Brittis våte verden (side 3)

Truls O. Bjørhei
Dersom du mistenker at lekkasjen er i toppen er det jo mulig å tømme ut et par bøtter og se om det løser problemet midlertidig. Men om det først er lekkasje vil det ikke tette seg selv, men heller øke i omfang efterhvert som trykket vedvarer.

Det er nok den løsninga jeg går for for øyeblikket.
Lekkasjen er nok lokalisert i øvre del av akvariet, til høyre på baksiden. Det går altså midlertidig greit, men det burde jo absolutt gjøres noe med.
Satser på at jeg finner en løsning snart.
Takk for svar!
Skulle ikke du ha noen planter fra meg forresten?
Jo stemmer det Sissimor.. Har bare ikke ville mast på deg om det, følte det ble litt frekt. :P
Bare å gi beskjed om når det passer du, så skal vi nok finne diverse til deg
Har du tid i løpet av søndagen? Etter 1200 men før 2300? ;P
To fisker som ville hilse på!
Ottoene er nylig kommet i hus. De er fem stykker for øyeblikket.

[External Image]

Og sommerfuglhannen min som jeg synes bare har så nydelige farger.
[External Image]
Den sommerfuglen var skikkelig fin, flotte farger
Takk Marita, han ser ennå vakrere ut på "ordentlig".

I dag har sommerfuglene passa på eggene sine i ca et halvt døgn. De har ikke fått lov til å hatt egg så lenge før når de var i akvarie sammen med mange andre eggtyver.

Nå går de med 5 ottoer og en liten kirsebærreke som fulgte med en plante i en egen 60l. Jeg ga de et lite kaldtvannsbytte og fora med røde mygglarver, og det ble det lek av. De liker visst å legge egg på røtter. De har skifersteiner og en sverdplante også, men hver gang så har de valgt en rot. De har laget ett par groper i sanden, men har ikke sett om de har flytta på egga ennå. Det er mest hannen som passer på, og fruen svømmer rundt og passer på at ottoene holder seg unna. De får være i fred mesteparten av tiden, men når de setter seg på den "feile" siden av rota blir de jaga bittelitt, men aldri skadd.
Jeg håper de får det til denne gangen, men blir nok ikke skuffa om eggene forsvinner om ett par dager. Jeg har uansett ikke mat til de ennå, så det må jeg skaffe meg. Det blir vel avskallede artemia og frosen cyklops.
Iiih. Jeg har sommerfuglbeibier! Noen av de er frittsvømmende nå. De la eggene siden sånn at det var vanskelig for meg å faktisk se om det ble noe av, men nå er det en og annen bittelitte yngelet som kommer på avveie. Spennende!
Akvasia hadde ikke avskallede artemia, så jeg prøver med fryste først. De lille greiene er jo BITTESMÅ! Men artemiaen var ikke så stor den heller så det går kanskje bra?
Spennende!
Prøvde å filme litt når sommerfuglene hadde rørt litt på seg. Fikk fanget litt yngel på film! Hadde akkurat mata her, så det er en del partikler rundt omkring.


<embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=48077837&force_embed=1&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=1&color=00adef&fullscreen=1&autoplay=0&loop=0" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="500" height="375"></embed>
Tusen takk begge to!
De var kjempesøte ja. Nå er det nesten ingen igjen.. Akvasia fikk aldri inn de avskallede artemiaeggene de skulle bestille til meg, og jeg er redd de ikke klarte å få tak i så mye av den andre maten jeg prøvde å gi dem. Så nå sitter jeg og skal bestille artemia og klekke selv til neste gang! Samt levendefor fra en på rubrikk her. De vil jo leke igjen, så jeg trøster meg med det selv om det var veldig trist.

Ellers skal jeg få en gruppe Cory Metae til en skammelig billig pris på fredag, samt jeg har tillatelse til å kjøpe ett nytt brukt akvarie! Jeg har inngått en avtale om å leve på kikerter og vann fram til stipenddag, og ikke kjøpe noe godteri+brus de neste to månedene for å få det men. Det er fint det, da sparer jeg penger til auksjonen til TAK!

Har endelig fått meg jobb! Såklart var første dag denne tirsdagen, som gjorde at jeg gikk glipp av akvariemøtet.. Og jeg må kanskje jobbe hver tirsdag framover.. Æsj. Jeg hadde gleda meg så masse til å møte opp på akvariemøtene!
Oi..
Jeg holder nå på å prater med en fyr angående kjøp av en 9x60liters reol.. Det ble liiitt dyrere enn det ene karet jeg egentlig skulle kjøpe, men jeg synes prisen absolutt ikke er ille! Satser på å få det.
Det er bra jeg har fått meg jobb! :P
Wow, dette blir jo skikkelig spennende
Ja, ikke sant? Er fra meg av glede jeg. Det er bare så spennende! Tenk det, en hel reol til meg! Perfekt størrelse på karene til mange søte flotte cory!
Åh, gleder meg til storauksjonen (som akkurat er etter lønningsdag + stipenddag). Da skal jeg finne noe å fylle reolen med. Krysser alt jeg har for mange kule coryer!
Da er det i boks. 9x60l reol kommer hjem til meg i slutten av september!
Gleder meg!
Gratulerer med reol, veldig grei størrelse på karene til grupper med coryer.
Ser frem mot bilder når karene kommer i hus
Marita Ekdahl
Gratulerer med reol, veldig grei størrelse på karene til grupper med coryer. Ser frem mot bilder når karene kommer i hus :)

Tusen takk!
Bilder skal bli vet du! =D

I dag kom en gruppe på 5 cory metae inn i hus. Det skulle egentlig være 6, men hun fant ikke den siste. Disse kom reisende fra Molde. Har brukt god tid på tilvenning, og nå barter de rundt i akvariet. Gleder meg til å få et eget kar til disse i reolen!
De går nok bittelitt trangt i det store akvariet mitt, men siden jeg om ca en måned får reolen går det nok greit. Jeg skal være ekstra flink på å bytte vann der i mellomtiden, også får jeg kickstarte ett par kar.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap