Palett ciklide yngel - den lille familien (side 3)
Postet 30.06.13 kl 00:02
Postet 30.06.13 kl 12:06
Ja, tenker at det må være pansermallene
Guramiene er så flotte! De lager mye liv. Og er inni den ene kokkosnøtthulen hele tiden....
Har ikke målt vannverdiene på en stund, men regner med de må være bra siden er er egg stadig vekk. Men får ta med vannprøve til Richard snart for sikkerthets skyld.
De to apistogrammaene holder seg så ille i bakgrunnen. Har sett at den ene sommerfugl cikliden jager dem litt. Må se det ann, ellers så får jeg levere de tilbake
Guramiene er så flotte! De lager mye liv. Og er inni den ene kokkosnøtthulen hele tiden....
Har ikke målt vannverdiene på en stund, men regner med de må være bra siden er er egg stadig vekk. Men får ta med vannprøve til Richard snart for sikkerthets skyld.
De to apistogrammaene holder seg så ille i bakgrunnen. Har sett at den ene sommerfugl cikliden jager dem litt. Må se det ann, ellers så får jeg levere de tilbake
Postet 30.06.13 kl 21:26
Postet 30.06.13 kl 21:27
hei igjen. ja nå tenker jeg du har fått masse liv i karet! ja det nærmer seg vel fullt hos deg nå da. er jo litt begrensa hvor mye du kan ha i en 112 l.
Jo her hos meg går alt bra vettu. flytta inn ett par med Auratus og ett par med maingano på lørdag. kjempe flotte og morsom fisk
Bytta ca 30 % av vannet i går og rensa filteret så nå er vannet kjempe klart
Jo her hos meg går alt bra vettu. flytta inn ett par med Auratus og ett par med maingano på lørdag. kjempe flotte og morsom fisk
Bytta ca 30 % av vannet i går og rensa filteret så nå er vannet kjempe klart
Postet 01.07.13 kl 13:13
Postet 01.07.13 kl 17:14
Postet 01.07.13 kl 19:23
Postet 13.06.15 kl 19:08
Postet 13.06.15 kl 20:06
Postet 14.06.15 kl 10:48
Nei, resonnementet blir akkurat det samme. En kube er som sagt et relativt dårlig akvarieformat, minimum lengde i forhold til volum. Det er svært få fisker som svømmer i vertikal-planet, så lengde er å foretrekke fremfor høyde (og til en viss grad bredde). Kuber kan være ok når de blir veldig store...altså når det ikke går ut over lengden. Da kan de passe godt til "høye" fisker, som discus og scalare.
I ditt akvarium bør du nok holde deg til noen små stimfisker, som f.eks. mikrorasbora-arter. Ciklider er ikke tingen, desverre...
I ditt akvarium bør du nok holde deg til noen små stimfisker, som f.eks. mikrorasbora-arter. Ciklider er ikke tingen, desverre...
Postet 14.06.15 kl 11:09
Postet 14.06.15 kl 13:15
Postet 14.06.15 kl 17:10