- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Akvarium for dummies? (side 3)
Akvarium for dummies? (side 3)
Postet 16.04.12 kl 10:19
Postet 16.04.12 kl 14:19
Jeg hadde en selvplukket rot i et akvarie for noen år siden. Det gikk helt fint. Men det er vanskelig å vite hva en slik rot har med seg. Den jeg fant var helt tørr og ble vasket veldig grundig. Her hvor jeg bor er sjøen ganske forurenset, så jeg ville ikke plukket røtter i stranden her. Men det er kanskje noe annet der du bor Grundig vask er nok uansett lurt
Postet 16.04.12 kl 14:41
LuzolaJeg hadde en selvplukket rot i et akvarie for noen år siden. Det gikk helt fint. Men det er vanskelig å vite hva en slik rot har med seg. Den jeg fant var helt tørr og ble vasket veldig grundig. Her hvor jeg bor er sjøen ganske forurenset, så jeg ville ikke plukket røtter i stranden her. Men det er kanskje noe annet der du bor :) Grundig vask er nok uansett lurt
Jeg har skylt den i rennende vann og skrapt av den med stålull.
Postet 16.04.12 kl 14:51
Akvariet er satt i gang..
Nå har jeg fylt i akvariet, satt i planter, røtter og laget huler, lagt i stein og skjell, satt i gang pumpa og varmekolben.
Nå er vannet litt grumsete. Ser nesten ut som det flyter støv rundt der. Er dette noe som gir seg eller er det noe feil her?
Har laget en egen tråd her også nå, hvis noen vil følge utviklingen
Nå er vannet litt grumsete. Ser nesten ut som det flyter støv rundt der. Er dette noe som gir seg eller er det noe feil her?
Har laget en egen tråd her også nå, hvis noen vil følge utviklingen
Postet 16.04.12 kl 19:29
Postet 16.04.12 kl 19:50
Inaktiv bruker
Blir bra dette.
Postet 16.04.12 kl 22:48
Endret: 16.04.12 kl 22:49
Postet 17.04.12 kl 20:56
Snakker vi slamsuger til rengjøring nå? Det får du i dyrebutikk. Om det er til det akvariet du postet her så trenger du nok bare en liten en, det vil jeg tro ligger opp under 100-lappen. Her er et eksempel på slik http://www.mamut.net/akvariekjellern/shop/
Postet 17.04.12 kl 23:16
LuzolaSnakker vi slamsuger til rengjøring nå? Det får du i dyrebutikk. Om det er til det akvariet du postet her så trenger du nok bare en liten en, det vil jeg tro ligger opp under 100-lappen. Her er et eksempel på slik http://www.mamut.net/akvariekjellern/shop/
For å skifte ut vann hver uke og rengjøre ja. Kan man gjøre begge deler med denne?
Postet 18.04.12 kl 07:46
Postet 18.04.12 kl 19:20
Postet 22.04.12 kl 22:59