Kaja's coryastiske verden (side 3)

Når ene gruppen min med sterbai var ekstremt plantefiksert med eggleggingen sin hadde jeg noe plastplanter jeg enkelt kunne ta opp for å plukke egg av.
Det har jeg ikke lenger men noen gleder seg over at de er tatt ut...
kommer noen rekebilder også bare jeg får lastet de inn her
Rili i alle strl.
Første bilde ser en hvor fine konraster de får som voksne
Ååå se på søte ilderen! Kjempefin var den
Plussmedlem
Mange flotte Coryarter du har! Følger med
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Ååå se på søte ilderen! Kjempefin var den :)

Jeg sa faktisk at vi burde ta den med til deg i dag, men Kaja mente du ikke ville like det... :-p
Da har jeg fått skikk på temperaturen i de øverste akvariene i reolen.
Gått ned på antall timer lys om dagen og nå ligger de på 22-24 grader.
Kan nok gå ned ennå litt på lyset bare jeg blir ferdig med å ominnrede de.
Er jo best at ting er i orden før skjønnhetene mine kommer til uken.
La ut flere bilder av Rili rekene mine på tråden om beskrivelse av arten.
Håper flere får sansen for disse rekene når de får lest litt mer om de og sett hvor vakre de er.
Det er en art som er lette å holde og virkelig synes i akvariet.
Hoene som bærer egg her, gjemmer seg noe mer på baksiden av rota som står midt i strømmen.
Men det var litt derfor jeg plasserte den slik jeg gjorde med masse javamose inntil så de har en friplass i fred og ro når Sterbai'ene barter rundt etter mat.

Cory'ene mine har visst eggestreik for tiden men litt greit å få ut noen barn og få mer plass rundt i akvariene.
Skal få tatt ferdig resten av akvariene og beplante litt mer mens de har ferie.
Marita har innspirert meg med de vrihassel sakene sine så må nok få tak i noen slike.
Det blir nok flere mindre red moor røtter også siden de ikke tar så mye plass i akvarie, samtideig som de lager fint skjulested for Cory'ene når du beplanter riktig rundt selve 'rota' på de.

Det gikk forresten kjempebra med gruppen lazere som flyttet fra meg,
ingen frafall og de trives i sitt nye hjem.
Slikt gleder ett mors hjerte...

Bilder fra Sterbai kar, en art som jeg nok alltid kommer til å ha siden det var min første coryforelskelse som ennå ikke har godt over.
Sterbai er en kjempefin cory, den er en "fast" art hos meg også

milo
Jeg sa faktisk at vi burde ta den med til deg i dag, men Kaja mente du ikke ville like det... :-p

Ildere er alltid velkomne i mitt hus, rottweilere også
Jaja men da får vi ta med dyr neste gang...

Egentlig burde jeg kjefte litt på Linda for å fortelle om hvor vakre sunkissed rekene hos Dahls var....
Men må vel heller bite i det sure eplet å si at det var all grunn til å skryte av de siden det nå bor en liten gjeng her nå...
Sterbaiene syntes at det var kjempestas med nye venner og begynte å egge med engang rekene kom oppi.
Ble en gruppe på brune/hvite humlebier som ble med hjem i samme slengen for de synes jeg er kjempesøte, men for å ta bilde av de måtte jeg slippe oppi en pad med mose å forsiktig pirke de i riktig retning.

siste bilde her er utrolig såmt men måtte ta det med fordi dette viser at disse bare hører sammen
(sjekk reka oppmot finnen til sterbaien)
Ja dette funka jo bra?
Fikk feilmelding på bildene selvom det er riktig type bilder og alt men får spørre min kjære om hjelp senere...
Skulle ikke være lett å ikke få feilmeldinger hver annen gang en legger inn bilder nå visst...
Jaja godt den sier det er feil format (selvom d ikke er d)
Kunne ha lest feilmelding pålydende du er for dårlig til å ta bilder...
vennligst prøv igjen senere...
Søte Humlebiene mine og etter første bilde ser en godt at jeg måtte la de få en grønn matte å sitte på så de syntes litt mere
Så gøy at de vakre rekene havnet hos deg! Det tar litt tid før nykarene her blir gamle nok til reker, og innen den tid har vi kanskje fått nok barn til å bytte ;o)

Har kjempeproblemer med *.jpg på akvaforum jeg også, men ettersom "jeg var den eneste som hadde meldt problemet" trodde jeg det var mine filer, Holger klarte bare å åpne dem i Photoshop selv om de var lagret fra samme program i samme format som alltid. Kanskje det ikke bare er meg likevel...

Nå legger jeg filene ut på Picasa og lagrer dem tilbake på pc'n, da går det bra. Har forsøkt med ethvert filformat under solen. Legger jo trådbilder rett inn, men så var det basen da, peprer jo dem om dagen også...
Linda W
Så gøy at de vakre rekene havnet hos deg! Det tar litt tid før nykarene her blir gamle nok til reker, og innen den tid har vi kanskje fått nok barn til å bytte ;o) Har kjempeproblemer med *.jpg på akvaforum jeg også, men ettersom "jeg var den eneste som hadde meldt problemet" trodde jeg det var mine filer, Holger klarte bare å åpne dem i Photoshop selv om de var lagret fra samme program i samme format som alltid. Kanskje det ikke bare er meg likevel... Nå legger jeg filene ut på Picasa og lagrer dem tilbake på pc'n, da går det bra. Har forsøkt med ethvert filformat under solen. Legger jo trådbilder rett inn, men så var det basen da, peprer jo dem om dagen også...

Ja i sammarbeid med Tor plukket vi ut en flott hjeng hvorav flere hunner går med egg på ryggen alt og hadde første skallbytte igår allerede.
Har målt vannverdier opp ned og i mente i det siste og alt stemmer her,
så fikk totalt angst når jeg ikke så en eneste reke i det akvariet når jeg sto opp.
Løftet røtter og lyste inn i kriker og kroker og fortsatt ikke en eneste reke å se...
Hadde vært typisk at noe skjedde når jeg er såååå nøye.
Men jeg har en liten steinrøys i alle akvariene mine der strømmen er som størst, slik at sanda ikke skal bli borte fra bunn, og der hadde smårakkerne funnet mye snacks å spise.
Så alt er bra heldigvis så barn blir det nok til deg.
sjekket du forresten ut bildene jeg la ut på artsbeskrivelses tråden om Rili reker?
Fikk tatt noen bilder jeg syntes var ganske ok, for reker er ikke så lett å ta bilder av selvom de sitter rolig.

Har funnet en løsning når jeg skal legge ut mer enn 3 bilder jeg og.
Går inn på min side og min pers. og da fungerer det.
Milo har ikke dette problemet med akkurat samme bildene men han er jo plussmedlem så kanskje det har noe og si?
Men uansett bra en er sta og løsningsorientert:d
Du har virkelig blitt bitt av rekebasillen skjønner jeg, på bare kort tid har du jo fått til en skikkelig imponerende samling av flotte arter
Gratulerer med de sunkissed-rekene, de har så fin farge, litt som drinkene man får i syden :b
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap