Irritert!! sånn litt iallefall.... ;0) (side 3)

Grapejuice
Noen forum har jo et lignende system, hvor det går på "ryktet" til brukeren, og ikke bare enkle innlegg - men at man kan gi poeng til folk som stadig gir gode råd og slikt. Da får brukeren et slags "rykte" i mangel på bedre ord i farten - da trenger man ikke måtte stole på akkurat det innlegget de skriver, bare fordi folk trykker "liker" men fordi de ofte kommer med gode råd som almuen er enig i, og at de har opparbeidet seg poeng gjennom tiden. :) Har sett dette på et BBS forum hvor poengene ble kalt "beneficials" (og jo flere "benes" man fikk, jo mer avansert tittel fikk man.) Andre forum har "smite" og "exalt". (altså både pluss og minuspoeng) Folk som ofte kom med negative, kvasse tilbakemeldinger og i krangler, kunne få minuspoeng utdelt mens folk som stadig gjorde gode inntryk fikk plusspoeng. Er ikke så fan av dette med minuspoeng og heksejakt, men å plusspoeng for gode innlegg kan jo være noe. :)


Ja, så er den her igjenn, idèn om poengrangering av AF sine medlemmer. Er jo klar over at dette kun er et "tankeeksperiment" og slik sett er det jo fritt frem for alle til å lufte sine idèr.

Jeg kan likevel ikke fri meg for å dvele litt ved dette. Idèn er ikke ny, men fremsatt i flere tråder tidligere. Idèn om å rangere medlemmene etter oppnådde poeng, vil da fremskaffe en elite som sitter på "tronen" og skuer ned på de nye ferske, på de evneveike stakkarene, og de som ikke har noen stor "fanklubb" som kan stemme de inn.

Lykkelig er da den som har opparbeidet seg er "rykte", for da behøver en ikke å stole på, akkurat i det innlegget de skriver, dette fordi de har jo opparbeidet seg så mange poeng tidligere! Hørt på makan !

Nytt denne gang er at vi også kan få minuspoeng og med mulighet for en tittel! Kanskje dette er et hint til moderatorene slik at vi kan få en liste ved siden av medlemslista som heter "poengtoppen". Synest nå litt synd jeg da, på de som havner nederst i bunnen!

- Tore -


Heidi Ingdal
Hva i all verden er det som er så farlig med å legge ut alderen sin? Man skal være glad for hvert år man blir eldre , alternativet er dårligere i alle fall. Nei ingen bør skjemmes av å legge ut alderen sin ,,,det er jo naturens gang. Det hadde vært verre med vekten:-))


Er ikke vekten som er problemet, men høyden.

I følge min vekt skulle jeg vel snart passere 230cm. He he
Ja vekt og høyde er vi enige om at andre ikke trenger å få vite. Du har den fordelen at du klarer å komme nedi store kar. Jeg er lav og må stå på en påbygd ikeakrakk for å klare å ta i bunnen på karet...beklager avsporingen, jeg blir lett distrahert når noe kjeder meg...
Ja vekt og høyde er vi enige om at andre ikke trenger å få vite. Du har den fordelen at du klarer å komme nedi store kar. Jeg er lav og må stå på en påbygd ikeakrakk for å klare å ta i bunnen på karet...beklager avsporingen, jeg blir lett distrahert når noe kjeder meg...


men du har jo en lang mann du kan bruke da
Hvis man følger normal folkeskikk når man svarer på innlegg så trenger man vel strengt tatt ikke å vite hverken fullt navn, alder, vekt eller høyde på den spørrende )) Men innlegget til Mountain syns jeg er viktig, hvem skal liksom sitte og bestemme hvilke medlemmer som svarer "riktig" og gir gode råd hver gang? Et slikt rankingsystem vil ikke fungere til annet enn å vise hvem som har mange, eller få innlegg i forumet. Jeg selv er en såkalt forumlurker (tror jeg det heter) på PlanetCatfish og det er fordi jeg har skrevet få innlegg, det er ikke sikkert en med en bedre "tittel" vet mer om maller enn meg, kanskje vedkommende bare har skikkelig skrivekløe
Larsern
Ja vekt og høyde er vi enige om at andre ikke trenger å få vite. :-) Du har den fordelen at du klarer å komme nedi store kar. Jeg er lav og må stå på en påbygd ikeakrakk for å klare å ta i bunnen på karet...beklager avsporingen, jeg blir lett distrahert når noe kjeder meg... men du har jo en lang mann du kan bruke da:)

Hann har vannskrekk og har høydeskrekk...og redd for store skumle plecoer som en viss nabo kom og glemte igjen her....hm hm hm,,,,men jeg kan jo tilkalle deg da...du er lang og tynn ....))))))) og kjenner jo Petrus godt....man må ordne seg som best man kan...)) Nei nå skal jeg ikke ødelegge tråden emd å være barnslig....
Rita Aspevik
Hvis man følger normal folkeskikk når man svarer på innlegg så trenger man vel strengt tatt ikke å vite hverken fullt navn, alder, vekt eller høyde på den spørrende :))) Men innlegget til Mountain syns jeg er viktig, hvem skal liksom sitte og bestemme hvilke medlemmer som svarer "riktig" og gir gode råd hver gang? Et slikt rankingsystem vil ikke fungere til annet enn å vise hvem som har mange, eller få innlegg i forumet. Jeg selv er en såkalt forumlurker (tror jeg det heter) på PlanetCatfish og det er fordi jeg har skrevet få innlegg, det er ikke sikkert en med en bedre "tittel" vet mer om maller enn meg, kanskje vedkommende bare har skikkelig skrivekløe ;)



så enig der
Tore: Ja, jeg er fullt klar over at det kan bli en slags elite her inne, hvor folk skuer ned på andre... og faren for heksejakt ved uthenging. Bare nevner det ettersom det har fungert på andre forum jeg har vært.. hvor "eliten" har vært en gjeng ydmyke, flinke folk med erfaring og de med minuspoeng har vært spesielt utrivelige, negative "troll" en skulle tro det kunne fungert her også sånn i teorien? Vi har jo en del travere her som er både hjelpsomme og trivelige osv.
Rita Aspevik
Hvis man følger normal folkeskikk når man svarer på innlegg så trenger man vel strengt tatt ikke å vite hverken fullt navn, alder, vekt eller høyde på den spørrende :))) Men innlegget til Mountain syns jeg er viktig, hvem skal liksom sitte og bestemme hvilke medlemmer som svarer "riktig" og gir gode råd hver gang? Et slikt rankingsystem vil ikke fungere til annet enn å vise hvem som har mange, eller få innlegg i forumet. Jeg selv er en såkalt forumlurker (tror jeg det heter) på PlanetCatfish og det er fordi jeg har skrevet få innlegg, det er ikke sikkert en med en bedre "tittel" vet mer om maller enn meg, kanskje vedkommende bare har skikkelig skrivekløe ;)


Kjempegodt sagt.Etter min mening det riktige svaret på utallige tråder den siste tiden.
Er så lei den hakkinga og dritpraten som finner sted her.
Vi får være ydmyke,hyggelige og hjelpsomme og klarer man ikke dette så får man holde kjeft.
Hilsen Kent Evenrud 40 år.
ikke altid man klarer holde kjeft
Du er ganske flink du da synes jeg.
Takk,eller var det negativt
Jeg liker ikke ideen med å gi pluss poeng eller minuspoeng til medlemmene. For da kan jo noen gi minus poeng fordi de ikke "liker" vedkommende, ut fra det de skriver,


MEN - jeg savner en LIKER knapp - for jeg sitter ofte og er SÅ imponert, eller koser med meg innlegg og tråder, og da klør jeg i fingrene etter å LIKE akuratt DET innlegget. Hender ofte jeg sitter med et smil om munnen når jeg leser. Savner altså LIKER knappen.

Blir så dumt å måtte sitere og sitere, for å kunne skrive at jeg liker det som står der.
Liker
Jeg LIKER innlegg nr 55.

Kan du ikke bare gjøre sånn da? Inntill det kommer noe ala det du ønsker deg. Du tenker sikkert på noe ala facebook sin "like"funksjon?
Jepp - facebook funksjon. LIKER
enig,savner ofte en liker knapp her,, så mange ganger jeg tenkte ååå liker .-))
sessan
Jeg liker ikke ideen med å gi pluss poeng eller minuspoeng til medlemmene. For da kan jo noen gi minus poeng fordi de ikke "liker" vedkommende, ut fra det de skriver,


En høyst merkelig formulering!

Hvordan kan da noen bedømme innlegget som + eller - dersom det ikke er det skrevne innlegget som er utgangspunktet for definisjonen ?

- Tore -
Mountain
[QUOTE=sessan]Jeg liker ikke ideen med å gi pluss poeng eller minuspoeng til medlemmene. For da kan jo noen gi minus poeng fordi de ikke "liker" vedkommende, ut fra det de skriver,


En høyst merkelig formulering!

Hvordan kan da noen bedømme innlegget som + eller - dersom det ikke er det skrevne innlegget som er utgangspunktet for definisjonen ?

- Tore -

Folk vil vel bedømme noen ned, og andre opp fordi det er i den menneskelige natur.
Dette vil man bedømme utifra flere situasjoner, og ikke bare det ene skrevne innlegget. Selv om det er et bra innlegg, med fornuftige konklusjoner osv, så vil nok de som tidligere har "kranglet" med innlegger, dømme med minuspoeng nettopp fordi han/hun ikke liker vedkommende. Og vice versa.
vi har vel alle sett eksempler på brukere her inne som har kranglet og argumentert så tastene flyr veggimellom, og en slik rangering vil nok bli påvirket av slike krangler, både tidligere og evt. kommende krangler.
Men jeg kan jo ta feil....
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap