- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon - loak (lillestrøm og omegn akvarieklubb) (side 3)
Storauksjon - loak (lillestrøm og omegn akvarieklubb) (side 3)
Postet 05.09.12 kl 21:36
Endret: 05.09.12 kl 21:36
Hmm, kan blir litt konkurranse om de L183 mallene ja... ;o)
Jeg skal ta med orange sverddragere, endlers guppy, ancistrus (5-6cm, flere ser jeg kjønn på) L144 (3 cm) cherrybarber, noen planter og kanskje noen green laser.
Vurderer også å ta med noen mikroormkulturer til fastprisbordet (hvis jeg rekker det).
Er på jakt etter bl.a. Blue moskow guppy, dronningrasbora, og gjerne et helt og pent 160-200 liters akvarium med armatur, helst Akvaline (og ender sikkert opp med mye annet i stedet, litt av sjarmen med auksjoner det :o))
Jeg skal ta med orange sverddragere, endlers guppy, ancistrus (5-6cm, flere ser jeg kjønn på) L144 (3 cm) cherrybarber, noen planter og kanskje noen green laser.
Vurderer også å ta med noen mikroormkulturer til fastprisbordet (hvis jeg rekker det).
Er på jakt etter bl.a. Blue moskow guppy, dronningrasbora, og gjerne et helt og pent 160-200 liters akvarium med armatur, helst Akvaline (og ender sikkert opp med mye annet i stedet, litt av sjarmen med auksjoner det :o))
Postet 05.09.12 kl 22:36
Postet 05.09.12 kl 22:48
Postet 06.09.12 kl 00:09
Postet 06.09.12 kl 09:58
Da nærmer vi oss 30 selgere, og etter hva jeg har fått med meg av objekter så langt ser det her veldig lovende ut! Antar at det vil bli noen flere selgere i løpet av helga samt noen på auksjonsdagen. Alle selgere skal ha fått svar fortløpende angående selgernummer, ta kontakt dersom du ikke har fått svar på din mail.
Jeg gleder meg!
Jeg gleder meg!
Postet 06.09.12 kl 21:41
Auksjon
kommer med en del forskjellig malawi,ungfisk,lekspar og leksgruppe.8-10 slag så blir sikkert for en vær smak.muligens noen l144 i str 7-8cm og ungfisk av ramirezi i str.4-5cm samt STORE ancistrus oppdrett.
Postet 06.09.12 kl 22:10
Reker og planter herfra.
Neocaridinia heteropoda 'red'
Neocaridinia heteropoda 'allefarger', kjøpt som gule men de tar farge fra omgivelsene og er sjelden gule vil jeg si. Blå, grønne, orange, rødfarget. Udødelige!
Sagittaria platyphylla - flott forgrunnsplante til store kar eller midtgrunn i små. Sprer seg med utløpere. Ble jeg fort glad i!
Rotala rotundifolia og Rotala indica som som oftest selges som rotundifolia, tror det blir fellespose av dem.
Rhizomplanter montert på mangroverøtter, Javabregne, Anubias barteri 'nana' med mose, Microsorum pteropus 'narrow'
Javabregne umontert, helt algefri og fin.
Javamose med Lomariopsis lineata hvis jeg har hjerte til det, den har flyttet inn i mosen helt selv og ble egentlig ganske spennende...
Kanskje et par litt uvanlige småvokste Echinodorus, nanoplanter og noen røde hurtigvoksende av andre slag, må se hva som blir igjen etter luking.
Neocaridinia heteropoda 'red'
Neocaridinia heteropoda 'allefarger', kjøpt som gule men de tar farge fra omgivelsene og er sjelden gule vil jeg si. Blå, grønne, orange, rødfarget. Udødelige!
Sagittaria platyphylla - flott forgrunnsplante til store kar eller midtgrunn i små. Sprer seg med utløpere. Ble jeg fort glad i!
Rotala rotundifolia og Rotala indica som som oftest selges som rotundifolia, tror det blir fellespose av dem.
Rhizomplanter montert på mangroverøtter, Javabregne, Anubias barteri 'nana' med mose, Microsorum pteropus 'narrow'
Javabregne umontert, helt algefri og fin.
Javamose med Lomariopsis lineata hvis jeg har hjerte til det, den har flyttet inn i mosen helt selv og ble egentlig ganske spennende...
Kanskje et par litt uvanlige småvokste Echinodorus, nanoplanter og noen røde hurtigvoksende av andre slag, må se hva som blir igjen etter luking.
Postet 06.09.12 kl 23:03
Endret: 06.09.12 kl 23:03
Linda W[URLBLOCK1] - flott forgrunnsplante til store kar eller midtgrunn i små. Sprer seg med utløpere. Ble jeg fort glad i!
Det er ikke http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1045 du har?
Send meg en PM, er interessert i et par avleggere av den der
Postet 06.09.12 kl 23:16
Endret: 06.09.12 kl 23:17
Jeg tror vi tar med oss følgende:
Noen ungfisk av L340 og L183, halvstore L144 og Super Rot.
Leksgruppe Corydoras carlae og C. caudimaculatus, VF C. nattereri og C. zygatus.
Vi kan også ta med 5-6 F1 Corydoras eques hvis det er interesse for det, men da blir det en minstepris på 150,- pr stk og gruppen selges samlet.
Ungfisk Apistogramma sp. Roca Eterna.
Noen ungfisk av L340 og L183, halvstore L144 og Super Rot.
Leksgruppe Corydoras carlae og C. caudimaculatus, VF C. nattereri og C. zygatus.
Vi kan også ta med 5-6 F1 Corydoras eques hvis det er interesse for det, men da blir det en minstepris på 150,- pr stk og gruppen selges samlet.
Ungfisk Apistogramma sp. Roca Eterna.
Postet 06.09.12 kl 23:43
Torbjørn JørgensenDet er ikke [URLBLOCK1] du har? Send meg en PM, er interessert i et par avleggere av den der :)
PM sendt. Helt sikkert platyphylla, brede fine blader og mye flatere vekst. Bildet i basen er av planten i karantene rett fra produsent, ser at jeg må sende inn ett av planten i all sin prakt også. "Mamma" er nå 25 cm i diameter og ca 15 cm høy, hun sender barna så langt ut at de ikke utkonkurrerer henne, og med underjordiske utløpere. Snedig...
Denne er også en "næringsalarm" på samme måte som Hydrocotyle leucocephala, den blekner hvis den blir sulten. Tar med mørkegrønne
Postet 06.09.12 kl 23:45
Endret: 06.09.12 kl 23:47
Postet 07.09.12 kl 16:54
Tar meg et par porsjoner av denne vakre buskeveksten :o)
Postet 07.09.12 kl 18:07
Postet 07.09.12 kl 18:17
Den har tatt fullstendig over i 160 litern min i alle fall. Ingen CO2, bruker JBL gjødselkuler, og tror ikke de er veldig glad i sterk strøm. Den er litt skjør og lett å mose, så kommer til å ha vann i posene så de ikke faller helt sammen. Da ser man også planten mye bedre. Genial plante om man vil la yngel vokse opp med foreldre.
Postet 07.09.12 kl 18:25
Postet 07.09.12 kl 18:29
Dette skal jeg ha med
Gambusia hobroki
Rivulus af rubericosa
Rivulus cylindrikus
Rivulus tenusi
Fundulopantax Garderneri
Chromapyosemion riggenbachi
Heteranderia formosa
Leoparddanio
Makropode