Velkommen til min nybegynnertråd :-) (side 3)

Er ikke ofte de ligger stille og samlet, så ble et lite gruppebilde

I dag har jeg fått 3 nye trilineatus, pluss en liten rot, så nå vil jeg si at grensen for akvariet er nådd! Skal ta bilder senere når de har slått seg til ro og det har blitt mørkere ute!
Den nye linsen er dessverre ikke så veldig egnet til akvariebilder, da den har en nærgrense på 40cm og en vidvinkel på 30mm, men her er i hvert fall et par

Fiiine bilder av triliene! :3 De er så yndige, hihi
Takker! De har blitt både mer sosiale og mindre sky
Nå har jeg lagt ut nytt oversiktsbilde av det nye oppsettet Bildene kan dere se her !
I dag har jeg skrubbet glasset pga. en del alger, og mens jeg allerede av der tok jeg en gaffel og rotet litt i sanden for å se om der var metangass. Boblet som bare det!
du får bjønde å sette opp en oljerigg hehe. neida, berre tulla.
Haha ja må nesten satse på det! Har du slekt i Sykkylven?
Inaktiv bruker
Veldig fint akvarie, kommer til å lese videre, hva slags corydora har du?
har også lyst til å gjøre et 60-liters akvarium om til kampfisk-akvarium, du gir meg mye inspirasjon!
Tusen takk! Slik respons inspirerer meg også!
Jeg har 8 stk Corydoras Trilineatus ("falsk" leopard)! Gelder meg til de blir kjønnsmodne
nei, ikkje som eg veit om. men eg har søskenbarn av mine søskenbarn som bur der. han eine e faktisk avbilda på noken VD-transport lastebila. han med sekkehjul på noke møbelreklame (ekornes lure eg på?)
Ok Dama heter Nedreberg og stammer fra Stryn
I dag har dama kjøpe en liten hokampfisk, selv om vi ikke hadde tenkt å ha flere fisker. Inferno ser ut til å ta det veldig bra, og bryr seg ikke så mye om henne, så jeg har troen på at det kommer til å gå veldig bra å ha de sammen.
Plantene vokser så fort at de kan ta over hele akvariet på et par uker! Men jeg skal bare la de gro slik at jeg kan gi bort noen avleggere til søsteren min som lider av plantemangel.

Den nye hokampfisken, Diadora (dama fikk gi den navn ), ser leksklar ut, men dessverre har ikke Inferno laget noe skumrede enda. Tror han ble fornærmet når det siste han lagde ble ødelagt under vannbytte. :/
Her er noen bilder

1: Oversiktsbilde. Må snart gjøre noe med bakgrunnen..
2: Rett etter mating.
3: Nye kampfiskhunnen, ikke lett å få henne i fokus!
Tror jeg skal flytte noen av plantene fra høyre side til venstre side, og så flytte den anubiasen som står i sanden opp på det store roten, og så kanskje feste litt javamose rundt toppen. Håper at jeg får to frodige sider og en fin åpning midt på slik at Trilineatusene får et greit område med sand der de kan lete etter mat, samtidig som de føler seg trygge med mye vegetasjon rundt seg

Her er et bilde av det nye oppsettet og et bilde av Boring

Her er det nye oppsettet og et nærbilde av en sky trili

Tilfeldig bekjentskap
© Willy Andre Ottesen
Reklame for plussmedlemskap