Akvadekor.com (side 3)

Har i dag en bakgrunn av typen wromak rainforest,denne er jo fin å se på..men den bygger mye å er åpen bak.
Har hatt mye styr med at fisk kommer seg bak siden den er åpen bak..å dær samler det seg også dritt.
Ser på akvadekor at disse er flate med mulighet for kammer..å det er jo ikke dumt.
Men angående disse kammrene,så er jo di tenkt til å skjule filter,sugeslanger evt. Varmekolbe.
Jeg har 2 futvendige filter i min 450 liter,så jeg vill ha kammer i begge endene.
1.Hvordan vill filtreringen funke bak i disse kamrene?
2.Må det brukes rister ved innsugene?
3.Dere som har investert i disse bakgrunnene hva sier dere?
3.Utblåsene vill jo måtte være synlig?
Ser jo synnsyk fine ut disse fra akvadekor og i alle slag varianter
Har malawi og tanganyika,så vil ha litt gjemmeplasser i den.
Du kan jo sette inn en innsugsrist oppe og nede? Så har du utblåsen i kammeret? Da er det ingenting som synes overhodet.
Utvalget var jo stort, og prisene ikke så værst !
Men syns det er ganske vanskelig å bestille etter å ha bladd meg igjennom de bittesmå bildene. Finner ikke noen forstørrelser av disse ? Film og galleri er jo flott, men sier ingenting om hvilke produkt som vises heller. Ble litt frustret her, jeg..

Edit : Aha...dumme meg...fant det nå ! Men hvor finner man ut hvor mye de bygger ut ?
Artig at denne tråden havnet øverst igjen 5 minutter efter at jeg sendte dem en lang mail. Der har jeg blandt annet spurt litt om dette med hvordan man får skjult slanger, kolbe etc samtidig som det ikke oppstår sprekker fisk kan forsvinne i så de blir sittende fast bak bakgrunnen.

Er det forresten noen som har erfaring med hvor milimeterpresist dette må måles? Jeg skjønner jo konsekvensen av at det er for stort, men faren med at det er 1 cm for kort er jo nettopp dette med at det blir åpning i hjørnet. Det er ekstra relevant i mitt tilfelle eftersom hjørnene er avrundet.
Min bakgrunn var 100% på millimeteren, så jeg måtte kutte den ned litt i bredden. Hadde ikke tenk på at det var rammekar jeg skulle ha den i og da passet den akkurat ikke selv på skrå, i et helglass hadde den passet de innvendige målene perfekt!
hadde du med hulrom eller uten? Problemet med hulrom er at jeg antar den må limes fast med enden mot kortsiden heller enn med "røven" mot bakglasset og da blir kravet til skjærepresisjon forholdsvis totalt om man i det hele tatt ønsker å feste det.
Min var "massiv" og i en del siden den var så liten, skulle inn i et 152l kar...
Mitt kar er kun 40x100 i bunnflate, så jeg er veldig redd for å miste for mye "gulvplass". Noen som har noen ide om hvor mye det dreier seg om ? Skal jo ikke ha noe voldsomt steinlandskap...heller noe litt mer regnskogsaktig..
Jeg har denne bakgrunnen og den stjeler ikke mye synes jeg... Mitt kar har 40x95 i bunn og jeg har RIKELIG med resterende bunnareal...

[External Image]
Den var fin, Lars...en G3 ? Hadde vært gøy å se et bilde av hvordan den ble i karet..
Selv er jeg veldig inne på G6 !
Jeg vurderer sterkt å kjøpe bakgrunn/moduller herfra. Vi har sendt noen tegninger frem og tilbake, og jeg får det jo akkurat som jeg vil, med filterkammere osv. Det er jo rimelig konge.

En ting jeg lurer på, er om disse er lurt å lakkforsegle.. med Rescon Mapecoat DV.
Blir blankere. Men evig slitesterk. Den lakken koster flesk da.. Han har jo drivd på en god del år nå, så kanskje malinga holder?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap