Bare ett kar , som om det går. (side 3)

Spennende tråd! Skal følge med her
Den kampfisk hannen din var bare ekstremt nydelig!
Takk IAK ja han er skikkelig nydelig den hannen min

Det skjer litt i karene mine om dagen Antictrus pappaen ligger å passer godt på eggene i hulen. Palettene har noe på gang også ser det ut til. De er skikkelig artige å se på. Nå har hannen lagt seg til utenfor hulen og jager bort de som farer forbi. Er ikke så mange egentlig. Har kun to små blå og 5 små fra deres forige kull som er i 120 l .Hunnen ligger inne i hulen og titter fram slik av og til. Reken i karet har skiftet skall enda en gang og ligger nå på samme plass en god stund tenker jeg fram til nytt skall er på plass.

Lyste inn i hulen til Palettene nå og der er det peppret med egg på vegger :O
Joda, kjenner meg igjen her. Begynte med en 60 liter, det ble en til, et på 26, og nå en akvaboks på 15 liter..
Hadde andre butikker hatt så inkompetente ansatte som dyrebutikkene har, hadde de blitt oppsagt på dagen.
Bra det står hundefor på sekkene, ellers hadde jeg vel fått fuglefrø til bikkja.. Skjønner ikke at ikke dette er en sak for forbrukerrådet og tv2 hjelper deg.
:O Jagu har ikke mine søte små blå også lagt egg . Litt usikker på arten her men ble fortalt at det er blå acara ? Men nå i morgen timene ser jeg at de storkoser seg med eggene sine :/ Så fikk fisket ut den lille steinen og lagt i fødekassa sånn intill videre. Telte 15 egg på steinen nå.Ikke bare bare å ta fra de steinen. Er noen skikkelig tøffinger disse små. Gikk rett på hånda mi gitt :P
Tror fiskene i huset er litt yre om dagen. Nå har jaggu Corydorasene begynnt å spre egg også :O Tror kanskje jeg må begynne klekking av artemia snart og kanskje kjøpe inn noe annet egnet for for oppfostring. Lurer på om det går å ha yngel fra palett elctrik blue cory og ancistrus i samme kar for oppforing hmm.

Blir litt mye på en gang for en fersking dette :O Sombody help.
Så artig å lese tråden din Her startet vi også med bare littegrann - en kampfisk i bolle til min sønn til jul (Måtte også overtale min kjære...). Nå har vi 4 fiskehjem rundt om i huset, og jeg må innrømme at jeg har begynt å drømme om et stoooort akvarium "Akkurat, ja" - sier min kjære - "bare en liten kampfisk, ja - særlig....."
Da jeg våknet i dag hadde det skjedd saker i karet der ancistrusen har eggene sine. Alle eggene lå utenfor hulen :O Plukket de ut og la de sammen med de andre eggene i fødekassa. ser ut som kanskje noen har klekket . Er blanke poser som henger . Men ser ikke tegn til yngel i karet. Men nå er vel disse så små at en må ha lupe for å se de Så en får se om det dukker opp noen der etterhvert. Og om den klekkingen min har noe for seg. Plukket ut noen av cory eggene også. Men lot masse henge igjen. Mesteparten av de er oppspist . Så de er vel gode å mette her nå

Ser også ut til at eggene i palett hula har klekkt. Ser værtfall ingen på veggene noe mer. Så kan hende de har trekt opp i taket. Mor og far passer værtfall veldig godt på. Så blir morro å se om det kommer noen ut av den hula om litt.
kan se ut til at noen av de få eggene jeg fikk reddet ut fra blue electrik sommerfuglene har klekt iløpet av natten. tittet nedig fødekassen med lommelykt og der så jeg 4 små ting bevege seg på steinen samt en som for litt rundt i bunnen av kassen Men er vel fortsatt en lang vei å gå før en vet om alt går bra her.Spennende.

Har planer om å rengjøre 30 l å bytte bunnlag og div der for å ha yngelen oppi etterhvert til oppforing.Før jeg får tak i ett litt større oppvekstkar. Regner med jeg trenger værtfall en 60l til dette ,om jeg ikke er heldig og kommer over en rimelig 80l eller noe.
Hei! :)
mye spennede lesing her Marianne, blir nesten litt misunnelig på alle denne ynglingen ;p vi har prøvd å prøvd å legge alle forhold til rette i snart ett år, men det skjer altfor lite på den fronten, eneste vi har fått til er 3 yngel som vi tror er guppy, og så fikk vi 29 black molly babyer for 2 uker siden, men nå er det knapt 15 igjen :/
men men, holder på å innkjøre en 40 liter som skal brukes til yngel så de får bedre plass å slipper å gjemme seg da, kanskje flere overlever tiden vil vise

jeg skal i alle fall følge med på tråden din her, håper du legger ut masse bilder også sånn at man kanskje kan få noen tips til innredning, for det virker jo som fiskene dine synes du har ordnet det fint for dem !

Mvh. Linda
Skjønner ikke hva som skjedde i karet til palettene. Men i går så hadde foreldrene forlatt hulen og funnet seg ny :O ser etter yngel men fant bare en bitteliten med plommesekk som jeg fikk fisket ut .

yngelen til sommerfuglene har begynt å surre litt rundt i bunnen av karet.Og ancistrus eggene er ødelagte :O Men det kommer vel ny sjanse tenker jeg

Her følger litt bilder fra mine kar
Nye kamfiskene :P Lurer litt på den hua . Hvilke type hun er. Hu var alene i en liten boks og hadde vist vært der lenge hun lå i bunnen og så ganske deprimert ut. så måtte ta henne med hjem. Og den hannen kunne jeg rett og slett ikke motstå.
Klekker jo :)
Står for øyeblikket å ser på at Cory eggene klekker. Så morro da :P
Siste egglegging gikk dunken Eggene klekkte fint men karet jeg hadde yngelen i hadde ikke fungerende varme viste det seg. Så alle døde .

Nå har metall pansermallene lagt nye egg så får prøve på nytt og håpe på ett bedre resultat

Jostein og Lille blå er i full gang med eggsanking og kos :O De er så søte der de klemmer og sanker egg. Går veldig fredelig for seg alt sammen. Tok en god stund før de fikk taket på den klemmingen. De startet å leke tidlig i går, men først nå i morges har de begynnt å få det til. Dette blir spennende.

Må se om en får ordnet med enda ett kar. Føler jeg har ett for lite akuratt nå. Blir endel yngel om alle lever opp.

Lit bilder fra egg leggingen til Jostein og Lille Blå.
å da var jaggu pansermallene kommet ut av sine egg. Syntes det gikk veldig fort fra egglegging til klekking :O Surrer en gjeng rundt i karet og noen fikk jeg oppi oppforings kassen. Klekket de i fødekasse oppi karet denne gang, med pumpen rettet mot kassen. Så en god del kom seg ut gjennom de sprekkene i kassen.

Har også oppdaget noen små hvite skapninger litt blanke også på vinduvet inne i dette karet. Lurer på hva dette kan være. Ikke orm værtfall. Rører seg slik stykkvis. Fra stille til plutselig ett byks :O Kan hende det er rekeyngel ? Har noen reker i karet her.

Ellers strever jostein med redet sitt. Veldig lite rede igjen og masse egg, som faller ned. så han er stadig på egg sanking.

Sommerfuglene (elektric blue) har på nytt lagt egg. Ser ut til at det går bedre denne gang. Ikke spist de så langt . Tror de ble lagt i går eller noe. Syntes det var litt snodig at jeg kun så en av de om gangen .
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap