- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Once again (side 3)
Once again (side 3)
Postet 06.02.13 kl 21:49
Postet 06.02.13 kl 21:54
Postet 07.02.13 kl 07:22
kjapt vannbytte i går , ca halvparten skiftet , pumper ikke rørt
må si jeg synes dverg gjeddene mine er noe av det morsomste jeg har hatt
fikk laget noe mere huler i skifer som igjen ligger mest mulig hgjemt under sanden,
gjeddene undersøkte med en gang .... men etter en stund bestemte zebra seg for at de skulle flytte inn i den ene hulen
- men likevel 3 nye andre gjemmesteder så ingen så klaget eller la inn skriftelig protest
sliter med å få tatt skikkelige bilder med telefonen , må snart dra frem ett skikkelig kamera å ta noe mere bilder
må si jeg synes dverg gjeddene mine er noe av det morsomste jeg har hatt
fikk laget noe mere huler i skifer som igjen ligger mest mulig hgjemt under sanden,
gjeddene undersøkte med en gang .... men etter en stund bestemte zebra seg for at de skulle flytte inn i den ene hulen
- men likevel 3 nye andre gjemmesteder så ingen så klaget eller la inn skriftelig protest
sliter med å få tatt skikkelige bilder med telefonen , må snart dra frem ett skikkelig kamera å ta noe mere bilder
Postet 08.02.13 kl 10:49
Endret: 08.02.13 kl 10:50
gjeddene har virkelig blomstret opp, fått mer markerte tegninger og mer farge og er knallharde i hodet, tror ikke de vet at de er de minste fiskene i tanken - lar seg ikke jage av noen og parkerer lett både zebra og dempsy
dempsyene har nettopp klekket egg (fredag) og bytter på å passe på hjørnet sitt mot inntrengere. blir spennende å se om de klarer seg, har ikke tenkt å ta ut yngelen så tim ewill show. -
dempsyene har nettopp klekket egg (fredag) og bytter på å passe på hjørnet sitt mot inntrengere. blir spennende å se om de klarer seg, har ikke tenkt å ta ut yngelen så tim ewill show. -
Postet 18.02.13 kl 07:31
da skal både zebra og dempsy flyttes til ålgård distriktet til helgen
- begge er ferdig med siste klekking og nå vil jeg ha noe annet i karet, noe som tar mindre plass men med like mye attitude - forslag? apistoer kanskje?
zebra paret jeg har hatt denne gangen har vært uten tvil de peneste eksemplarene jeg noen gang har hatt
zebra er jo en veldig vanlig fisk å enkel å få tak i, men helt klart undervurdert
- flott fisk med masse 'personlighet' og aldri kjedelig å følge med på
- begge er ferdig med siste klekking og nå vil jeg ha noe annet i karet, noe som tar mindre plass men med like mye attitude - forslag? apistoer kanskje?
zebra paret jeg har hatt denne gangen har vært uten tvil de peneste eksemplarene jeg noen gang har hatt
zebra er jo en veldig vanlig fisk å enkel å få tak i, men helt klart undervurdert
- flott fisk med masse 'personlighet' og aldri kjedelig å følge med på
Postet 28.02.13 kl 07:36
Postet 05.03.13 kl 12:02
Postet 13.03.13 kl 11:33
Postet 13.03.13 kl 11:37
Postet 14.03.13 kl 07:51
ble handletur på meg i går, innom biltema å fikk meg blåsesand
var også innom Nettdyret.no på Hommersåk, og på Verdalen Zoo og kikket litt
deretter ble det stopp hos Einar Johan på Sirevåg for å hente fisk
MEGET fornøyd med fisken jeg fikk!!!
5 stk Acarichthys Heckelii
10 stk Hemigrammus Rhodostomus
10 stk Hyphessobrycon Herbertaxelrodi
4 stk Peckoltia sp.
var også innom Nettdyret.no på Hommersåk, og på Verdalen Zoo og kikket litt
deretter ble det stopp hos Einar Johan på Sirevåg for å hente fisk
MEGET fornøyd med fisken jeg fikk!!!
5 stk Acarichthys Heckelii
10 stk Hemigrammus Rhodostomus
10 stk Hyphessobrycon Herbertaxelrodi
4 stk Peckoltia sp.
Postet 15.03.13 kl 09:41
Postet 15.03.13 kl 09:48
Postet 15.04.13 kl 09:17
Postet 15.04.13 kl 09:18
i det lille karet mitt har jeg gående 4 Peckoltia sp.clown ( ikke helt sikker på om det faktisk stemmer, men så sa listen jeg bestilte fra )
disse begynner jeg å bli rimelig lei, mye rengjøring av dette karet, driter ut tanken på null komma niks - vil tro de forsvinner etterhvert nå om jeg finner noen som vil ha dem
disse begynner jeg å bli rimelig lei, mye rengjøring av dette karet, driter ut tanken på null komma niks - vil tro de forsvinner etterhvert nå om jeg finner noen som vil ha dem
Postet 15.04.13 kl 09:21
Dritt-maller
Nå må du få vekk clowne mallene å få hjem et par apistoer...
Postet 15.04.13 kl 11:10
Postet 15.04.13 kl 11:18
Litt oppdateringer
har vært meget rolig i sommer, men kjenner nå at det begynner å klø i fingrene.
akvariet med heckelii og cupido surrer og går , nå tenker jeg på å bytte ut BT sanden med noe annet, om jeg finner noe brukendes.
ett lite prosjekt i sommer ble å lage en 70l 'dam' til noe gullfisk, får se hvor lenge det sviver før det blir plantet oppi til våren igjen
akvariet med heckelii og cupido surrer og går , nå tenker jeg på å bytte ut BT sanden med noe annet, om jeg finner noe brukendes.
ett lite prosjekt i sommer ble å lage en 70l 'dam' til noe gullfisk, får se hvor lenge det sviver før det blir plantet oppi til våren igjen
Postet 16.09.13 kl 13:48
Blir kanskje for mange timer lys i døgnet, hva mener dere ?
stilt inn to stykk tidsur slik at led's skrur seg på først om morgenen eg deretter lysrørene, og motsatt på kvelden. synkronisert med når jeg står opp og når jeg har tid til å gi dem 'frokost'
led på 0600 og rør på 06.45
- vet det er tidligt men slik må det nesten bli hjemme hos meg,
rør av 20.00 og led's av 21.30
blir kanskje for mange timer lys i døgnet, hva mener dere ?
led på 0600 og rør på 06.45
- vet det er tidligt men slik må det nesten bli hjemme hos meg,
rør av 20.00 og led's av 21.30
blir kanskje for mange timer lys i døgnet, hva mener dere ?
Postet 04.11.13 kl 11:12
Postet 04.11.13 kl 11:43