Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 3)

Inaktiv bruker
Svart til Mona: Rekene hadde jo vært i posen siden de ble sendt fra sandefjord på mandagen så de måtte jeg ha i. Jeg blir sikkert og vente lengre en 2-3 uker må nok vente til etter jul. (Butikkene må få nokk bestillinger på reker)

Svar til Sjura: Det har jeg gjort Brukte også bakterie tilsettningen som fulgte med.
Inaktiv bruker
Bytting av bundlag
Nå Driver jeg og bytter sand i bunden på 126L Det gikk fortere en jeg trodde.
Men er det noen som har noen tips om hva man burde gjøre før man bytter bunnlag/sand/grus?

Går fra grus til Biltema sanden som alle anbefaler, Rekene er storfornøyde med det Nå er det bare at fiskene liker det også ;D
Inaktiv bruker
Nåh! er jeg ferdig med å legge sand Håper at Platy junior overlavde dette her.
Vi får se når sanden har roet seg ned :P

Ble mye lysere og jeg ser at Coryene graver mer nå.
Tipper det ble bra jeg

Ja, jeg har også lagt til merke at den andre platy hoa er drektig

(Med på pekelse fra flere pungter har jeg sluttet å si at de er gravide)

Driver fortsatt jakten etter et akvarium, de fleste som selger her omkring skal enten ha så mye for så lite eller så selger de dem til slikk og ingenting å sier fra etter at dem er solgt til noen andre -.-

(Det vil komme før og etterbilder av akvariumet når vannet ikke er så grumsete. I mellomtiden kan dere se på rekene som koser seg i blomster potta.)

*Beklager dårlig kvalitet p åbildene, HTC wildfire har dårlig kamera.
Inaktiv bruker
Jeg fant jeg fant
Jeg fant platy junior. Han lever i beste vellgående
Har valgt og kalle han for pondus selv om jeg ikke vet kjønnet :P
viser det seg at det er ei jente blir den omdøpt til Turidlaila.

Men jeg ser at jeg trenger og få sattopp nytt og større akvarium temmelig kjapt.
"Frode" øksefisk har det ikke godt. Etter at svigemor kjøpte en molly og en sverddrager så vanntrives han. Jeg får så vont i meg av og se på den stakkars ensome fisken.

Men kirk som er litt bespist har det bra Sårene gror og appetitten er på topp!
Ser at han lengter etter mer plass. Hadde man bare vunntet en fet premie i Lotto så hadde det gådd til å kjøpe ny plaskedam uten og nøle

(Bilder)
Rekeakvarium
Rekedate
og "Pondus"
Inaktiv bruker
Hahah! Jeg vet hva jeg skal ha når jeg får meg 240L. Det skal bli en STOR stim med Øksefisker.
Forskjellige sorter. ^^
Noen Cory og Anctistrus
Inaktiv bruker
Trist å si at det er bare 6 reker igjen Men varmekolben tok livet av dem.
Vannet var 35oC :/ og etter at jeg slo av har det ikke død en eneste reke

Og jeg bytter vann to ganger i uken Onsdag og søndag ;D
Har igjen 3 hoer 1 han og to pittesmå som jeg ikke klarer og definere kjønnet på :P

Tror jeg må dra og kjøpe noen Dverg-Cory som kan rydde litt der inne.
Blir fort skit i sanden :P

JA! de eggene jeg hadde er borte vekk, finner tomme skal i bunnden av Akvariumet.
Men, ingenting levende på verken planter, glass eller invetar.

(Det dårlige bildet er et av skallene jeg finner rundt om i akvariumet, tro hva det er?)
Inaktiv bruker
Nå har jeg bestillt dverg-coryer som skal vanke med rekene ^^
Inaktiv bruker
Nytt akvarium
nå har jeg henta meg nytt akvarium Fikk det gratis.
54L Men alt av utstyr og diverse ^^
Inaktiv bruker
70l
i går var jeg og fikk et 70L kar gratis og i dag er det ferdig vasket og lekk testa.
Fikk tak i nyt pumpefilter (Svigemor hadde tilfeldigvis et liggende)
har fylt på med sand å satt i noen gjenstander men de fleste skal byttes ut med røtter
Inaktiv bruker
Nå er 70L satt i drift Har hatt filterguffe i, vann fra de andre akvariumene.
pluss at jeg har tilsatt akvariebakterier

Varmen å filteret er satt på så har jeg hatt noe "Andemat" i.

Det som plager meg nå er det for@#¤%"¤ Lyset som er ødelagt -.-
Så da må jeg kjøpe nytt lys. Dyrt!
Prøver å fikse det som er, men det er knøttlite og bryteren fungerer ikke!
Trodde det skulle bli esay fix, Nope! Den var knust inni.
(Har buffa ei gammel lampe til kjærringa, så nå blir det ombygging.
Inaktiv bruker
Midlertidig lys
Jeg kom jo på at jeg hadde noen Clasohlson LED spot's liggende
så nå har jeg dem som midlertidig lys
Kanskje jeg bruker dem til varig lys men vet ikke hvor bra det blir.
Tips?

Vannet er grumsete fordi jeg akkurat har hatt det i

NB! 3bildet er det gamle lys systemet i deler.
Inaktiv bruker
Nå har jeg oppdaget prikkesyke på frode mann Han er en 6mnd gammel øksefisk.
Har igangsatt varme metoden å håper at den skal fungere.

Min elskede kjæreste har kjøpt meg to nye øksefisker å to C-Pygmeus.
15 til er bestillt

Så nå sparer jeg penger så jeg kan bli + medlem for å støtte dette fantastiske forum som jeg er 100% avhengi av. ;D

3 av rekene mine venter larver å ei platy å sverddrager er drektig.
Pondus (platy ungen) Er så stor at han svømmer med de store fiskene nå.
Han tror han er større en han er så han tøffer seg litt. ;D
Ja! Elders Guppy er også bestillt Må ha noe fargerikt også.
bruker selv LED lister over noen små akvarier. Javamose og javabregner ser ikke ut til å bry seg. Har fungert bra i 2 år nå. Fisk og planter trives. Noen flyteplanter trives også. Husk å stenge ute muligheten for fukt.

Espen
Inaktiv bruker
Akkurat nå har jeg lakt noen LED lys på akvriumet til jeg har en plan klar om hvordan jeg skal lage dette på en pen måte.

Tenker at jeg lager en luke i toppen å tetter resten med silikon
Inaktiv bruker
Lek
I ettermiddag var jeg vitne til lek i "Svigermors drøm" De rødmunntetraene som jeg lot være der (Og der skal de bli) Lekte. Den største rødmuntetraen (Hunn) Å en knøtt liten hanne, Lekte, så bare eggene de dalte ned. Å de andre fiskene var strålende fornøyd med at de fikk mat... -.- Det var ikke så gøy. Men det at Rødmunntetra leker er STORT! Iallefall i mine øyne Håper at noen egg overlevde det der, men regner med at Coryene har funnet dem.

Orker ikke ta gleden på forskudd har vell egentlig nokk yngel oppi der fra før. ;D

MEN! De flotte sneglene jeg fant her i går er borte. De har sikkert funnet en godbit en eller annen plass, der sitter de for seg selv og momser i seg godsakene. :O
Inaktiv bruker
Godsaker
Rekene fikk noe i dag, jeg vedder luftboblene i filteret på at de synes at det var snadder.
Har du vurdert og ha noe java mose oppi rekekaret til rekene?Mine reker stortrives med det,da får de muligheten til og gjemme seg bort litt hvis de vil det.Oss meg er det alltid 1-3 reker og skimte i mosen,uansett tid på døgnet,mens resten fyker rundt i karet til vanlig,men når det er mat,kommer hele flokken og samler seg.
Inaktiv bruker
Det er STERKT vurdert, Nå har jeg vert så uheldig at de har det ALDRIG inne når jeg er på dyrebutikkene, men nå har jeg bestemt meg for å bestille fra Akvariereker.no.
Sånn at jeg kan ha det på F.Eks. Lavastein å roten som er der Har akkurat kastet ut den grusomt stygge stengel planten som sto i hjørnet der og plantet MASSE gress.
Så Javamose er det neste som blir kjøpt til akvariet.
Jeg kan anbefale deg å kjøpe mose her inne. kan sende deg et navn på pm. Fikk en nydelig stor mosedott her, og mener det er av bedre str og kvalitet enn på akvariereker.no
Inaktiv bruker
Sweet Send mail i vei
Jeg ble tilbydd 1kg mose for 100,- Men er skeptisk, for den har stått i ei bøtte med vann i 3 mnd.
Hva tror dere?
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap