- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- 63 l akvarie - hvilke fisker kan jeg ha? (side 3)
63 l akvarie - hvilke fisker kan jeg ha? (side 3)
Postet 08.06.12 kl 15:16
Postet 08.06.12 kl 16:37
Postet 08.06.12 kl 19:07
Inaktiv bruker

hvis du har mye planter kan det gå fint. Men det er en risiko, pass på at du får en fredelig kampfisk
Postet 08.06.12 kl 19:56
Postet 08.06.12 kl 19:59
Inaktiv bruker

Damer er fredelige, men har ikke like fine haler.
hvis kampfisken lever med andre fisker i butikken er de nok fredelige.
Men husk å ha mye planter
hvis kampfisken lever med andre fisker i butikken er de nok fredelige.
Men husk å ha mye planter
Postet 08.06.12 kl 21:17
Det er da veldig å generalisere Lars.
Etter min erfaring kan damer være minst like hissige som hannen.
Noen tips når man skal se etter en "grei" fisk, er å se hvor mye den gjør seg til,
om den er veldig hissig på gjenskinnet i glasset eller jager eventuelle andre fisk i karet.
Mange kampfisk går i egne små beholdere, og da får man altså ikke se hvordan den oppfører seg rundt andre fisk.
Bruk litt tid når du kikker på de forskjellige fiskene, den skal ikke virke syk, men svømme rolig rundt og utforske omgivelsene sine.
Kampfisker kan ha veldig forskjellige personligheter, dette gjelder hanner så vel som hunner.
Hunnfiskene blir gjerne holdt sammen i ett kar, så da kan du se hvordan de oppfører seg rundt hverandre.
Jeg ville ikke valgt den som jager på alle de andre, men en som ser ut til å være mindre hissig.
Til sist, om du skal prøve med kampfisk og andre fisk, ha alltid et backup kar å putte fisken i om det blir helt kræsj. Evt gjør en avtale med butikken om at du kan komme tilbake om det ikke fungerer.
Etter min erfaring kan damer være minst like hissige som hannen.
Noen tips når man skal se etter en "grei" fisk, er å se hvor mye den gjør seg til,
om den er veldig hissig på gjenskinnet i glasset eller jager eventuelle andre fisk i karet.
Mange kampfisk går i egne små beholdere, og da får man altså ikke se hvordan den oppfører seg rundt andre fisk.
Bruk litt tid når du kikker på de forskjellige fiskene, den skal ikke virke syk, men svømme rolig rundt og utforske omgivelsene sine.
Kampfisker kan ha veldig forskjellige personligheter, dette gjelder hanner så vel som hunner.
Hunnfiskene blir gjerne holdt sammen i ett kar, så da kan du se hvordan de oppfører seg rundt hverandre.
Jeg ville ikke valgt den som jager på alle de andre, men en som ser ut til å være mindre hissig.
Til sist, om du skal prøve med kampfisk og andre fisk, ha alltid et backup kar å putte fisken i om det blir helt kræsj. Evt gjør en avtale med butikken om at du kan komme tilbake om det ikke fungerer.
Postet 08.06.12 kl 21:34
Postet 08.06.12 kl 21:38
Postet 08.06.12 kl 22:07
Postet 08.06.12 kl 22:13
Det er mange som har hunner sammen med hannen hele tiden når det gjelder kampfisk, og i selskapskar er det lite sjangs for at det vokser opp yngel uansett. Det med å ta bort hunnen etter egglegging gjelder i lekskar, der hannen da blir eneste fisk. Da er det også vanlig å ta ut far når yngelen er frittsvømmende. Kampfiskpar kan bli som skikkelige ektepar; kjærlige og monogame...
Ellers er jeg veldig enig med KajaB...
Ellers er jeg veldig enig med KajaB...
Postet 08.06.12 kl 23:00
Postet 08.06.12 kl 23:49
Postet 09.06.12 kl 10:26
Postet 09.06.12 kl 13:02