Ingeborg's nye lille akvarium :) (side 3)

Det er helt greit jeg har akvariene mine på bingoen i svolvær, jeg er her hver dag så det er bare å komme innom en gang. vi har i hvertfall stengt nå i helga men har åpent fra mandag av bare ring meg på 99211362
Maja Morling
Det er helt greit :) jeg har akvariene mine på bingoen i svolvær, jeg er her hver dag så det er bare å komme innom en gang. vi har i hvertfall stengt nå i helga men har åpent fra mandag av :) bare ring meg på 99211362


Ja, vi drar sikkert til svolvær i neste uke, men vet du om de selger sånn testsett?
Sånn til og skjekke Ph og nitritt, og sånn?
Synes kampfisken bare etter de få timene har begynt og kommet frem.. Og svømt litt, kanskje jeg kulle prøve og mate bare sånn at hun skal få, men da kommer alle de andre og skal ta maten.. ;s
Tror jeg skal prøve og mate algespiseren min med agurk.. Men det får vente til i morgen på selveste juleaften!
Da har man slått av lyset!
Håper fortsatt at det skal bli yngler i natt.. Men vil ikke ha så store forhåpninger sånn som i går :: Fiskene svømmer rundt og virker som om de stor koser seg. Men det enste jeg vil få gjort så snarest som mulig er jo og få gjort test på nitritt, og Ph.. Ph tror jeg skal være på 7, så jeg bare håper den ikke er for lav eller høy når jeg kommer til dyrebutikken og skal teste. Det er mange som skriver at jeg må få kjøpt meg et, det er bare det at jeg er bare 11, og da er det min mamma som må kjøpe det... Har sagt det til henne, så får håpe at hun vil kjøpe det..
Savner allerede akvariumet og fiskene.. Har akkurat kommet til pappa, og det er bare kjedelig. Hvis jeg bare kunne hatt et akvarium her og, så jeg hadde hatt noe og styre med, så hadde jo det bare vært perfekt.
Jeg kommer til og skrive her når jeg er hos pappa selv om akvarie ikke er her.
Det jeg er veldig spent på nå, er om sverddrageren føder.. Vil liksom være med på det når det skjer ;s Mamma ringer sikkert om hun merker noe, hun er ikke noe spessielt opptatt av det, men hun synes det er hyggelig og se på det. Får håpe hun ringer om sverddrageren har fått yngler!

Det jeg kunne tenke meg til og ha, var kanskje et 100l akvarium på et sånn bord
som man bruker til og ha under akvarie. Men nå skal jeg ikke tenke på mye på å få meg akvarie her hos pappa..

Snakkes
Jaja.. Nå skal jeg legge meg! God natt og God jul ::
Da sitter man her.. Uten noen fisker og se på
Jaja, jeg sitter her med godteri fra julestrømpen, fikk MASSE! c:
Vet ikke hlt hva mere jeg skal si men.. God jul!
(litt rart billde.. :: Tatt hos mamma da)
Jaja.. Da var julaften ferdig, og jeg fikk samsung galaxy hos min pappa
Er ganske førnøyd, men hadde jo vært dødskult om jeg hadde fått et akvarium til og ha her.. (sorry for kort innlegg.. :s)
tror nok de har testsett ja. du kan ta med litt vann i en pose eller glass med lokk så kan de teste det for deg på butikken, og om de skulle finne på å anbefale deg å kjøpe salt så må du si nei takk. det er ikke noe du skal ha i akvariet ditt
Hvilke salt?
I alle fall.. Unnskyld for at jeg ikke har fått blogget på en liten stund. Men det har jo vært lille juleaften og jeg har gjort forskjellig
Jeg skal til mamma i dag! Ringte henne og spurte om det hadde skjedd noe, men nei det hadde det ikke.. Men det brae er at den gravide sverddrageren min er veldig ekstremt Tykk! Gleeder meg.
Har te spørsmål, skal det være noe i vannet etter at man har skiftet det?
Åå, jeg skal ikke til mamma i dag allikevel!
Jeg må vente til i morgen! D:
Jeg skal til mamma i dag, ringte henne i butikken og lurte på om det hadde skjedd noe.. Ingenting hadde skjedd.. Gleeder meg til og se på sverddrageren igjen, har ikke sett den siden fredag, kanskje den er blitt kjempetykk! ::
Håper det
Snakkes
Nå er jeg hos mamma, hvor jeg innså hvor svær den magen var på sverddrageren min.. :s Synes den skal føde snart, hvis den ikke gjør det på en uke, så begynner jeg og bli bekymret nesten. Det går fint med de andre fiskene, får desverre ikke tatt bilder nå fordi jeg har kameraet hos pappa, jeg er så smart å glemme det!
Ingen fisker har dødd enda, og jeg kjøpte jo fisker den 4 desember, håper de ikke dør enda. Jeg har veeldig lyst på noen Corydoras Panda
De er kjempesøte, og har akkurat plass i mitt akvarium, men man må jo ha plass og penger.. Jeg har nok penger, men plass er det ikke ;s
Neste gang jeg drar til svolvær blir jeg å kjøpe en rot, så senere noen 5 corydoras panda Gleder meg, vi drar sikkert om noen dager, så får jeg kjøpt sand også tror jeg..
Jeg synes at sverddrageren er blitt LITT tynnere.. Men den er fortsatt gravid.. Slipper de ut alle ynglene hvis de først begynner?
Sverddrageren min har fødd! Men jeg finner ikke ynglene..
Hva skal jeg gjøre
Det er ikke så mye du kan gjøre. La dem være. Enten er de flinke til å gjemme seg (og det burde de være for å ikke bli spist) eller så var de ikke så flinke til å gjemme seg, og ble spist av de voksne fiskene. HVIS du begynner å leite etter dem nå, så kan det hende du skremmer dem frem fra gjemmestedene, så de havner rett i gapet på de voksne fiskene...

Jo flere planter du har i akvariet, jo større sjanser er det for at yngel overlever på egenhånd i karet ditt. Istedenfor å styre med å håve opp hunnen eller yngel og stresse den vordende mor frem og tilbake, så la henne føde i hovedkaret. Det er fullt mulig for småfisk å vokse opp der, hvis man sørger for TJUKT av planter. Så tjukt skal det være at du knapt ser bakveggen i akvariet for bare planter...!
Har ikke så mange planter.. En i hjørne, en som jeg har satt litt forskjellige steder..
Også har jeg en uekte plante..
Åå jeg er så glad! Fann nettopp tre yngler!
De kan svømme, og jeg ser dem kjempegodt
Ny kampfisk.. ;)
Ja, for en stund siden, så døde min kampfisk.. Den var bare plutselig heelt borte!
Aner ikke hva som skjedde, men den spiste ikke og var veldig slapp.. Begynte og bli skikkelig grå...Osv ;s
MEN...! Vi kjøpte en ny stor rød kampfisk i dag, den er kjempefin, er litt usikker på hvilke type, men en er det, det er en gutt, tror den skal hete Mirakulix2.. Men han er bare HELT rød, så passer kanskje ikke så veldig..? Noen som har tips?
Den ligger i posen nå, skal snaart slippe den ut
Jaa.. Så skal jeg få skiftet til sand en dag, den dagen får bare komme.. ::
Så skal jeg få kjøpt inn 5 stk Corydoras panda. Det ser jeg fram til
Skal legge ut bilde at den røde senere i dag, får ikke denne pc-en til og virke, og den andre er hos pappa :s
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap