- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Vestlandskulpen... (side 3)
Vestlandskulpen... (side 3)
530: Tror jeg har funnet litt ut om dette nå... Virker som om røret som går ned i bunnen med riller er utblås i topp, og "slurperen" tar vann inn i toppfilter... Hørtes det rett ut tro? Kjenner det med finger`n ved pumpe, at "her e det någe..."
Sirkulerer veldig bra, så det var vel da jeg fylte på halv kopp med vann i går kveld det kom "oljelekasje" Nivået var blitt litt lavere...
Dette får vi til pingri!!! Stå på og nyt ventetiden så lenge du kan! Følger med deg også... 165 liter skulle bli bra for deg!
Da tar jeg kvelden, trur eg...
-Stein-
Sirkulerer veldig bra, så det var vel da jeg fylte på halv kopp med vann i går kveld det kom "oljelekasje" Nivået var blitt litt lavere...
Dette får vi til pingri!!! Stå på og nyt ventetiden så lenge du kan! Følger med deg også... 165 liter skulle bli bra for deg!
Da tar jeg kvelden, trur eg...
-Stein-
Postet 07.01.12 kl 19:09
Postet 07.01.12 kl 19:12
heheh.. ja, jeg har en 110 liter. Men, har jo 170 liter om jeg tar med 60 literen som putrer og går her. Den fikk jeg komplett innkjørt med fisker og alt. De har nå overlevd, så noe gjør jeg jo rett ang. dette. Innkjøring er nytt og spennende da!
Ha en fin kveld! Får logge meg av jeg også. Selv om jeg kunne sittet her å lest resten av kvelden uten problem..
-Pingri
Ha en fin kveld! Får logge meg av jeg også. Selv om jeg kunne sittet her å lest resten av kvelden uten problem..
-Pingri
Postet 07.01.12 kl 19:21
Philips vannrenser.
Etter å ha lest denne må jo dette være løyn og bedrag! Ja, til og med svindel i stor stil... Har vært på forumet her kort tid, men vet kanskje bedre enn Philip allerde! Hehe...
Disse kjedene kaller seg for; Kjeledyrenes faghandel... Vel...
For hund og katt ja!
Uten fag-forum ville nok mange gitt opp sin hobby, og det gjelder i flere hobbykategorier. Jeg vet!
-Stein-
Disse kjedene kaller seg for; Kjeledyrenes faghandel... Vel...
For hund og katt ja!
Uten fag-forum ville nok mange gitt opp sin hobby, og det gjelder i flere hobbykategorier. Jeg vet!
-Stein-
Postet 07.01.12 kl 22:55
Postet 08.01.12 kl 16:22
Da har jeg fylt på litt her... Røtter! Hva ikkje det en serie på TV en gang? Og en liten plante som vil flyte opp når den finner det for godt...
Målt PH i springen og kulpen... Samme utslag: Mellom 7.5-8.0 :/
Fikk ikke noen prat med den jeg ville på Midtun Zoo, men sykt mye de har!
Siklet på endel bakgrunner i 2. etg. der... Mmmm... MÅ ha i langkaret mitt en der som jeg likte! Ja, for nå BLIR det langkar som på tegningen! :P Fornøyd så langt i dag...
-Stein-
Målt PH i springen og kulpen... Samme utslag: Mellom 7.5-8.0 :/
Fikk ikke noen prat med den jeg ville på Midtun Zoo, men sykt mye de har!
Siklet på endel bakgrunner i 2. etg. der... Mmmm... MÅ ha i langkaret mitt en der som jeg likte! Ja, for nå BLIR det langkar som på tegningen! :P Fornøyd så langt i dag...
-Stein-
Postet 09.01.12 kl 20:12
Tegning langkulpen...
Bilde:
Sånn utarter det seg i hodet mitt... Dekor blir svart 2-4mm plexiglass.
Nå skal veggen som den skal stå males!
-Stein-
Sånn utarter det seg i hodet mitt... Dekor blir svart 2-4mm plexiglass.
Nå skal veggen som den skal stå males!
-Stein-
Postet 09.01.12 kl 22:41
Postet 09.01.12 kl 22:42
Inaktiv bruker
Ser VELDIG bra ut! Det blir gøy og se ferdig produkt.
Selv har jeg fått godkjenning av min bedre halvdel til og ha 400L saltvannsakvarium.
Så nå er det bare og spare!
Sånn blir det utseende!
Selv har jeg fått godkjenning av min bedre halvdel til og ha 400L saltvannsakvarium.
Så nå er det bare og spare!
Sånn blir det utseende!
Postet 09.01.12 kl 22:50
Dæven døtte, flott kulp du får! Så noen like som dette hos Midtun Zoo i dag...
Halve prisen på noen store der! Denne må du nesten ha overhengende fjellbakgrunn i altså! Så en flott der jeg var i dag! Siklet godt!!! Hm... Godkjenning høres lovende ut du! )
Takker for optimistiske tanker! Kan like...
-Stein-
Halve prisen på noen store der! Denne må du nesten ha overhengende fjellbakgrunn i altså! Så en flott der jeg var i dag! Siklet godt!!! Hm... Godkjenning høres lovende ut du! )
Takker for optimistiske tanker! Kan like...
-Stein-
Postet 09.01.12 kl 23:31
Postet 09.01.12 kl 23:33
Sølvi GullaksenErlend ( Bertelsen)har ikke briller ,men det er ihvertfall han du bør snakke med både når det gjelder fisk og bestilling av kar. Han har god greie på det meste ,en skikkelig "mallefyr" er han også :)
Hei. Var ute i Åsane i går, men Erlend er i pappapermisjon. Har sendt han en mail nå ang. kulpene mine på spesialmål. De hadde kun C. panda der ute og de var bitte små yngel så det ut som. Hele flokken sto inne i hjørnet stakkars... Sikkert en 30-40 stk.
Men en sykt flott butikk... Noe flotte kulper i 2 etg. der ute til halv pris!
Håper typen har tid til mail midt oppi alt bleieskiftet!
-Stein-
Postet 10.01.12 kl 12:32
Postet 10.01.12 kl 12:36
Hellis....men Erlend er i pappapermisjon. Har sendt han en mail nå ang. kulpene mine på spesialmål.
Det er vel ikke helt riktig å sende henvendelser ang. akvarier på mail til en som har permisjon fra jobben? Det hadde jeg aldri gjort iallefall.
Sa de til deg på butikken at det var ok å gjøre det likevel?
Postet 10.01.12 kl 12:42
Endret: 10.01.12 kl 12:42
Postet 10.01.12 kl 12:43
mona o[QUOTE=Hellis]....men Erlend er i pappapermisjon. Har sendt han en mail nå ang. kulpene mine på spesialmål.
Det er vel ikke helt riktig å sende henvendelser ang. akvarier på mail til en som har permisjon fra jobben? Det hadde jeg aldri gjort iallefall.
Jeg sendte han mail og fikk da beskjed om at selv om han var i pappaperm. så var det ikke noe problem. Kanskje han syns det er litt kjekkt å ha litt å gjøre utenom
Men hadde jeg visst det på forhånd ,så hadde jeg nok ikke gjort det.
Postet 10.01.12 kl 13:07
Sølvi Gullaksen[QUOTE=mona o][QUOTE=Hellis]....men Erlend er i pappapermisjon. Har sendt han en mail nå ang. kulpene mine på spesialmål.
Jeg sendte han mail og fikk da beskjed om at selv om han var i pappaperm. så var det ikke noe problem. Kanskje han syns det er litt kjekkt å ha litt å gjøre utenom
Men hadde jeg visst det på forhånd ,så hadde jeg nok ikke gjort det.
Blei da sagt på butikken at jeg kunne bare ta kontakt! Har inegn problemer med dette jeg iallefall! Så får han la være og svare da, om det ikke passer sånn. Har skrevet at jeg er klar over dette, og håper at jeg ikke forstyrret på noen måte. Når jeg sender mail direkte til butikk (ikke fått svar enda) så regner jeg med de vil svare... Men det tar sin tid!
-Stein-
Postet 10.01.12 kl 16:16
I dag har jeg sett noen Corydoras duplicareus - falsk adolfoi samt noen som jeg ikke husker navn på lenger... De ligner på C. panda, men m svart finne. Kom i god kontakt med en som kunne fisk hos Sentrum Zoo - Galleriet! Greit å ha en fast person å snakke med synes jeg.
PH kulpen i dag er 7.5 (klar farge her) - litt ned fra mandag!
Ha en super duper onsdag!
-Stein-
PH kulpen i dag er 7.5 (klar farge her) - litt ned fra mandag!
Ha en super duper onsdag!
-Stein-
Postet 11.01.12 kl 15:04
Duplicareus er en kjempefin Coryart. Litt ufortjent har den fått "falsk adolfoi" til populærnavn... de er jo like ekte begge to, men det har blitt et kallenavn, antakelig siden adolfoi er mest kjent
Og disse pandaene med svart finne, hva mente du med dette? Hvilken finne var svart? Panda kan ha ganske svarte ryggfinner, det er litt forskjellig.
Og disse pandaene med svart finne, hva mente du med dette? Hvilken finne var svart? Panda kan ha ganske svarte ryggfinner, det er litt forskjellig.
Postet 11.01.12 kl 15:55
Anders KDuplicareus er en kjempefin Coryart. Litt ufortjent har den fått "falsk adolfoi" til populærnavn... de er jo like ekte begge to, men det har blitt et kallenavn, antakelig siden adolfoi er mest kjent :-) Og disse pandaene med svart finne, hva mente du med dette? Hvilken finne var svart? Panda kan ha ganske svarte ryggfinner, det er litt forskjellig.
Disse var ikke C. panda (fikk sett de i går), men disse jeg så i dag hadde vel svart på ryggen ja... Like adolfoi, men uten orange! Han sa navnet i butikken, men det glippet det...
-Stein*
Postet 11.01.12 kl 16:31