- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Hvilken skal jeg velge??? (side 3)
Hvilken skal jeg velge??? (side 3)
Postet 19.04.12 kl 18:36
Postet 19.04.12 kl 20:32
Postet 19.04.12 kl 20:56
MatteStine, hvor får jeg tak i easy breeding box? Tenker at en isboks kan bli litt stusselig... PS: Har ikke fått skjemaet med mindre pappa fikk det, men går det ikke an å registrere seg på loak.no?
Ah, da var det kanskje ikke deg jeg skrev det til. Send me en PM via profilen min her på AF, så kan vi snakke mer om klubbting privat.
Easy breeding box må kjøpes via eBay, ja. Men isboks er noe som flere bruker, søk litt her på forumet så finner du nok mye om det. Man har som oftest en luftesten i boksen og bytter ut boks og vann hver dag
Kjøp gjerne både mygglarver og dafnier. Jeg fôrer i blant med begge deler samtidig også, men du kan bytte på. Variasjon i fôret gir lykkelige fisker!
Postet 21.04.12 kl 02:02
Postet 21.04.12 kl 12:15
Postet 21.04.12 kl 18:11
Postet 23.04.12 kl 15:15
Postet 23.04.12 kl 15:49
Ga en hel terning med røde mygglarver, han på Aquamanias hadde ikke mer av Fina fisken. Dette var nok for mye for et måltid, så tror jeg deler den i to med kniv neste gang. Må skaffe meg noen hansker så det er lettere å dele den opp. Prøver med dafnier fra Fina fisken imorgen
Den terningen fra det andre merket er nok større enn den fra Fina fisken
Takk for svar!
Den terningen fra det andre merket er nok større enn den fra Fina fisken
Takk for svar!
Postet 23.04.12 kl 22:29
Postet 23.04.12 kl 22:45
Både fiskene og jeg digger det andre merket som er inne på Aquamanias nå, mer røde mygglarver pr. terning og mindre vann og bøss enn i Fina Fisken. Men en terning er nok i meste laget for en foring, ja. Jeg bruker ca. to biter fordelt på fire 63L med mye fisk, men slenger ofte med litt dafnier i samme slengen. Prøv deg fram litt.
Jeg tar litt akvarievann i en kopp og putter frossenfôret oppi vannet. Tar så en stor engangssprøyte (10ml er favorittstørrelsen) og suger opp fôret når det har tint. Føler at jeg får en mye bedre kontroll over mengden i hvert akvarium på den måten, pluss at jeg kan sprøyte noe av fôret i toppsjiktet til tetraene, og sende resten rett til bunnen til coryene. Da slipper jeg også å være i kontakt med mygglarvene, da jeg bare knekker opp fôret i posen og tømmer det rett oppi koppen.
Jeg tar litt akvarievann i en kopp og putter frossenfôret oppi vannet. Tar så en stor engangssprøyte (10ml er favorittstørrelsen) og suger opp fôret når det har tint. Føler at jeg får en mye bedre kontroll over mengden i hvert akvarium på den måten, pluss at jeg kan sprøyte noe av fôret i toppsjiktet til tetraene, og sende resten rett til bunnen til coryene. Da slipper jeg også å være i kontakt med mygglarvene, da jeg bare knekker opp fôret i posen og tømmer det rett oppi koppen.
Postet 23.04.12 kl 23:29
Postet 24.04.12 kl 19:46
Postet 25.04.12 kl 08:51
Postet 25.04.12 kl 15:50
Postet 26.04.12 kl 12:39
De så ganske røde ut, ingen missvisende navn dette
Men nå har jeg et problem... passer kanskje ikke inn i forumet her, så det er bare å flytte den hvis det er mulig og nødvending
Min 9-10 måneder gamle ancistrus har fullstendig forsvunnet fra akvariet! Kjøpte den av en privatperson for ca 2-3 uker siden og nå er den borte... noen som vet hvor min ancistrus kan være? Har endlers og sterbai i karet+ 2 jegersnegler som jeg investerte for å få bort noen av pestsneglene. Karet er på 125 liter.
Men nå har jeg et problem... passer kanskje ikke inn i forumet her, så det er bare å flytte den hvis det er mulig og nødvending
Min 9-10 måneder gamle ancistrus har fullstendig forsvunnet fra akvariet! Kjøpte den av en privatperson for ca 2-3 uker siden og nå er den borte... noen som vet hvor min ancistrus kan være? Har endlers og sterbai i karet+ 2 jegersnegler som jeg investerte for å få bort noen av pestsneglene. Karet er på 125 liter.
Postet 26.04.12 kl 17:01
Postet 27.04.12 kl 07:36
Postet 27.04.12 kl 15:09
Endret: 27.04.12 kl 15:10
Postet 28.04.12 kl 07:59
Postet 29.04.12 kl 15:05