Akvarium for dummies? (side 3)

Nye sugekopper får du kjøpt på den lokale akvariesjappa.

Svein Antonsen er vel den her i Norge som har holdt mest på med kampfisk. Han har skrevet noen veldig bra artikler om dem:

Oppdrett:

Stell:

Genetikk:
Kan jeg ha denne i akvariet?
Denen plukket jeg med meg fra stranden tidligere i dag, kan den brukes i akvariet?
Jeg hadde en selvplukket rot i et akvarie for noen år siden. Det gikk helt fint. Men det er vanskelig å vite hva en slik rot har med seg. Den jeg fant var helt tørr og ble vasket veldig grundig. Her hvor jeg bor er sjøen ganske forurenset, så jeg ville ikke plukket røtter i stranden her. Men det er kanskje noe annet der du bor Grundig vask er nok uansett lurt
Luzola
Jeg hadde en selvplukket rot i et akvarie for noen år siden. Det gikk helt fint. Men det er vanskelig å vite hva en slik rot har med seg. Den jeg fant var helt tørr og ble vasket veldig grundig. Her hvor jeg bor er sjøen ganske forurenset, så jeg ville ikke plukket røtter i stranden her. Men det er kanskje noe annet der du bor :) Grundig vask er nok uansett lurt


Jeg har skylt den i rennende vann og skrapt av den med stålull.
Akvariet er satt i gang..
Nå har jeg fylt i akvariet, satt i planter, røtter og laget huler, lagt i stein og skjell, satt i gang pumpa og varmekolben.

Nå er vannet litt grumsete. Ser nesten ut som det flyter støv rundt der. Er dette noe som gir seg eller er det noe feil her?

Har laget en egen tråd her også nå, hvis noen vil følge utviklingen
Ble veldig fint! Grumset gir seg. Bare la det stå med pumpa i gang så ser du nok stor forbedring allerede i morgen. Kan vere en fordel å skylle sanden i forkant dersom man har en type som støver mye, men uansett så vil det legge seg etter hvert.
Inaktiv bruker
Blir bra dette.
Hvor får jeg kjøpt en hevert og hva bør disse ligge på i pris?
Snakker vi slamsuger til rengjøring nå? Det får du i dyrebutikk. Om det er til det akvariet du postet her så trenger du nok bare en liten en, det vil jeg tro ligger opp under 100-lappen. Her er et eksempel på slik http://www.mamut.net/akvariekjellern/shop/
Luzola
Snakker vi slamsuger til rengjøring nå? Det får du i dyrebutikk. Om det er til det akvariet du postet her så trenger du nok bare en liten en, det vil jeg tro ligger opp under 100-lappen. Her er et eksempel på slik http://www.mamut.net/akvariekjellern/shop/


For å skifte ut vann hver uke og rengjøre ja. Kan man gjøre begge deler med denne?
Er vanlig å bruke slamsuger da ja
Har laget en personlig tråd, så hvis noen av dere lurer på hvordan det går, er det bare å titte innom
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap