- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Trenger "roger" hjelp? (side 3)
Trenger "roger" hjelp? (side 3)
Så moro med denne solskinshistoria Artig å følge tråden og lese om alle som engasjerer seg!
Angåande ein hann og to hoer i 60L så bør dette gå bra dersom du innreder akvariet med skjulestadar for hoene. F.eks. røtter, plantar og huler. Poenget er at dersom hannen vil ha fred så må hoene kunne komme seg unna. Dersom hannen føler at hoene forstyrrer han så vil han ta livet av dei.
Angåande ein hann og to hoer i 60L så bør dette gå bra dersom du innreder akvariet med skjulestadar for hoene. F.eks. røtter, plantar og huler. Poenget er at dersom hannen vil ha fred så må hoene kunne komme seg unna. Dersom hannen føler at hoene forstyrrer han så vil han ta livet av dei.
Postet 14.12.11 kl 16:15
Gratulerer :)
Håper du får beholde "Roger" en lang stund. Tror nok han har det mye bedre i akvariet enn i den lille bollen han hadde før
Postet 08.01.12 kl 03:44
Postet 14.01.12 kl 22:26
Postet 05.02.12 kl 22:35
Postet 05.02.12 kl 22:51
Stakar lille Roger, min lille helt..
I går møtte han meg ikke når jeg kom fra jobb, og jeg lette hele akvariet etter han.
Så han tilslutt satt fast i sjørøver pyntehodet vi hadde i akvariet. Han hadde forsøkt svømme gjennom øyet og tydeligvis blitt sittende fast. Han fikk jo da ikke pustet og lå død med åpen munn.. Så utrolig trist og tragisk for lille vennen vår Etter så mye mått det ende slik.. Han spiste vel for mye mygglarver til middag og la seg ut mer enn han viste. Skulle ønske jeg så det i tide og fikk reddet han, han var jo så lykkelig nå. En fisk som druknet, ikke alle som er like forståelsesfulle for denne tragedien når jeg forteller om det:/
Har nå 7 Black Molly og 11 Kardinaltetra og an atricus og ingen kampfisk Vurderer kjøpe en ny kanskje, men kunne jo vært morsomt å latt mollyene formere seg litt også. Lille Roger var nok synderen her og trivdes på levendefor..
Kampisk er noe helt spesielt, elsker personligheten til disse!
I går møtte han meg ikke når jeg kom fra jobb, og jeg lette hele akvariet etter han.
Så han tilslutt satt fast i sjørøver pyntehodet vi hadde i akvariet. Han hadde forsøkt svømme gjennom øyet og tydeligvis blitt sittende fast. Han fikk jo da ikke pustet og lå død med åpen munn.. Så utrolig trist og tragisk for lille vennen vår Etter så mye mått det ende slik.. Han spiste vel for mye mygglarver til middag og la seg ut mer enn han viste. Skulle ønske jeg så det i tide og fikk reddet han, han var jo så lykkelig nå. En fisk som druknet, ikke alle som er like forståelsesfulle for denne tragedien når jeg forteller om det:/
Har nå 7 Black Molly og 11 Kardinaltetra og an atricus og ingen kampfisk Vurderer kjøpe en ny kanskje, men kunne jo vært morsomt å latt mollyene formere seg litt også. Lille Roger var nok synderen her og trivdes på levendefor..
Kampisk er noe helt spesielt, elsker personligheten til disse!
Postet 16.08.12 kl 11:23
Postet 16.08.12 kl 11:28
Postet 16.08.12 kl 11:37
Postet 17.08.12 kl 19:43
Endret: 17.08.12 kl 19:44
stakkars liten, kampfisken min fikk også poppeye, så da byttet jeg ca 1 liter av vannet(han hadde 10l bolle) hver dag i et par uker så ble han bra igjen. pluss at han finn salttabletter i vannet sitt avogtil.
etter hvert fikk han et 47l akvarium med noen venner oppi (neontetra og platy), men bare en mnd etter døde han av sykdom, så døde platyene og 2 neontetra, så nå har jeg 4 igjen. men de lever heldigvis i beste velgående.
men anbefaler uansett å bytte vann ofte og gi han salttablett kanskje 1 gang i uka så skal du se han blir bedre popeye pleier å gå over så vidt jeg har skjønt det
etter hvert fikk han et 47l akvarium med noen venner oppi (neontetra og platy), men bare en mnd etter døde han av sykdom, så døde platyene og 2 neontetra, så nå har jeg 4 igjen. men de lever heldigvis i beste velgående.
men anbefaler uansett å bytte vann ofte og gi han salttablett kanskje 1 gang i uka så skal du se han blir bedre popeye pleier å gå over så vidt jeg har skjønt det
Postet 17.08.12 kl 20:27
Postet 17.08.12 kl 20:28
Jeg har en djuice som er blitt syk "rar" . vær så snill hjelp
Hei. Kan dere hjelpe meg. Jeg har en blå kampfisk som jeg har fått av min veninne i en bolle. Han så ikke til å trives i den lille bolla så jeg kjøpte en 60l akvarium med småstein, planter og små sugemaller og neontetra og 2 gupi. Alt gikk veldig fint og fisken følte seg som sjefen i akvarium. Han rørte ikke noen og var veldig nysgjerrig i alt og alle han til og med ble vant til å spise av hendene mine dvs hoppa opp av vannet for å ta tørrfor For ikke så lenge satt jeg en røtte og en liten black ghost på 4-5cm men den lever bare om natten og nesten ikke mulig og se. + noen neontetra til tilsammen 10stk. Menn i det siste har fisken blitt rar, den holder seg stille, ligger bare i hjørnet og beveger seg ikke noe av og til så går den ned til bunnen der den blir liggende i vertikal stilling til den går opp for å ta luft og tilbake. Hva er det som er feil? Har han blitt syk? Kanskje må man gi han noen medisin. Synes litt synd på fisken. Kanskje man må gi han medisin. Eller er det røtter han reagerer på eller "black ghost" fisken. Kan noen gi meg litt tips hva jeg skal gjøre?
Postet 31.08.12 kl 18:18
Postet 31.08.12 kl 19:05
Black ghost
Huff, hvor kjøpte du Black ghost'en? Les litt om den. Den må du selge/gi tilbake til butikken snarest, den blir over 1 meter lang! Eller så kan du kjøpe deg et akvarie på 1000+
I tillegg vil nok den spise både guppy, neontetra og kampfisk...
I tillegg vil nok den spise både guppy, neontetra og kampfisk...
Postet 31.08.12 kl 21:07
Ja har lest om black ghost og der står det at den gikk både med neontetra kampfisk og guppy, men den lille akvarie som jeg har blir litt for lite... så jeg får vel annonsere den her på siden... Men hva hvis jeg prøver å ta ut Djuice tilbake i bollen hvis han er så stille på grunn av stress? Kanskje det blir bedre?
Postet 31.08.12 kl 21:57
Postet 31.08.12 kl 22:54
Det står på denne siden. akvarie venner
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3116&tab=4
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3116&tab=4
Postet 31.08.12 kl 23:00
Postet 31.08.12 kl 23:00
Postet 13.09.12 kl 16:16