- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon - LOAK (Lillestrøm og omegn akvarieklubb) (side 3)
Storauksjon - LOAK (Lillestrøm og omegn akvarieklubb) (side 3)
Inaktiv bruker
Se bort fra spørsmålet over, miste rett og slett lysten på å dra på denne auksjonen når jeg leste dette i retningslinjene: Barn under 12 år har generelt ikke adgang.
Dvs at akvariehobbyen kun er for voksne, og at man ikke bør våge seg å komme med sitt barn som ikke er fylt 12 på denne auksjonen.
Jada, jeg skjønner at unger skal være stille og ikke til sjenanse under auksjonen... Men, syns dette var skuffende å lese.
Jeg har vært på mange auksjoner, der barn har tilgang, men dem som er mest til sjenanse er faktisk voksen gubber som sitter å prater under auksjonen, og som ikke har slått av lyden på mobilen...
Dvs at akvariehobbyen kun er for voksne, og at man ikke bør våge seg å komme med sitt barn som ikke er fylt 12 på denne auksjonen.
Jada, jeg skjønner at unger skal være stille og ikke til sjenanse under auksjonen... Men, syns dette var skuffende å lese.
Jeg har vært på mange auksjoner, der barn har tilgang, men dem som er mest til sjenanse er faktisk voksen gubber som sitter å prater under auksjonen, og som ikke har slått av lyden på mobilen...
Postet 07.09.13 kl 19:27
Auksjon
syns du skal ta med deg barnet/barna og komme på auksjon jeg.visse regler er lagd for og brytes he he.
Postet 07.09.13 kl 19:53
Postet 07.09.13 kl 21:33
Postet 07.09.13 kl 21:34
Postet 07.09.13 kl 22:40
Inaktiv bruker
Takk for det, men mine er for små for slike auksjoner enda.
Men jeg reagerer på ordlyden og at unger under 12 bør holde seg hjemme.
Da faller liksom "familiehobby" litt bort.
Og ja, jeg skjønner at det må være stille i salen og alt det der, så ikke misforstå meg.
Men jeg reagerer på ordlyden og at unger under 12 bør holde seg hjemme.
Da faller liksom "familiehobby" litt bort.
Og ja, jeg skjønner at det må være stille i salen og alt det der, så ikke misforstå meg.
Postet 07.09.13 kl 22:54
Det har vært med barn på auksjonene hver gang jeg kan huske, og dette har aldri vært noe problem på de auksjonene jeg har vært på. I reglene står det: "Barn under 12 år har generelt ikke adgang. Barn som leker i lokalet eller bråker vil bli bortvist sammen med sine foreldre. Det samme gjelder voksne som leker eller bråker i lokalet."
Er enig i at setningen "barn under 12 år har generelt ikke adgang" er unødvendig krass, og den stemmer absolutt ikke med virkeligheten. Skal sørge for at dette blir tatt opp på et styremøte og at ordlyden endres Setter pris på tilbakemelding på retningslinjene, er ikke ofte at noen kommenterer dem.
Til det første spørsmålet er svaret ja, cash is king. Vi har dessverre ikke tilgang på bankterminal. Håper du tar turen
Er enig i at setningen "barn under 12 år har generelt ikke adgang" er unødvendig krass, og den stemmer absolutt ikke med virkeligheten. Skal sørge for at dette blir tatt opp på et styremøte og at ordlyden endres Setter pris på tilbakemelding på retningslinjene, er ikke ofte at noen kommenterer dem.
Til det første spørsmålet er svaret ja, cash is king. Vi har dessverre ikke tilgang på bankterminal. Håper du tar turen
Postet 07.09.13 kl 23:03
Barn er fremtidens kunder -:)
da er det bare å legge seg å lade opp til i morgen ,håper det kommer barn også da vi har med premie til barn under 15 år i morgen ,hyggelig med små sjeler på auksjoner å, sant nok vi gammle gubba bråker nok mest -
Postet 07.09.13 kl 23:33
Inaktiv bruker
Hehe, bra sagt
Postet 07.09.13 kl 23:36
Da er alt klappet og klart, har med blødende hjerte med meg et par Apistogramma barlowi, Rio Ampiyacu. Damen var knall gul til hun så håven, og jeg har ikke plass til lekspar i to kar...
I tillegg tar jeg med en leksgruppe VF/F1 Corydoras caudimaculatus.
Plantelista:
Eichhornia crassipes
Monosolenium tenerum
Echinodorus parviflorus "peruensis" (Bildet viser planten jeg selger som barn
Riccia fluitans
Limnobium laevigatum
Samleboks med 6 nanoarter
Lukepose
Nå gjelder det bare å våkne tidsnok...
I tillegg tar jeg med en leksgruppe VF/F1 Corydoras caudimaculatus.
Plantelista:
Eichhornia crassipes
Monosolenium tenerum
Echinodorus parviflorus "peruensis" (Bildet viser planten jeg selger som barn
Riccia fluitans
Limnobium laevigatum
Samleboks med 6 nanoarter
Lukepose
Nå gjelder det bare å våkne tidsnok...
Postet 08.09.13 kl 01:54
Vi har vel alle vært barn :)
Blir en hyggelig begivenhet for folk i alle aldre sant som blir sagt her. Det er som regel de voksene som er værst lykke til alle sammen i morgen
Postet 08.09.13 kl 03:41
Endret: 08.09.13 kl 03:43
Postet 08.09.13 kl 11:36
Postet 08.09.13 kl 16:47
Truls O. BjørheiUnder en halvtime til oppstart nu. For de som har forsovet seg og lurer på om det er verdt turen kan berettes at det ser ut til å være bra med objekter her i dag så om man kommer 13 eller 14 vil det fortsatt være masse snadder igjen.
Jeg sender takk til Stine Sofie Finholt som er den som sørget for at jeg kom meg dit.
Tusen takk!
Det var verdt det! Jeg fikk tak i noen flotte fisk!
PC
Postet 08.09.13 kl 20:27
Takk for innsatsen i dag, PC! Mas er effektivt, hehe. Og takk til Ole og Jan som også bidro som auksjonarius Er alt i alt fornøyd med dagen, selv om kjøp og salg var litt "midt på treet". Kom gjerne med tilbakemeldinger på dagens auksjon, ris og ros er alltid nyttig for å kunne forbedre seg! Hvis dere ikke vil gi tilbakemelding offentlig, så send gjerne en mail til akvarieklubb@loak.no
Postet 08.09.13 kl 20:35
Endret: 08.09.13 kl 20:45
Postet 08.09.13 kl 20:48
Takk for vel gjennomført auksjon! Gøy med spredning på selgerne, det ble mer variert. Har i det hele tatt ikke annet enn ros å komme med, som selger har jeg vel kommet hjem med tyngre lommebok med det kan jo ikke klubben noe for...
Og du kan bare angre på at du ikke rakk det Torbjørn, det hadde du tjent på, leksgruppe har de også blitt
Til oss som selger er tipset å ikke ta med en haug like objekter, alle blir litt slitne av det og prisene detter. Kanskje OAK er inne på noe når de nå ikke lenger aksepterer enkeltfisk i posen?
Og du kan bare angre på at du ikke rakk det Torbjørn, det hadde du tjent på, leksgruppe har de også blitt
Til oss som selger er tipset å ikke ta med en haug like objekter, alle blir litt slitne av det og prisene detter. Kanskje OAK er inne på noe når de nå ikke lenger aksepterer enkeltfisk i posen?
Postet 08.09.13 kl 21:26
Endret: 08.09.13 kl 21:29
Inaktiv bruker
Jeg har ikke vært på auksjon her ute før, men det frister absolutt til gjentagelse.
Og fastpris bord var flott. Slipper masse små objekter under selve auksjonen.
Kommer nok neste gang også
Og fastpris bord var flott. Slipper masse små objekter under selve auksjonen.
Kommer nok neste gang også
Postet 08.09.13 kl 22:02
Postet 09.09.13 kl 19:31
Veldig deilig med litt varm mat som er enkel å spise stående, det burde være obligatorisk på alle auksjoner
Fastprisbordet i LOAK er rn annen ting som er veldig bra!
Jeg skulle nok ønske at det var en projektor som viste rødfarve bedre. Det var endel fisk som nok kunne oppnådd bedre priser om folk så hvordan de virkelig så ut.
I tillegg er det veldig langt ut til Kløfta. Hvert år stopper jeg på den samme bensinstasjonen - for å spørre om jeg har kjørt for langt...
Men det er lett å parkere, og ellers bra lokaler.
Synes også det er mye morsom fisk som dukker opp i LOAK.
Skal jeg fremføre bare én skikkelig kraftig klage, så må det være at jeg ikke hadde plass i akvariene så jeg kunne shoppe!
Fastprisbordet i LOAK er rn annen ting som er veldig bra!
Jeg skulle nok ønske at det var en projektor som viste rødfarve bedre. Det var endel fisk som nok kunne oppnådd bedre priser om folk så hvordan de virkelig så ut.
I tillegg er det veldig langt ut til Kløfta. Hvert år stopper jeg på den samme bensinstasjonen - for å spørre om jeg har kjørt for langt...
Men det er lett å parkere, og ellers bra lokaler.
Synes også det er mye morsom fisk som dukker opp i LOAK.
Skal jeg fremføre bare én skikkelig kraftig klage, så må det være at jeg ikke hadde plass i akvariene så jeg kunne shoppe!
Postet 09.09.13 kl 22:49
Endret: 09.09.13 kl 22:50