Atomica sine fisk! (side 3)

Jaja. Mye har skjedd siden sist her i dammen.

Måtte gi bort kampfisken vår siden han absolutt ikke kom overens med platyene våres. Det var jaging og krangling stort sett hele tiden.

Alle tetraene våres har dødd av noe jeg tror var mark, og smittet guppy før jeg fikk kurert det. Så både tetra og guppy er også borte.

Vi står igjen med rundt 10 unge til voksne platy, en god del jegersnegler og Ancistrusen vår som har fått noen kjempe fine barter!

Tenker litt på å innføre en ny type fisk snart, som ikke er levendefødere. Vil unngå en rase til som formerer seg like raskt som platy. Er ganske lenge siden sist fiskedød nå, og vannverdier er kjempefine ifølge testene jeg har tatt. Så tiden nærmer seg kanskje. Er så vanskelig å finne fisk til et såpass lite akvarie altså. Spesielt med tanke på at det er platy der fra før av. Har sett på Dverggurami. De er jo råflotte. Men igjen, usikker på om det er plass i vårt akvarie. Blir nok ikke noen oppgradering litermessig på en stund heller siden vi har ganske mange oppussings prosjekter på gang som tar prioritet.

Blir nok noen timer med å sitte og lese opp om rasene før det evt blir noen nye fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap