Tor erik`s akvarierom (side 3)

Dette ser veldig bra ut! Klør i fingra etter å se flere bilder. Legger du ut flere snart?
Venter fortsatt på at silikonen skal herde, testfylte det sist søndag, men da lekk det, så mer måtte til, så håper jeg det er tett denne gang. I mellomtiden har jeg fått installert VVT og vann i rommet, deilig!
Tor Erik Lindøe
Venter fortsatt på at silikonen skal herde....


Veldig flott rom og akvarium, gratulerer så mye. Men det var da voldsomt så lenge denne silikonen skal herde da??!!
Er jo et halvt år siden siste oppdatering......vi trenger oppdateringer og bilder av hvordan det ser ut idag

sikkert clas ohlson sin. Lukter sikkert fortsatt.
Gleder meg til bilder ja

Espen
hehehe.. Nå er den ferdig herdet Må vel innrømme at jeg datt litt av hele akvaforum toget da interessen for rokker her i Norge er minimal. Dermed har det gått en del mer tid med i monsterfishkeepers forumet. Skal legge ved noen bilder av karet. Film kan dere se i signaturen min.
Enda flere. Bilde av filteret også.
Flere nyere bilder. Gipset det inn sist uke, sparke og male igjen. Fanget også discusene ut, syns ikke de kom til sin rett i storkaret.

Skal prøve og få tatt 2-3 bilder av alle karene mine, er ikke så mange. 1 stk 480liter, 1 stk 720, 2x 220 liter og 1 stk 4800 liter.
Litt av et kar du har! Og flotte fisk
Skulle gjerne hatt diskus selv, men har ikke nok plass i leiligheten til å ha stort nok kar. Hadde vært drømmen med et eget akvarierom!
nydelig akvarium du har.
Hjemmelaget pumpe?
Hvilke arter du har i dette akvariet da?
Skal starte opp med sør amerika kar igjen, men i mindre skala enn deg. hehe

Espen
Takker for fine svar Det er ikke noen hjemmelaget pumpe nei, det er et beadfilter som hetere powerbead 85, som er driftet av en pumpe som yter 12-13000 l\t. Under er det en 540 liter som fungerer som vannbyttereservoar. Bytter automatisk litt over 500 liter i døgnet.

Fiskene som går i storkaret er 5 Rokker,6 Geophagus Altifrons,6 Heroes rotkeil, 4 Satanoperca jurupari, 7 L-200 og 2 store(over 60cm) Silver Arrowana.

Discusene trenger jo ikke så veldig stort kar da, klarer fint 6 stk i en 300 liter Jeg har mine i en 480 liter.
Og flere. 720 litern, corykaret og neders er det 10 praktbotia jeg skal fete opp og ha i storkaret.
Heisann, flotte akvarier du har er det altum scalarer du har i det ene
karet.
Kjempelekkert
Hvor store er de der skatene dine? Det blir superfint!
Altum scalare i wish Det er nok ikke altum nei, men det er viltfangede "peru altum", de er veldig flotte disse også, med knekken over nesen og alt. Men de er noe lysere + de blir ikke så store som den skikkelige altumen.

Skatene variere fra 30 til 50cm over disken (disken = det runde partiet). Arrowanaene oppi der er rundt 60cm
Hvem liker vel ikke bilder. Her er av sp peru scalarene, discus, og et rokkebarn jeg er spent på hvordan utvikler seg.
Enda en scalare. Man kan se noe blåskimmer, og i virkeligheten skinner disse scalarene veldig i det blåe, nydelige viltfangede fisk! Man kan ikke annet en og elske naturen slik den skal være.

Var i butikken for et par uker siden og kjøpte meg 2 stk sommerfughciklider, de var ca 1-2 cm store, og hadde alle fargene man kan tenke seg. Tror ikke mange av de "ynglene" der hadde overlevd i naturen. Flotte og se på, men langt i fra naturlige.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap