Mine fisker og akvarium (side 3)

Takk Sissimor

må legge til et bilde av min kjære Adolf som er sjefen hele forpillen i munnen .-)) hehe
I går fikk mine Panda corrydoras gruppe på 13 nydelige bamser bli med meg hjem, hatt dem i min 60 liter på jobb mens det hjemme ble klar og nå leker de og svømmer og virker som de koser seg utrolig masse i min 180 lter -) jeg elsker de små bamsene,,, helt klart min favoritt blandt corryer .-))
Janne Wessel
jeg elsker de små bamsene,,, helt klart min favoritt blandt corryer .-))


Det gjør jeg også!! Har siste uken fått meg to nye C-arter; orange laser og panda. Pandaene er i akvarie like ved sofaen, og det er vanskelig å ta blikket bort fra de. For noen aldeles hærlige skapninger!! Og når de ligger langs glasset på rad og rekke og "stirrer" tilbake på meg.... *smelt*
Absolutt av favorittene ja!
Bente Kråkenes
[QUOTE=Janne Wessel]jeg elsker de små bamsene,,, helt klart min favoritt blandt corryer .-))


Det gjør jeg også!! Har siste uken fått meg to nye C-arter; orange laser og panda. Pandaene er i akvarie like ved sofaen, og det er vanskelig å ta blikket bort fra de. For noen aldeles hærlige skapninger!! Og når de ligger langs glasset på rad og rekke og "stirrer" tilbake på meg.... *smelt*
Absolutt av favorittene ja!


takk for svar Bente ) ja jeg smelter og når de ligger der og blunker til deg og når de leker oppetter glassveggen alle sammen i flokk )
Går det bra å ha hulene så tett? Mine hanner bare jager hverandre og krangler hvis jeg setter hulene med åpningen for nær hverandre.
hm,kanskje det er derfor de bruker kun to av dem,de nederste,, takk for tipset,skal flytte de lenger fra hverandre
Gi beskjed om du merker forandring da Er jo interressant å lære hvordan de tenker disse fiskene hehe. Mine elsker iallefall privatlivets fred
jeg har ikke merka noe enda siden jeg flytta hulene .-)

Men på jobben tenkte jeg at Mattis min søte kampfisk skulle få seg et par damer, de hadde ikke mange å velge mellom så jeg tok en som skulle være lilla men litt rar, og en nydelig rød og grønn og litt blå, men tror dere Mattis ville ha dem da neida,, var så slem mot dem så,,, den ene litt rare så litt pjusk ut,det var egentlig en kollega av meg sin,,hun ville ta livet av den,men jeg ville prøve å redde den så jeg la henne i et stort glass med medisin,,der levde hun i tre dager så hadde jeg både henne og den andre i 60 literen min og i dag en uke etter så koser de seg begge to,den pjuskete har til og med blitt litt fin,,skinner lilla, vel så fin den kan bli da:_)) den andre tror vi er en hann kampfisk,at de på butikken har tatt feil,,en unge som har blitt bitt av mye av halen,men etter en uke så negynner den å vokse frem igjen og den kser seg masse) er godt å redde to liv)
bilde av Molly yngelen min,,tre må søtnoser ,4 uker gamle .-))
Hei.Det var synd ikke Mattis ville ha med damene å gjøre. Min Mattis er helt gærn etter damene hehe. Du klarte å redde den ene kampdama fra døden.Når de trives så kommer farge og sånn fort tilbake Moro. Du er nå jammen flink du og.
Abboren
Hei.Det var synd ikke Mattis ville ha med damene å gjøre. :-) Min Mattis er helt gærn etter damene hehe. Du klarte å redde den ene kampdama fra døden.Når de trives så kommer farge og sånn fort tilbake :-)Moro. Du er nå jammen flink du og.


å tusen takk,nå ble jeg glad,, rart hva litt skryt kan gjøre.-)) hehe forskjell på Mattiser skjønner jeg, jeg prøvde en gang til å ha hunnen opp i til han etter han hadde laga det skumredet,men ikke engang da ville han ha henne,,tror ikke hun ville ha han heller egentlig)hun ble så glad da hun fikk komme tilbake til Mollykaret ) der liker hun seg veldig godt ) blir vakrere og vakrere for hver dag synes jeg og det gjelder den stakkars hannen som butikken trodde var en hun men som var en gutt med avbiten hale,,men den er mye større nå allerede så den vokser seg til )

Mattis har nok nok med mor han )
tatt en operasjon og ikke orket så mye men leser masse her uansett,, det som er nytt hos meg er jo at terroristen, min elliot ciklide hann fortsatt er en terrorist, skadet en hanfrende og en hunfrende såpass at jeg for at de skulle slippe lide mer avlivet dem .-(

Da sa jeg at han fik en tjangs til, så en morran her så finner jeg hans egen kone død,, da fikk jeg nok, min mann satt i et annet rom på sin pc og jeg tok håven og prøvde virkelig å få tak i han,men jeg klarte det ikke, men da mannen min kom så sa han at je fikk ikke ov å drepe han for det var det som var planen min, tror han skjønte det,terroristen altså, men han er jo så vakker, kommer og titter på oss hver gang vi kommer nær,du ser han er innterisert i deg, men hva hjelper det når han terroriserer karet mitt,,, nåer det paljettciklidene mine han vil ta men i morra sier jeg adjø,da får jeg hjelp til å få tak i han,men jeg dreper han ikke, leverer han inn på butikken igjen, orker ikke mer bråk med han der og paljettene mine kødder ingen med!!

Min mann har blitt så glad i den fisken,,,, maskulin sier han,, maskulin my ass sier jeg ,, hehe huff ,men mannen min og skjønner at han ikke kan få lov å bo der og nå er han jo alene i den arten og så han har bedre av å komme seg til et annet kar


Ellers lurer jeg jo på om paljettene mine har egg eller babyer da,de gjemmer seg i hua si hele tiden,eller det kan være at de ikke tørr pga terroristen,,,men i morrra blir dem glade

Ellers virker det som de andre trives veldig bra,, mallene mine koser seg og corydorasene mine danser og er like sjarmerende som alltid,,de driter i alle fall i terroristen,de får være i fred,virker som det er de store han vil ta,, sommerfuglene mine koser seg og og de får og være i fred .-) så bye bye terroristbølla
Litt oppdateringer på mitt akvarium og fisker .-)
Jeg fikk tatt ut terroristen og butikken tok han tilbake men dessverre han tok sitt siste offer,nemlig min kjære Paletthanne som jeg var så glad i

Men jeg kjøpte hunnen en ny flott hanne og de svømmer mye rundt sammen allerede så det ser positivt ut .-)

Jeg kjøpt meg og ti kongetetraer og de er så nydelig der de svømmer rundt og koser seg .-)

Måtte selvsagt kjøpe meg to nye maller,men glemte å få navnet ,skal prøve å legge ut noen bilder av mine fisker,

Men det er så mye fredeligere i karet mitt nå,det er igjen en nytelse å sitte å se på dem noe jeg kan gjøre i timesvis

Jeg har og skaffa meg en kakaduehanne med tre koner og de er like fredelige som de andre fiskene mine,, eg elsker ciklider,må innrømme det og selvsagt mine corydoras



tenkte eg skulle leggge inn noen flere bilder, er bare fred i karet mitt her hjemme nå.-)
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap