Palett ciklide yngel - den lille familien (side 3)

Ser forresten at det er blitt lagt noen egg på undersiden av ett blad allerede! Men regner ikke med at disse overlever så mange forskjellig fisk.
Ja ser der se kanskje pansermaller har gjort d? Eller så legger jo sommerfugl ciklider på blader også men de hadde nok passet på døm.
Ja, tenker at det må være pansermallene
Guramiene er så flotte! De lager mye liv. Og er inni den ene kokkosnøtthulen hele tiden....
Har ikke målt vannverdiene på en stund, men regner med de må være bra siden er er egg stadig vekk. Men får ta med vannprøve til Richard snart for sikkerthets skyld.
De to apistogrammaene holder seg så ille i bakgrunnen. Har sett at den ene sommerfugl cikliden jager dem litt. Må se det ann, ellers så får jeg levere de tilbake

Hvordan går det med Malawi-karet?
hei igjen. ja nå tenker jeg du har fått masse liv i karet! ja det nærmer seg vel fullt hos deg nå da. er jo litt begrensa hvor mye du kan ha i en 112 l.

Jo her hos meg går alt bra vettu. flytta inn ett par med Auratus og ett par med maingano på lørdag. kjempe flotte og morsom fisk

Bytta ca 30 % av vannet i går og rensa filteret så nå er vannet kjempe klart
Ja, nå er det nok fult. Har merket at den ene sommerfuglcikliden jager pansermallene og alt, så trur jeg må levere sommerfuglene...

Så bra! Det er kult da. Legg ut flere bilder når det er planter og sånn da
Ja er kanskje lurt å levere de hvis de er for hissig. Da blir det jo ikke noe hyggelig for resta

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha planter eller ikke. Syns det lissom er kult uten også. Men får sjå etterhvert. Bilder kommer uansett
Hei jeg er ny her på forumet men har tenkt på å ha peletter anubias hvit sand og en tre rot. så jeg tankte å spørre om de kan holdes i en kube på 40liter.
En kube på 40 liter blir for lite. Hvis palettene skulle jage hverandre (og det gjør de til tider), vil det ikke være plass for offeret til å komme unna. Denne arten holder seg på bunnen eller i nærheten av bunnen, og en 40-liters kube har svært lite bunnareal.
Ok. jeg skjønner. Går det an å ha apistoer eller mikrogeophaguser.
Nei, resonnementet blir akkurat det samme. En kube er som sagt et relativt dårlig akvarieformat, minimum lengde i forhold til volum. Det er svært få fisker som svømmer i vertikal-planet, så lengde er å foretrekke fremfor høyde (og til en viss grad bredde). Kuber kan være ok når de blir veldig store...altså når det ikke går ut over lengden. Da kan de passe godt til "høye" fisker, som discus og scalare.

I ditt akvarium bør du nok holde deg til noen små stimfisker, som f.eks. mikrorasbora-arter. Ciklider er ikke tingen, desverre...
Ok...da har jeg slettet hele tråden som het "Ørekyte...", som var din personlige tråd. Altså etter sterkt ønske fra deg. Se det som et unntak fra regelene, siden det ikke var så mye info der som kan være interessant for andre..
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap