Akvariet er satt i gang, med 8 fisker! (side 3)

Takk for svar! Virket bare litt rart at en sendte dem i posten. Men kan de være i akvariet, om jeg kjøper spesiell mat for dem før jeg får pumpe og slikt?
Og ang avliving av fiskene, er jo mest fordi at jeg har lest at det er fisker som ikke har det så greit. Den ene ligner på en ''hammerhai'', helt missdannet. Følte det bare var greiest og slikt for fisken, å slippe reisen til butikken som er 6 mil herfra.

Og den nellikoljen, leste jeg om her inne.. det bedøvde fisken, slik at du lett kunne ta livet av den uten at fisken fikk med seg noe av hva som skjedde.. Ikke vet jeg
Inaktiv bruker
Prøv heller og gi dem bort eller selge dem.
Dyrebutikken tar imot dem GARANTERT. Heller det enn og avlive de stakkars uskyldige små fiskene
7 platyer!
Hei
Har fått akvariet i gang, og flyttet slørhalene over i akvariet.
I går gikk jeg i dyrebutikken og fikk forhørt meg om hva slags fisk jeg kan ha sammen med slørhalene. Fikk kjøpt med meg 5 platyer, men da vi kom jeg så vi at det var 7 fisker i posen! 3 røde/svarte platyer, 2 orange og 2 unge platyer(tror jeg). Vi fikk kjøpt en ny plante, og en rot til akvariet.
Fant også ut av at vi skal levere tilbake slørhalene til butikken, neste gang vi skal innover. Så skal vi få oss en type sugefisk, når vi får litt mer alger. Vi tenkte også på noen mollyer, Mulig vi må slå til med noen neontetra også
Det kan være nyttig for deg å kikke på fiskebasen når du overveier hvilke fisk du skal satse på. Se etter hvilke forhold de trives best i, slik at du ikke putter i karet fisk som skal ha helt forskjellige vannkvaliteter, som f.eks. mollyer og neontetra ;-
ja, får vel kanskje satse på noe annet da. tips til stimfisker?
Keisertetra?

Hvilken ph har du i akvarievannet ditt?
plattyer og mollyer er iallefall et godt valg, og fiskeslag som fint passer sammen med tanke på vannkvalitet

Neotetra er verre, for de vil ha MYE bløtere vann, og spesielt bløtere enn møllyen,

Hvis du søker i fiskebasen, og krysser av for de verdiene som de andre fiskene liker, så vil du få opp fisker som liker samme verdier
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap