Storauksjon 7. april (Bergen Akvarieklubb) (side 3)

Hvordan er auksjonen lagt opp? Blir det variert utvalg hele tiden, eller tar man først f.eks fisker, så snegler og reker, planter .... osv, eller blir alt tilfeldig blandet? Og deles det opp i perioder med auksjonering og så pauser? Håper å få med meg noe, men vet ikke hvor lenge jeg kan bli.
Apistojohan
Någon som ska ha med småfisk som kanske inte äter upp alla pansarmalle-yngel hos mig? Kanske [URLBLOCK1], [URLBLOCK2], eller noe liknende. Eller kanske noen ytfisk, t ex [URLBLOCK3]eller [URLBLOCK4].

Tar med meg noen flotte gull tetra , men er usikker på om de kan forsyne seg av habroususene dine
sessan
Hvordan er auksjonen lagt opp? Blir det variert utvalg hele tiden, eller tar man først f.eks fisker, så snegler og reker, planter .... osv, eller blir alt tilfeldig blandet? Og deles det opp i perioder med auksjonering og så pauser? Håper å få med meg noe, men vet ikke hvor lenge jeg kan bli.

Vi prøver å holde det variert . Hver selger har ett nummer og så auksjonerer vi vekk ett objekt fra hver selger omgangen .Blir små pauser underveis
Gulltetran är nog i farligaste laget för pansermalleyngel. Jag vet att du har ett par stycken av de tetrorna.
Jag hoppas att det dykr upp något passande i miniformat.
Apistojohan
Gulltetran är nog i farligaste laget för pansermalleyngel. Jag vet att du har ett par stycken av de tetrorna. Jag hoppas att det dykr upp något passande i miniformat.

takk nok engang for hjelpen
Selger nummer.
Jeg trenger forøvrig ett selger nummer, jentungen skal luke litt i karret sitt....
Har sendt lars en mail???

Hva trenger du av meg?
Kuhlii
Håper noen tar med seg Kuhlii-åler.

Er tørke i butikkene for tiden.
Hvis jeg får fanget alt tar jeg med meg:
En god gjeng corydoras aenus.
Rød platy med mikkemus hale.
Ottocinclus
Ancistrus sp.
Scarlare, hvite og svart/hvit marmorerte.
Sølvhai
Eplesnegler
Ferskvannsmusling

Tar og med et akvarie på 350 ltr. med bord, lysarmatur, varmekolbe, 2 utvendige pumper (en med uv).
Det er montert en skikkelig flott innvendig bakgrunn i karet.
Dette vil ha minstepris. Og for de som bor i rimelig nærhet kan det fraktes etter auksjon er ferdig
Noen som skal selge frontosa mon tro??? Gleder meg uansett masse til min første aukson! =)
Otocinclus?
Vet du vilken Otocinclus det är, Alexander?
Hur många blir det i sådana fall i varje pose?
Hvis noen skal selge:
Eleocharis parvula
Eleocharis sp. "mini"
Echinodorus tennelus
Sagittaria subulatus
Cryptocoryne parva

Jeg skal jgerne skjøpe.
Apistojohan
Vet du vilken Otocinclus det är, Alexander? Hur många blir det i sådana fall i varje pose?

Hei.
Jeg tror det er denne

Pakker 4-5 i hver pose.
Husk å ta med nok kontanter i morgen, om du skulle gå tom underveis så har du tid å løpe rett nedom Sletten Senter å ta ut mer cash i pausene...
Tar med
jeg tar med :

Fisk
Blå acara lekspar
Leksgruppe på 15 colombiatetra

Planter
Cryptocoryne Wendtii
Heteranthera zosterifolia
Echinodorus-quadriqostatus
Eusteralis stellata
Smalbladet javabregne
tigerlotus
Echinodorus osiris

Utstyr
pumper
lys
artemia anrikimg
medisiner
m.m.
Har fanget:
1x 12 platyer med svart hale x1
2x 10 platyer rød
2x 2 voksne L144 Sorte/blå øyne, han og hun (håper jeg)
1x ca. 15 Malaysiske sandsnegler
1x ca 20 sandsnegler Thiara winteri

2x gulerotgress
2x sverdplanter
1x flyteplante limnobum laevigatum
1x hydrotecotyle sp.
1x Rotala waillii ??
Så var storauksjonen over for denne gang og jammen var det mange som kom denne gangen ,kjempegøy

Selv måtte jeg sitte på hendene mine da Kardinalrekene skulle auksjoneres bort. Her kunne en gjort et skikkelig kupp altså. Dessverre så har jeg ikke kar å plassere de i ,har grublet i lange tider med tanke på disse uten å finne en løsning, Men det holdt skikkelig hardt så følte meg egentlig flink når det kom til stykket.

Noen black-bee reker kom ihvertfall med meg hjem så det ble påfyll til de jeg allered har. Orange lasere ble det også noen slik at så flokken min kan bli litt større.

Tror nok mange fikk seg noen skikkelige varp innimellom ,noe gikk til utrolig lave priser og noen unormalt høyt ,men sånn er det jo bare på disse auksjonen.
Gårsdagens event ble en suksess Med mangen tilreisende og lokale som fylte opp hele lokalet .Ønsker å rette en stor takk til alle dere som var med å hjalp til for å få dette til . Erlend fra Midtun zoo og Haakon fra sentrum zoo som stilte sporty opp og kjørte auksjonen . Det å få slike kunnskapsrike folk til auksjonariuser satte vi stor pris på. En stor takk til dere alle . Vi tar gjerne imot forslag til forbedringer på bergenakvarieklubb@gmail.com
<embed src="http://www.youtube-nocookie.com/v/uNdBAD1q6-8?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap