- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydoras julii spørsmål (side 3)
Corydoras julii spørsmål (side 3)
Mine første coryer (i denne omgang), en gruppe på ti flekkete, var veldig sky. Husker jeg spurte her inne for å finne ut hva jeg skulle gjøre med dem.
Fsnt ut at jeg bare måtte godta at de var sånn. At de ville ha ting å gjemme seg blant.
Så jeg passet på å ha masse planter å svømme mellom, og masse røtter å svømme under og mellom. Lot det være igjen en lang "strand" forran i akvariet for å ha et sted å fore dem.
Fsnt ut at jeg bare måtte godta at de var sånn. At de ville ha ting å gjemme seg blant.
Så jeg passet på å ha masse planter å svømme mellom, og masse røtter å svømme under og mellom. Lot det være igjen en lang "strand" forran i akvariet for å ha et sted å fore dem.
Postet 11.04.12 kl 00:46
Postet 11.04.12 kl 00:47
Endret: 11.04.12 kl 00:48
Postet 11.04.12 kl 00:47
Og etter hvert så har de faktisk blitt tryggere. Noen falt fra, og jeg kjøpte 5 vanlige aenus, og disse svømmer sammen og leter etter mat. Har også 5 trini et eller annet, slike du har med svart på finnen. Disse er mindre i størrelse, og mye mer sky. Når jeg skal se på dem, så demper jeg lyset i rommet, og beveger meg sakte mot akvariet. Mine er veldig vant med å bli tatt bilder av, og har blitt tryggere.
Vet man skal gjerne satse på en sort, men var ikke helt fornøyd med fargene på de flekkete og hadde lyst på noen andre.
Mine lever nå sammen med kuhliier, og deler maten med eplesnegler.
Jeg gir dem pleco tabletter, og andre tabletter, og noe granulat for som jeg drysser utover stranden forran, og da deler alle på maten. Gir så det er nok til alle, gjerne om kvelden, for da er det lettest å ta bilder også.
Hvis du legger inn noen steiner, røtter, og lager det til slik at de føler de kan smyge mellom og under , så kan det hende de føler seg tryggere. De liker seg nok ikke i helt åpent lende. Flyteplanter demper lyset noe og kan også hjelpe.
lykke til
(dette var resten av innlegget over)
Vet man skal gjerne satse på en sort, men var ikke helt fornøyd med fargene på de flekkete og hadde lyst på noen andre.
Mine lever nå sammen med kuhliier, og deler maten med eplesnegler.
Jeg gir dem pleco tabletter, og andre tabletter, og noe granulat for som jeg drysser utover stranden forran, og da deler alle på maten. Gir så det er nok til alle, gjerne om kvelden, for da er det lettest å ta bilder også.
Hvis du legger inn noen steiner, røtter, og lager det til slik at de føler de kan smyge mellom og under , så kan det hende de føler seg tryggere. De liker seg nok ikke i helt åpent lende. Flyteplanter demper lyset noe og kan også hjelpe.
lykke til
(dette var resten av innlegget over)
Postet 11.04.12 kl 00:48
Endret: 11.04.12 kl 00:48
Tusen takk for veldig hjelpsom og god informasjon.
Jeg må nevne at jeg har ganske mange guppy, og coryene mine har blitt mer frampå nå i det siste, dog er de fremdeles skye. jeg vil kjøpe flere av de, få flyteplanter for å dempe lysstyrken når lyset er på, og kanskje selge bort mine guppy, da de er veldig gjerrige når jeg hiver inn maten
Jeg må nevne at jeg har ganske mange guppy, og coryene mine har blitt mer frampå nå i det siste, dog er de fremdeles skye. jeg vil kjøpe flere av de, få flyteplanter for å dempe lysstyrken når lyset er på, og kanskje selge bort mine guppy, da de er veldig gjerrige når jeg hiver inn maten
Postet 20.04.12 kl 11:12
har gjort grundig research og fått folk til å se på dem, kommet frem til at jeg har
3juli
3 trilineatus
)))))
jeg har skiftet vann oftere nå
kjøpte 6 stk trilineatus til
omdekorert akvariet
coryene trives mye bedre nå, og de kommer mer frem og er mindre sky nå som de er flere, samt dekoreringen har spilt en rolle, men mest er det fordi de er nå flere og føler seg tryggere.
så jeg kan konstantere at flere cory har hjulpet mine coryer å bli mer trygge og komme frem
har også kjøpt flyteplanter for å minske lysstyrken når lyset er på
da jeg var å kjøpte de 6 nye trilineatusene så sa mannen i sjappa at: hvis jeg skiftet ca 20% vann med iskaldt vann så var dette noe coryene digget og egg ville florere i massevis noen få dager etter, noen som har noe erfaring med dette?
3juli
3 trilineatus
)))))
jeg har skiftet vann oftere nå
kjøpte 6 stk trilineatus til
omdekorert akvariet
coryene trives mye bedre nå, og de kommer mer frem og er mindre sky nå som de er flere, samt dekoreringen har spilt en rolle, men mest er det fordi de er nå flere og føler seg tryggere.
så jeg kan konstantere at flere cory har hjulpet mine coryer å bli mer trygge og komme frem
har også kjøpt flyteplanter for å minske lysstyrken når lyset er på
da jeg var å kjøpte de 6 nye trilineatusene så sa mannen i sjappa at: hvis jeg skiftet ca 20% vann med iskaldt vann så var dette noe coryene digget og egg ville florere i massevis noen få dager etter, noen som har noe erfaring med dette?
Postet 13.05.12 kl 16:09
Postet 13.05.12 kl 19:06
Postet 13.05.12 kl 21:19