Henriks corydorasblogg :):):) (side 3)

Je legger også ut et bilde av 240 literen min. Der går det 1 gulscalarepar(leksparet), en annen scalare + 8 corydoras sp. black( disse skal flyttes over i 90 literen min snart)

NB! Dette karet er ikke blitt beplantet enda, men jeg legger ut et bilde så dere kan få se hvor fint det ble med den rota. Beklager litt mye alger på glasset HEHE!!!![External Image]
ble veldig fint perfekt corykar det der !! blir nok yngel før du vet ord av det nå ( corydoras altså) men jeg tor nok at du nesten må ta eggene før de blir lakt for å hindre skalarene å ta eggene, men som du sier skal de jo bytte kar.
ble veldig kult det akvarie der

håper at du forsatt vil ha cw 10ene mailen funker ikke helt bra den henger seg veldig opp osv. men hvis du har mobil eller en av dine foresatte så hadde det vært greit med nummeret dit jeg får mailene osv men det andre henger seg litt opp men blir nok fikset i løp av uka gleder meg til å møte deg neste akvariemøte hvis du vil kan du også sjekke ut akvariesiden min hvis du lurer på noe ha en fin helg videre, du blir nok vanskelig å slå i oppdretskonken neste år

forsett videre mvh William Fosdahl
Kjempefint kar og rot,blir nok veldig bra når du får beplantet det
William F
ble veldig fint:) perfekt corykar det der !! blir nok yngel før du vet ord av det nå ( corydoras altså) men jeg tor nok at du nesten må ta eggene før de blir lakt for å hindre skalarene å ta eggene, men som du sier skal de jo bytte kar. ble veldig kult det akvarie der håper at du forsatt vil ha cw 10ene:) mailen funker ikke helt bra den henger seg veldig opp osv. men hvis du har mobil eller en av dine foresatte så hadde det vært greit med nummeret dit:) jeg får mailene osv men det andre henger seg litt opp men blir nok fikset i løp av uka:) gleder meg til å møte deg neste akvariemøte:) hvis du vil kan du også sjekke ut akvariesiden min hvis du lurer på noe :) ha en fin helg videre, du blir nok vanskelig å slå i oppdretskonken neste år :( forsett videre mvh William Fosdahl

Tusen takk William
Jeg er fortsatt kjempeinterssert i de cw 10ene. Gleder meg til å se deg.
Jeg har mistet batteriet til mobilen min, men du kan få tlf nr til mammaen min.
92853802 ( Du kan bare si at du er fra Oslo Akvarieklubb så skjønner hun at det er til meg)
Har vært innom nettsiden din, utrolig hvor fin den var
Mvh Henrik
Sølvi Gullaksen
Kjempefint kar og rot,blir nok veldig bra når du får beplantet det :)

Tusen takk Sølvi
Må bare si at jeg blir skikkelig kry når så mange utrolig dyktige og flinke akvarister som dere leser tråden min
Har sendt moren din melding håper at du har sett den
Henerik
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]Kjempefint kar og rot,blir nok veldig bra når du får beplantet det :)

Tusen takk Sølvi
Må bare si at jeg blir skikkelig kry når så mange utrolig dyktige og flinke akvarister som dere leser tråden min

Må jo følge med vet du .spesiellt når det er noen som er interessert i Corydoraser
2 nye coryarter
Hei igjen!
Beklager at jeg ikke har fått skrevet her på en stund, glemmer jo helt at jeg har en akvarietråd som skal følges opp med oppdateringer og sånt midt i all dette julestyret.

På forrige møte i akvarieklubben fikk jeg kjøpe 6 stk corydoras CW 10 av William F i akvarieklubben. I tilleg hadde han med seg (det var vel ca 6 stk........tror jeg) nanus eller napoensis. Grunnen til at jeg skriver "nanus eller napoensis" er fordi ingen riktig er sikre på om det er nanus eller napoensis. William fortalte at Ian Fuller hadde sagt at det var napoensis, mens Hans Evers hadde sagt at det var nanus. I og med at Ian og Hans er på veldig høyt "corynivå" så er det jo litt vanskelig og si hvem som har rett. Men (hvis jeg forsto det riktig) så sa William at hvis det er nanus så er jeg en av de fire i verden (sånn circa) som har den, og det er jo kjempekult!!!!!!!!
Jeg må bare takk deg William for at du er en så stor inspirator for meg og at du deler alt det du kan med andre EN STOR TAKK TIL WILLIAM!!!!!!!!!

I tilleg fikk jeg kjøpt med meg en del planter til 240 literen min. Det ble utrolig fint der nå Bilder av 240 literen kommer innen denne uken. Mamma har nemlig ikke fått kjøpt fotoapparat ennå, fordi pappa fikk kameraet da de skilte seg. Men bilder kommer!

Kult ! CW 10 Er utrolig kule, gratulerer!
Har sendt William en mail, men han har ikke svart ennå... Hmm? Hvem vet, kanskje han har noe mail problemer
JIPPI!!!!
Idag skal jeg óg mamma dra å kjøpe et kamera
Det blir på en måte en slags julegave fra oss til oss. Kan jo ikke leve uten kamera vettu! Så da blir det vel masse bilder utover kvelden (hvis jeg skjønner bruksanvisningen da). Jeg har da mast om å kjøpe Canon EOS 600D, od det er vel mer eller mindre fordi Anders K har det, og han tar så utrolig flotte bilder!! Gleder meg til sette meg foran akvariene og knipse i vei.
Så flott Henerik, det er en super julegave og godt valg av kamera. Da ser jeg frem til fisk- og dachsbilder
Da var det nye kameraet i hus...eller egentlig kom det igår, men da var det for sent til at jeg rakk å legge ut noen bilder. Det ble et Canon EOS 600D, pluss at vi kjøpe en bedre linse som vi bare skrudde på utenpå originallinsen
Jeg er kjempeførnøyd Hvis vi teller med forsikringen ble det på rundt 7-8 tusen kroner, og det er verdt hver eneste krone!!!!
Det eneste problemet er at den ikke zoomer inn like mye som det den bør ha kappasitet til å gjøre. Selv om jeg sitter helt inntil glasset og fisken er helt inntil glasset og jeg har på max zoom blir det likevel ikke nærbilde...hmm....
Men jeg kan jo først legge ut et bilde av 240 literen imens jeg forhåpentligvis får det til det med zoomingen.
Jeg setter veldig stor pris på hvis noen kan komme med tips og innspill ang. kameraet og ang zoomingen...

Nå...over til noe helt annet

En liten oppdatering på hva mine 5 kar inneholder nå for tiden:

240 literen:
3 scalarer
6 corydoras nanus
6 cw 10(gold laser)
+ noen c. sp. black( i og med at de er såppas små så tenkte jeg å ha det i 30 literen inntil det blir litt størrelse på de, det er fortsatt noen igjen i 240 literen som jeg ikke har klart å fange ennå.

80 literen:
8 corydoras venezuelanus

90 literen:
Dette karret er ikke ferdig satt opp ennå(scalare ungene bor ikke der lenger), men for øyeblikket går det 3 ancistrus der, som kommer å flytte til 240 literen.

10 literen:
Betta splendens( hunne)

30 literen:
6 små c. sp. black+en ancistrus

Som dere sikkert har skjønt har jeg ikke fått til noen oppdrett på cory sålangt, men jeg har sett klare lekstender hos venezuelanusene... så det er bare å krysse fingrene
Gratulerer med kamera!

Det høres ut som noen gode oppsett i akvariet også. Og skal bli morro å se bilder av dem etter hvert ja.

Ikke noe lek her heller lengre. Det stoppa helt opp og etter det mista jeg flere i gruppa som lekte. De tre andre aktuelle gruppene har ikke vist intr for å leke, så jeg har vel ikke store håp om det nei. Men skal øke gruppene etterhvert og da blir det nok andre boller ja Håper jeg
240 literen!
Her er 240 literen min.
Jeg ble ganske førnøyd med beplantning og sånt, men jeg tror jeg kommer til å kjøpe et par planter til, på vestre side av karret!
Desverre har jeg ikke fått noen blinkskudd an coryene med det nye kameraet, grunnet problemene med zoomingen:
80 literen!
Detter er da min 80 liter(sånn ca)!
Den inneholder 8 stk. corydoras venezuelanus!
Du skriver at dere kjøpte en bedre linse/objektiv hvilken type? Når du snakker om å zoome mener du da å fokusere? Når du zoomer trekker du motivet nærmere eller lenger fra deg og da trenger du et zoomobjektiv. Fokusere er når du eller kamera stiller skarpt. Alle objektiver har en nærgrense, hvor nære du kan gå og stille skarpt. Om du er førstegangseier av digitalt speilreflekskamera anbefaler jeg deg å ta en titt på foto.no her vil du få svar på alt du lurer på.
Der fikk du mange gode tips.

Fine begge karene dine har blitt. Du burde fått jobben med å få 180 literen min litt bedre :P Alt jeg har satt ned av planter kommer veldig fort opp igjen da fiskene synes det er mye kulere å grave dem opp.
Finn Erik Helberg
Du skriver at dere kjøpte en bedre linse/objektiv hvilken type? Når du snakker om å zoome mener du da å fokusere? Når du zoomer trekker du motivet nærmere eller lenger fra deg og da trenger du et zoomobjektiv. Fokusere er når du eller kamera stiller skarpt. Alle objektiver har en nærgrense, hvor nære du kan gå og stille skarpt. Om du er førstegangseier av digitalt speilreflekskamera anbefaler jeg deg å ta en titt på foto.no her vil du få svar på alt du lurer på.

Vi fikk anbefalt et Prozigma C-PL Filter som vi bare skrudde utenpå originalen som satt der fra før. Problemet er at jeg ikke får trukket objektet (zoomet in) lagt nok, slik at jeg ikke klarer å få nærbilder av de litt mindre fiskene jeg har, noe jeg syntes er rart siden det er et ganske bra kamera? Skal se om jeg kan finne ut av det på foto.no
Tvillingmamma80
Der fikk du mange gode tips. Fine begge karene dine har blitt. Du burde fått jobben med å få 180 literen min litt bedre :P Alt jeg har satt ned av planter kommer veldig fort opp igjen da fiskene synes det er mye kulere å grave dem opp.

Hehe
Tusen takk Tvillingmamma
Jeg tror vel egentlig ikke jeg er så veldig flink med planter, men det var utrolig snilt sagt likevel. Blir jo veldig glad når noen sier sånne ting
Prøv å ta bilde uten filteret, det stjeler bare lys. Det er greit at fotobutikken anbefaler deg å ha på filter, men jeg er ganske så sikker på at du får bedre bilder uten det filteret. Dersom du skal bruke noe filter til slik fotografering må det være et polafilter for å ta bort reflekser, men det stjeler også lys fra objektivet. Hva slags objektiv sitter det på kamera?Er det en 50mm f 1,8 eller er det en 35mm. På zoomobjektiver står det feks. 18-135mm og så f. For minste blender. Feks. F 3,5- 5,6 . Du har også en innstilling for ISO hvor du kan bestemme hvor lysømfintlig bildebrikken skal være. Den gang vi hadde film het det ASA. Men som sakt på foto.no finner eller får svar på alt du lurer på. Foto er en fantastisk hobby..... Velkommen til foto.no
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap