Hvilken skal jeg velge??? (side 3)

Gidder du å legge ved en link?
Plussmedlem

Her har jeg kjøpt mine. Vet ikke om det er noen som har de billigere, det er en stund siden sist jeg handlet sånne. Det er de 2 første der som jeg bruker...
burde jeg ha to stk hvis jeg vil drive oppdrett?
Matte
Stine, hvor får jeg tak i easy breeding box? Tenker at en isboks kan bli litt stusselig... PS: Har ikke fått skjemaet med mindre pappa fikk det, men går det ikke an å registrere seg på loak.no?

Ah, da var det kanskje ikke deg jeg skrev det til. Send me en PM via profilen min her på AF, så kan vi snakke mer om klubbting privat.

Easy breeding box må kjøpes via eBay, ja. Men isboks er noe som flere bruker, søk litt her på forumet så finner du nok mye om det. Man har som oftest en luftesten i boksen og bytter ut boks og vann hver dag

Kjøp gjerne både mygglarver og dafnier. Jeg fôrer i blant med begge deler samtidig også, men du kan bytte på. Variasjon i fôret gir lykkelige fisker!
Ok, for isbokser har jeg
Mener du at jeg skal sende deg en mail?
Jeg kjøper begge deler, da. Var jo ikke noe dyrt uansett. Hvor lenge varer en pakke med hver av disse?
Ok, kjøpt 100g dafnier og to pakker med terninger av frosne, røde mygglarver. Hvor mye skal jeg fore med dette og hvor ofte?
Plussmedlem
Jeg bruker stort sett Fina Fisken.
Antar størrelsen på porsjonene er ca lik. Prøv å bryte av en brikke/porsjon til å begynne med, og se hvordan det blir.... Og følg gjerne med på coryene når de kjenner lukta spre seg i vannet... :-p
Ga en hel terning med røde mygglarver, han på Aquamanias hadde ikke mer av Fina fisken. Dette var nok for mye for et måltid, så tror jeg deler den i to med kniv neste gang. Må skaffe meg noen hansker så det er lettere å dele den opp. Prøver med dafnier fra Fina fisken imorgen

Den terningen fra det andre merket er nok større enn den fra Fina fisken
Takk for svar!
Plussmedlem
Har hørt noe om at det er tomt for Fina Fisken rundt om, de sliter visst med tilgangen på råvarer.
Det gjør ikke så mye om den type for ikke blir spist opp med en gang, bare det ikke blir liggende altfor lenge på bunnen.
Både fiskene og jeg digger det andre merket som er inne på Aquamanias nå, mer røde mygglarver pr. terning og mindre vann og bøss enn i Fina Fisken. Men en terning er nok i meste laget for en foring, ja. Jeg bruker ca. to biter fordelt på fire 63L med mye fisk, men slenger ofte med litt dafnier i samme slengen. Prøv deg fram litt.

Jeg tar litt akvarievann i en kopp og putter frossenfôret oppi vannet. Tar så en stor engangssprøyte (10ml er favorittstørrelsen) og suger opp fôret når det har tint. Føler at jeg får en mye bedre kontroll over mengden i hvert akvarium på den måten, pluss at jeg kan sprøyte noe av fôret i toppsjiktet til tetraene, og sende resten rett til bunnen til coryene. Da slipper jeg også å være i kontakt med mygglarvene, da jeg bare knekker opp fôret i posen og tømmer det rett oppi koppen.
Problemet mitt er jo at jeg bare har et kar og da må jeg kutte terningen opp i mindre biter, men det kan jo ikke dere gjøre noe med;D
Stine Sofie
Både fiskene og jeg digger det andre merket som er inne. .

Stine Sofie du må jo forstå at dette er mat kun til fiskene og ikke deg også...

Var det ikke vi som ikke engang kunne ta på røde mygglarver, også spiser du dem! ;D
Hehehe, litt ekstra proteiner skader aldri Neida, men det er mye mer konsentrert med mygglarver. Mindre bøss og vann, og "friskere" rødfarge på mygglarvene
De så ganske røde ut, ingen missvisende navn dette

Men nå har jeg et problem... passer kanskje ikke inn i forumet her, så det er bare å flytte den hvis det er mulig og nødvending
Min 9-10 måneder gamle ancistrus har fullstendig forsvunnet fra akvariet! Kjøpte den av en privatperson for ca 2-3 uker siden og nå er den borte... noen som vet hvor min ancistrus kan være? Har endlers og sterbai i karet+ 2 jegersnegler som jeg investerte for å få bort noen av pestsneglene. Karet er på 125 liter.
Ancistruser liker og gjemme seg i og under røtter. De kan og gjemme seg bak pumper osv. Det er og en mulighet at den har tatt kvelden. Men prøv og putt oppi litt mat, da kommer de som regel fram.
Har jo såklart gitt den mat! Den kom ikke frem Prøvd med agurk og squash)
Prøv med en malle tabellett. Kommer den ikke fram da, har den nok tatt kvelden.
De er også ekstremt gode på å klemme seg inn i små sprekker i røtter, og man må gjerne endevende akvariet for å finne mallene. Ta tiden til hjelp og følg med.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap