- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ventetid............. (side 3)
Ventetid............. (side 3)
Postet 16.01.12 kl 20:54
Postet 16.01.12 kl 21:08
Postet 16.01.12 kl 21:13
Postet 16.01.12 kl 21:25
Da er vannbyttet foretatt ! Vannet er desidert klarere Lot noe av vannet være igjen, for å ta vare på noe av den bakteriefloraen som forhåpentligvis har startet og formere seg - hvis jeg da ikke har ødelagt alt da.........:-S En del døde blader og deler fra plantene lot jeg også bli - mener det gjør godt for oppstarten...........
Postet 16.01.12 kl 21:52
Postet 16.01.12 kl 21:55
Postet 16.01.12 kl 22:04
Postet 16.01.12 kl 22:05
HellisHåper dette bedrer sikten! :) Her er mitt nå etter ca. 4 uker... Jeg har fått i diverse stasj siden sist, men holder seg bra synes jeg! Må bare måle NO2 Nitritt en gang neste uke! Kjøp deg egne målinger av vann, så har du bedre kontroll! -Stein-
Så fint det ble Ja sikten ble bedre, den - skal kjøpe mer planter og ha i litt steiner, ordne med en bakgrunn og litt småtterier...... blir bra til slutt, tenker jeg
Postet 16.01.12 kl 22:10
Håper dette bedrer sikten!
Her er mitt nå etter ca. 4 uker... Jeg har fått i diverse stasj siden sist, men holder seg bra synes jeg! Må bare måle NO2 Nitritt en gang neste uke! Kjøp deg egne målinger av vann, så har du bedre kontroll!
-Stein
ser det er strøkent ja,gruer meg når mitt må vaskes,nettopp skiftet alt her,men ser dårlig ut,for når jobbes det med ett kar på 500 liter,hvordan får man liter sykdommen,
Postet 17.01.12 kl 18:21
Postet 18.02.12 kl 16:27
Hei Joda - her går det så det suser. Karet er "befisket", og alt er vel. I går ynglet en av guppyene også, så nå har vi mange "kar" stående rundt om. Kampfisk-dama vår trivdes ikke i akvariet - hun ble så slapp og rar, så vi flyttet henne over i noe annet. Nå er hun i full vigør igjen. Spørs om det var strømmen i vannet...... Artig dette
Postet 28.02.12 kl 19:22
Postet 28.03.12 kl 22:32
Lest igjennom det meste her, men at man må vente 2-3 uker med ferskvann er ikke jeg enig i.
jeg har aldri venta mer enn 1 dag, og har aldri hatt noen problemer med fiskene. de fiskene som jeg kjøpt for 2,5 år sia nå ble kjøpt samme dag som akvariumet å de er i toppform enda
beste er å følge sine egne erfaringer men masse lurt man finner ut her også !
jeg har aldri venta mer enn 1 dag, og har aldri hatt noen problemer med fiskene. de fiskene som jeg kjøpt for 2,5 år sia nå ble kjøpt samme dag som akvariumet å de er i toppform enda
beste er å følge sine egne erfaringer men masse lurt man finner ut her også !
Postet 28.03.12 kl 22:43
SkotfossfantLest igjennom det meste her, men at man må vente 2-3 uker med ferskvann er ikke jeg enig i. jeg har aldri venta mer enn 1 dag, og har aldri hatt noen problemer med fiskene. de fiskene som jeg kjøpt for 2,5 år sia nå ble kjøpt samme dag som akvariumet å de er i toppform enda :) beste er å følge sine egne erfaringer :) men masse lurt man finner ut her også ! :)
Meget skummel påstand.... Les om nitritt...
Postet 28.03.12 kl 22:50
Postet 28.03.12 kl 23:11
Postet 28.03.12 kl 23:27
Selv om du skulle bli skutt, er det ikke sikkert du dør. Men, jeg er ganske sikker på at det ikke ville vært en hyggelig opplevelse. Det er ikke sånn at noen får nitritt og andre ikke, dette får ALLE nye kar som ikke har ett ferdig innkjørt filter. Det kalles nitrogensirkelen(NH3-NO2-NO3), og det finnes ingen vei utenom, men det finnes måter å fremskynde den på, slik at man kan ha fisk i karret raskere.
Så uavhengig av om fisken overlever eller ikke, har den det ikke bra....
Så uavhengig av om fisken overlever eller ikke, har den det ikke bra....
Postet 28.03.12 kl 23:33
Postet 28.03.12 kl 23:34
Hvordan står det til i akvariet ditt nå? er du ferdig innkjørt eller?
Juwel har jo sine egne ideer om ting som passer i et filter, ligger det en grønn og en svart svamp oppi? Den grønne skal fjerne nitrat og det vil vi jo egentlig ikke, den sorte er kull som brukes for å fjerne medisinrester for eksempel, de er det lurt å ta ut og erstatte med blåsvamp...
Jeg holder på kjøre inn med salmi,å jeg har hatt både svart og grønn svamp i filteret :-S
tok det ut nå når jeg leste dette!
Tror dere det vil fremskynde innkjøringen for meg,når jeg ikke har det i ?
Skal det ikke tilbake i filteret,når filteret er ferdig innkjørt heller?
Postet 29.03.12 kl 00:02