av foreldrene til to av de jeg har).


mine spiser av hånden, sønnen min på ti år elsker å mate de...... kan bli utolig tamme....
Stilge videoer Liker godt de originale leopoldiene! Jeg har vært borte i 3 dagar nå, tog stort vannbytte begge dagene før jeg reiste. Når jeg da kom hjem i dag så var det unormalt grumsete vann, hvem vet hva som har sjedd?:p Er hvertfall låv og drømme
En liten bit av filteret, tror faktisk plantene jobber veldig bra med nitraten. Jeg har ikke måleutstyr atm, så jeg får ikke målt. Men det kommer seg, begynte med 5 små planter
Bruk av hurtigvoksende planter er veldig effektivt for nitrat fjerning.
Hadde fantastisk virkning av dette, da jeg hadde 4000 liters rokkekaret.
Har tro på at de gjør en meget god jobb ja. Stilkene på disse plantene er knallharde, og de skyter skudd fra hovedstilken som bare juling. Når skuddene er lange nok, klipper jeg de av, og lar dem starte på ny som hovedplante. Harde stilker, masse skudd, mye røtter, alt tyder på at de trives og gjør en god jobb i karet. Bytter alikevel 40-50% med 3-5 dagers mellomrom, nitraten ligger mellom 12,2 og 25 bastant.
hvilken type plante er den med småe blader tor erik?

er tilbud på k1 på norkoi.no til 7.90 pr liter foresten.. så nå er ekte k1 bestilt...
Nå har jeg for første gang opplevd at en av rokkene her stikker en annen fisk. Det skjedde under fôring, der en av fiskene skvatt. Det ble en en skikkelig kjedereaksjon. Etter kort tid var alle tilbake i matfatet, foruten en... - Den hadde blitt stempla midt i trynet. Blødde dessverre ut og slokna i løpet av 10 minutter...
flaks at det ikke var en av dine andre rokker som fikk seg en trøkk da..
Virker hos meg som om rokker er imune mot stikk fra hverandre.... under forsøk på parring har de stukket hverandre flere ganger uten at det har svekket de noe...
Motoro hunnen min stakk ihjel hannen under parringsforsøk. Så det sørs jo hvor de treffer på kroppen da. Her var indre organer pungtert.
Er nok riktig det VA... hos meg har de stort sett bare vært stikkskader lengere ut på discen........ tenkte mest på giften de har...
Husker desverre ikke hva plenten heter. Jeg gikk bare på plantasjen og spurte etter tips på planter som kunne røtte seg i vann, var dårligt med ideer fra de som jobbet der. Var litt sånn "kan jo hende kansje denne kansje kan gå", 50kr var verdt forsøket, og det gikk Mtp bladene så er den relativt lett gjennkjennelig, det er en hengeplante.
Da var 200l K1 bestilt her også greit og ha når storkaret skal opp.
ok. får vell bare ta turen på plantebutikken å spøre jeg å da vurderer noen planter jeg også. med tanke på filtrering og at det blir finere å se på med litt grønt rundt akvarie
200l k1 skal vell duge det
har du planer om stort kar da?
er på søken etter ny bolig her også så jeg får bygge meg et skikkelig kar til rokkene mine etterhvert,men markedet er tøft for tiden...
Akvarierom in the making Blir ca 28 kvadrat. I kroken som dere ser på bildene er planen og bare ha en gedigen frontrute, karet blir sikkert bygget på H bjelker som gjør at jeg kan ha alt av teknikk under. Karet kan bli fra alt mellom 4000-8000l, alt ettersom hvor langt ut i hjørnet jeg setter frontruta. Større jo bedre, men det skal hanskes med også. Regner med og havne rundt 4-5000l + sump.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap