Sturisoma aureum egg (side 3)

Er jo akkurat min teori, fejl ernæring.
Dett med eggehviten har jeg fått fra Planet catfish, flere der som bruker dett. Er kun for å få foret till å sitte fast på lerpotten.
Der er og flere på PC som absolut ikke er enige i, de er herbivore. Dette kommer og veldig tydeligt frem i den artikkel Lars Jamne refererer til.
Tror heller ikke mine voksne spiser mye grønt.
Har noen enkelte unger i andre akvarier med en masse alger, de vokser utrolig sagte.
En sån Easy breeding boks, som sitter på utsiden, vil den ikke gå ned i temp? Hva driver den? Er der luftpumpe på?
Har mest tiltro på det er vannkvaliteten. Sker der noe drastisk med den, når jeg skifter mye vann? Jeg liker den teori Lars Jamner kom med. Men vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til den. Må jo skifte vann, når jeg forer mye.

Forøvrigt hyggeligt at se du er her igjen Mona. Savnede deg på et tidspunkt.
De lever her enda da, så får bare prøve meg sånn midt i mellom en plass, Har tella de igjen nå, Det er 9 stk småfisk

Sånn ett lite sidekick spm, Hvor bra er det egentlig for maller og få plantegjødsel og jern tilsettninger? Er det like greit og gi beng som oftest og heller gi plantene litt innemellom?
Janne og Terje, dere har helt rett! Jeg har lest meg blind på all info jeg har gått igjennom de siste dagene.

Det at fisken dør på ett døgn kan ikke være noe annet enn at fisken er vedig følsom for nitrater.

Jeg har også lest at Janne Ekstrøm foret opp disse på squars som han skjærte i tynne skiver, dyppet i spirulina pulver og la i fryseren.

Da har de blitt kvitt matpakka de fikk ved fødssel Og de lever fremdeles, De har reist ryggfinna og blitt veldig mørke samt at de har noe små hvite tegninger, det ser ut som om de trives enn så lenge.. Det er fortsatt 9 stk,
Blir spennende å følge med på tråden fremover, håper du får dem til å vokse opp alle sammen. 

Ser det er noen tråder om samme tema på PlanetCatfish, kanskje du finner noe som kan hjelpe der underveis...
Heisann, Idag når jeg våknet var de i full vigør og romsterte fælt oppi maten og har det nok helt greit tror jeg, de er fortsatt veldig sterke i fargen og de vokser (syntes jeg) relativt fort, Men Roland, Hvor gamle var de når de kreperte hos deg?
Hyggelig lesning. Hva forer du med nu?
Mine var ca 3.-4. uke. Men jeg tror, håper dett er noe jeg gjør feil. Har hørt andre som ikke har problemer.
Jeg forer egentlig bare med det jeg finner nærmest Flakfòr,Tabs,proteinrikt for,, I en hærlig blanding.. Så får vi se..
Ja, ja. Kanskje jeg bare overforer ?
Det blir veldig vanskelig og holde liv i tråden når det ikke skjer stort, De lever fremdeles og vokser litt hele tida, har ikke forandret noenting, Har prøvd med en plecochips men den var litt stor så måtte dele den, Og i og med at den hard brukte jeg tenna til det... Usj,, Det smakte ikke godt..
"vanskelig og holde liv i tråden". Ja men jeg følger med. Så bare skriv når der sker noe.
Tror mine er sluttet med å legge egg?
Marius Johansen
Har prøvd med en plecochips men den var litt stor så måtte dele den

Spiste yngelen dette? Jeg bruker Plecoships kun til store trespisere, og anser ikke dette som yngelfor.
Når det har ligget litt så går det ned.. men jeg har tygget det litt mindre først selv bare så det bblir små biter..
Da er det bare 8 igjen av de som klekket.. Så frafallet har jo ikke vært enormt enda men surt når man bare har 9. Mulig jeg ikke forer nok, Så girer opp foringa litt, Mater javnt når jeg er hjemme men..
Går dett stadig bra? Jeg må prøve å lære litt mere.
Nu har jeg fått et nyt kuld, så jeg tenker, dine sikkert og kommer till å legge flere.
Prøver å legge et bilde ved.
Velvel
Tøft Roland at dine har lagt egg igjen, Mine har ikke lagt flere men det skjer kanskje noe snart, Jeg har hatt frafall så det holder i det siste, Bare 2 stk igjen nå, Disse ser friske ut disse også så håper hver dag gjør de sterkere.. Aner ikke hvorfor resten har daua, Men tror selv det er fòr relatert..
For meg er det åpenbart at yngelen spiser det samme som de voksne i naturen, og da bør det være godt nok i fangenskap også.

Å kopiere naturen helt blir selvsagt umulig, men hvorfor ikke bare fôre som Bjordal gjorde; squash og TabiMin? Ved bruk av squash får yngelen kontinuerlig mat, og med TabiMin får de dekket et eventuelt proteinbehov.

Men pass på vannkvaliteten
Dett er muligt de spiser dett samme i naturen. Men ikke i mine akvarier. Spørsmålet er selvfølgelig, hva de spiser i naturen?
Mine voksne spiser kanskje litt grønt, men ikke så mye så jeg ser dett. De spiser frosne røde myg, artemia, discus granulat, oksehjertemix og er veldig glade i noe som hetter "africana mix" fra "Fina Fisken", noe jeg fikk ved en feil.
Mens unger kjører opp å ned å henad vinduerne som støvsugere. Spiser mye alger. Har prøvd med både agurk, som de helst ikke rører, og salatblade og forkokte sommerkålsblade, som de spiser, men syntes ikke de vokser noe på dette for? Leste på Planet Catfish, at de levde på microskopisk organisk planton som lever i algerne, mere enn på algerne. Både de voksne og ungerne.
Mine voksne Rør ikke squash? Men skal da gjerne prøve på ungerne.
Roland Dreinø
Leste på Planet Catfish, at de levde på microskopisk organisk planton som lever i algerne, mere enn på algerne.

Dette nevner jeg allerede noe om i innlegg 24

Ja jeg vet det , har selv veret inne på dett før. Ville bare prøve å utdype mitt svar till Donald.
Jeg har ikke problemer med å få de till å vokse. Men vet ikke om de blir feilernært eller jeg overforer, så vannkvaliteten blir for dårlig?
Har selv en teori om, at vannskift kan vere ett problem. Som Lars Jamne var inne på?
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap