- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Fiskesuppa mi :) (side 3)
Fiskesuppa mi :) (side 3)
Slike opplevelser med utvendige pumper er jeg også livredd for !! Ser for meg masse vann utover gulvet, og ned under gulvet. Og at jeg bare skal stå der og hyle og ikke vite hvordan jeg skal få opp alt dette vannet.
Å sette hele greien i en balje er nok en god ide, så har man litt tid på seg dersom det lekker når man skal rense pumpen.
Få se flere bilder da av karene dine .-)
Å sette hele greien i en balje er nok en god ide, så har man litt tid på seg dersom det lekker når man skal rense pumpen.
Få se flere bilder da av karene dine .-)
Postet 23.01.12 kl 17:57
Postet 23.01.12 kl 18:00
Postet 23.01.12 kl 21:08
Postet 24.01.12 kl 13:19
I går så jeg en liiiten pandababy!! Dvs jeg så jo en bitteliten yngel for en måned siden eller noe, men fant den aldri igjen. Trodde jeg hadde tatt livet av den eller noe. Men å går så jeg noe svinse under rota, og der var det en cm ( øyemål) stor pandacory!! åå så søt vettu Tøff var den og, svømte mellom de voksne og foran glasset så jeg fikk se skikkelig på den Tydelig pandamønster hadde den og.
Postet 24.02.12 kl 14:22
Linda1980I går så jeg en liiiten pandababy!! Dvs jeg så jo en bitteliten yngel for en måned siden eller noe, men fant den aldri igjen. Trodde jeg hadde tatt livet av den eller noe. Men å går så jeg noe svinse under rota, og der var det en cm ( øyemål) stor pandacory!! åå så søt vettu :) Tøff var den og, svømte mellom de voksne og foran glasset så jeg fikk se skikkelig på den :) Tydelig pandamønster hadde den og.
Gratulerer!
Det er alltid like gøy når man oppdager små miniatyrer svømmendes rundt i Akvariet.
Postet 29.02.12 kl 18:48
Postet 01.03.12 kl 00:02
Yngelen lever enda heldigvis
Men for noen dager siden oppdaget jeg at den minste gullfisken min hadde fått en merkelig kroppsfasong... Så liksom ut om den hadde en "alien" i magen, men kun på den ene siden... Det stakk litt ut på en måte. I dag så jeg at det hadde gått hull på magen og det tøyt ut noe som så ut som gul verk. Så rett og slett ut som en kjempediger kvise.
Så den ble avlivet. Noen som aner hva dette kan ha vært? Tok ikke bilde dessverre.
Men for noen dager siden oppdaget jeg at den minste gullfisken min hadde fått en merkelig kroppsfasong... Så liksom ut om den hadde en "alien" i magen, men kun på den ene siden... Det stakk litt ut på en måte. I dag så jeg at det hadde gått hull på magen og det tøyt ut noe som så ut som gul verk. Så rett og slett ut som en kjempediger kvise.
Så den ble avlivet. Noen som aner hva dette kan ha vært? Tok ikke bilde dessverre.
Postet 06.03.12 kl 20:48
Da var den flotte kampfisken jeg har på bildet her død....Æsj. Tror den døde av alderdom egentlig.
Vært litt død og fordervelse her i det siste. Hadde en gruppe på 17 neontetra, hvorav 7 stk fulgte med ene karet jeg kjøpte brukt. De 7 var mindre og svakere enn de 10 jeg hadde fra før. Litt etter litt har nå neontetraene begynt å falle fra, de svakeste først... Er nok det som kalles neonsyken tror jeg. Prøvd å medisinere med esha2000, men ser ut til at trenden fortsetter... Fisken blir kjempetynn, mister farge og til slutt dør. Istad måtte jeg også ta en som hadde fått en haleknekk. Ingen av de andre fiskene i karet ser ut til å plages, og det er yngler med L-144 der.
Neonsyken er det vel stort sett bare neontetra som får uansett?
Også var det gullfisken jeg måtte da da. Heldigvis ser de andre fine og friske ut
Vært litt død og fordervelse her i det siste. Hadde en gruppe på 17 neontetra, hvorav 7 stk fulgte med ene karet jeg kjøpte brukt. De 7 var mindre og svakere enn de 10 jeg hadde fra før. Litt etter litt har nå neontetraene begynt å falle fra, de svakeste først... Er nok det som kalles neonsyken tror jeg. Prøvd å medisinere med esha2000, men ser ut til at trenden fortsetter... Fisken blir kjempetynn, mister farge og til slutt dør. Istad måtte jeg også ta en som hadde fått en haleknekk. Ingen av de andre fiskene i karet ser ut til å plages, og det er yngler med L-144 der.
Neonsyken er det vel stort sett bare neontetra som får uansett?
Også var det gullfisken jeg måtte da da. Heldigvis ser de andre fine og friske ut
Postet 17.03.12 kl 11:42
Postet 17.03.12 kl 12:59
Så egentlig burde jeg rett og slett avlive resten av neontetraene også, siden det ser ut som en etter en blir syke.... Men dette tar lang tid da, flere måneder har det pågått nå, en eller to som faller fra om gangen. Og ikke sett noe sykdom på coryer eller l-144.
Vil en ekstra heavy runde med f.eks esha2000 ta dette??
Vil en ekstra heavy runde med f.eks esha2000 ta dette??
Postet 17.03.12 kl 16:33
Postet 17.03.12 kl 16:50
Ble også med 3 stk av botia histironica (husker ikke skrivemåten, burmese loach) hjem fra handleturen i dag
De skal gå i 30-litern i karantene et par uker. (Slæpp åff, de skal over i 250-litern etter hvert...)
De stod til tilvenning, men etter jeg hadde sluppet de ut av posen, så finner jeg bare 2....Makan, skjønner ikke hvordan en fisk kan bli borte i det lille karet jeg!!
De skal gå i 30-litern i karantene et par uker. (Slæpp åff, de skal over i 250-litern etter hvert...)
De stod til tilvenning, men etter jeg hadde sluppet de ut av posen, så finner jeg bare 2....Makan, skjønner ikke hvordan en fisk kan bli borte i det lille karet jeg!!
Postet 17.03.12 kl 16:52
Postet 17.03.12 kl 16:53
Postet 17.03.12 kl 17:08
StineMari aka cara79esha er jo en ganske mild medisin, og fungerer desverre ikke på alt. Har ikke peil på neonsyke eller falsk neonsyke heller. ar du prøvd å søke og lese om andre har noen gode råd?
Ja, jeg finner ikke ut noe særlig egentlig... Vurderer å avlive hele neongruppa og vente en stund før jeg anskaffer ny stimfisk til mellom/overflatesjiktet....
Hvis det da er en parasitt, hvor lenge vil den bli værende i karet tro? Er jo som sagt bare neontetraen som er rammet og sånn har det vært leeenge....
Postet 17.03.12 kl 17:11
Postet 17.03.12 kl 18:18
Postet 17.03.12 kl 18:48
Postet 18.03.12 kl 00:11
De nye botiaene lever godt på snegler i karantekaret, jammen godt å bli kvitt litt snegler! En sandsnegle ble til.... hundrevis!
I 65-liter`n ligger nå L-144 hannen på egg igjen.... Kull nr 2. Yngel fra kull nr 1 lever enda ( usikker på hvor mange, meste jeg har sett på en gang er 7 stk, men funnet en død... mest sannsynlig er det ca 3 stk igjen). Kan jo bli spennende å se hvor mange maller jeg ender opp med til slutt Har en plan om å flytte "en del" av de over i storekaret når (hvis) de oppnår akseptabel størrelse.
I Cory panda-karet har det kun overlevd en yngel så langt, men den er til gjengjeld blitt stor og fin Menger seg masse med de voksne, ser ut til at den skal bli et fullverdig medlem av flokken. Artig
I 65-liter`n ligger nå L-144 hannen på egg igjen.... Kull nr 2. Yngel fra kull nr 1 lever enda ( usikker på hvor mange, meste jeg har sett på en gang er 7 stk, men funnet en død... mest sannsynlig er det ca 3 stk igjen). Kan jo bli spennende å se hvor mange maller jeg ender opp med til slutt Har en plan om å flytte "en del" av de over i storekaret når (hvis) de oppnår akseptabel størrelse.
I Cory panda-karet har det kun overlevd en yngel så langt, men den er til gjengjeld blitt stor og fin Menger seg masse med de voksne, ser ut til at den skal bli et fullverdig medlem av flokken. Artig
Postet 26.03.12 kl 19:08