Akvarierommet til martin :-) (side 3)

Jeg har nå 3 Corydoras Arter, jeg har VF Corydoras Adolfoi, Corydoras Aenus Albino, og Corydoras Panda. Men jeg vil ha flere arter. Jeg har en ønskeliste, men må nesten få flere kar før jeg kan starte å tenke på disse fiskene. Etter jul flytter jeg ned i kjellern, å da blir mit nåværende rom akvarie rom/hobby rom Men det blir jo stamma med akvarier, så blir ikke plass til mye annet, haha Men ja, her får du lista

Ønskelisten min:
Corydoras:
Corydoras Nanus
Corydoras CW10
Corydoras Gossei
Corydoras sp. Black
Corydoras Greenlaser
Brochis Splendens
Corydoras Arcuatus VF
Corydoras Atropersonatus
Corydoras cf. Narcissus CW006
Corydoras Gold Stripe
Corydoras Super Schwartzi VF
Corydoras Trilineatus VF

Ganske lang liste :P haha
Vil også ha noen reker tror jeg, men har ikke bestemt meg på hvilke type.

C.Adolfoi gruppe (ikke alle sammen)

Siste bildet er av 43l lek's kar for C.Aenus Albino, hvor lyset har gått på den ene siden, å det ser ikke noe fint ut i det hele tatt :/ Så jeg må få fiksa nytt lys der!
Reker
Nysgjerrig på reker så jeg.. Er absolutt verdt og ha.. Elsker rekene mine, resultatet er at jeg Aldri vasker alger av i akvariet mitt. Utrolig flinke ryddedyr.. Fem favoritt reker må være: Blå Tigerreker Caridina cf. cantonensis
Gaboon Reke
Rød Sakura Neocaridina heteropoda
Prinsesse reke
Grønn tigerreke
Takk for tipsene Sander!

Etter titals forsøk på å ta et ordentlig bildet av kampfisken som har fått navnet Flame
fordi den ser ut som en flamme når den kommer svømmende, så fikk jeg et bildet som er helt 'ok'
Men det er ikke bra! Det er bare bedere en de andre jeg tok... Haha ^^
Zebra fisk!
Hei alle sammen Lenge siden jeg har skrevet noe her ja :P Grunnen er vell det at jeg hadde noen uker hvor jeg egentlig var litt lei akvarier, ble nesten får mange å holde styr på, at jeg ble sliten... Det ene akvariet hvor Scalaren er, er jo helt grønt, grunnet heeelt feil lys.... men, men... Skal fikse litt opp i cory-oppdretts 43l'rn, senere ikveld...
Men joda, nå har jeg fått gnisten tilbake! Å tror jeg får et lite tilbakefall på den derre litersyken, haha
Scalaren skal bort, bare vet ikke hvor ennå? Tror jeg vet om noen som vil ha den, så vi får se Men jo, nå glemte jeg nesten å skrive om det jeg skulle skrive om i førsteomgang, jeg og fattern fikk så lyst på Zebra fisk! Så ikveld skal jeg søke disse fantastisk fine fiskene, og lære litt om dem, så er jeg forbrett
Kommer vell til å legge ut et bildet av adolfoi karet senere ikveld
Snakaaast
Så var det tid for litt oppdateringerigen da Har egentlig kjedd litt i det siste (til en forandring) og ny fisk osv kommer jo imorgen, Zebra fisk. Tror ihvertfall jeg og fattern drar imorgen, men det spørs hvordan føret er, idag var det så glatt, å snødde jo masse!
Vell, idag har jeg tatt ned 63l hvor den enslige stakar scalaren min var, den får snart nytt og større hjem, så det er jo bra da Fikk plutselig se at jeg hadde masser av planter jeg ikke engang har sett, når jeg tok ut alle plantene, som du ser på det ene bildet nedenfår, der ser du også akvariet, Helt Tomt...

Men, igår fikk jeg det jeg har ventet leeenge på, jeg har nå fått Youtube Partnership på akvarie youtube kanalen min, noe jeg syntest er veldig kult, må jeg si :P
Vell det var vell alt, åjo, noen som har noe tips om hvordan jeg kan sette om 63l snart? Skal vel kanskje til biltema imorgen en tur, hvis vi skal til dyrebutikken. På dyrebutikken skal vi jo også kjøpe nytt armatur og lys til når jeg setter opp 63l igjen [External Image][External Image]
Hei og Hopp! Nå er det tide får en oppdatering igjen vell Jeg var på dyrebutikken igår, å der fikk jeg mye morsomt Jeg kjøpte 10 zebra fisk, og 10 guppy En varmekolbe, og en sånn derre ''block'' som gir bedere vann? Husker ikke helt hva den heter, kommer opp med det senere Zebrafiskene gjør det bra, har gitt adolfoi'ene litt mygglarver idag, og guppyene så ut til å like dem og, får de ble helt hypre og spiste opp restene etter at Adolfoiene hadde spist Legger ut noen bilder senere
Mine nye vakre :)
Fikk en hyggelig overalskelse idag Broren min kom på besøk til oss idag, og med seg hadde han en tidlig burdag gave 6 Corydoras Trilineatus og 4 Otocinclus SP. Å da skjønte jeg jo hvorfor han ikke kunne vente helt til søndag, når han kommer helt fra byen(oslo). Legger ved et bildet av de fantastisk vakre Corydoras Trilineatus, jeg er superheldig som har fått disse
[External Image]
La ut samme bildet to ganger, her er det 3dje :P[External Image]
Plussmedlem
Gratulerer med ny Coryart, Martin, alltid gøy å få en ny art i hus. Veldig fine og friske eksemplarer, ser det ut til!

Triller er kjempesøte! Fikk en fin gjeng i hus i dag jeg også
Ja, de er utrolig fine Har sett lekstendenser allerede etter at jeg gav dem mygglarver
Etter jeg at jeg kjøpte meg nytt kamera, (Canon 600D) Så ser jeg at blidene mine blir mye finere Så det hjelper med bedere kamera også, selvom man må jo vite hvordan man skal ta bildene Har aldri tatt bilder av fisk med blitz på, og jeg ser det hjelper utrolig mye på detaljer og slikt, så her har dere noen bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Andre bildet? Hvilke cory er dette?
Ser ut som en Paleatus high fin.
Mine corydoras arter
Har sett i akvariene mine, å begynte å telle Corydoras Arter
jeg hari rekkefølge jeg fikk dem fra første til siste)
1. Corydoras Aenus Albino
2. Corydoras Panda
3.Corydoras Adolfoi (VF)
4. Corydoras Trilineatus
5. Corydoras Paleatus high fin

Har 5 forskjellige arter, og flere står på venteliste....
Så bra med flere som har fått cory-dilla
Tilfeldig bekjentskap
© Eirik Rusten
Reklame for plussmedlemskap