Storauksjon sarpsborg akvarieklubb den 10 november 2013 (side 3)

Geir Stokke
Det beklager jeg sterkt, Thomas! Loffa: Sarpsborg Akvarieklubb er ikke tilhenger av for mange påbud/forbud, og vi vil som vanlig forsøke å fordele objektene til de forskjellige selgerne så jevnt som mulig. En ordning som den Lillestrøm kom med vil aldri komme på tale, da den favoriserer en gruppe.

Takk for svar Geir.
Vi i Drammen gjorde det å den måten dem gjore det i Oslo, slik jeg fotstod det, noe jeg tror alle var fornøyd med. Har aldri vært på auksjoner i Sarpsborg eller Lillestrøm, så derfor håper jeg at jeg får kommet meg over dammen til dere enne gangen. Jeg sender deg en PM jeg Geir =)
Dette blir artig som vanlig! Gleder meg

Hva jeg skal ha med får jeg komme tilbake til, men er på jakt etter:

-Rili Reker
-amanoreker
-flotte coryer, feks undulatus
-lekevillige maller

LOFFA:

Kan en forvente at apistoene klarer å få fram yngel i et stort selskapskar med mest maller eller er det å tro på julenissen :s
Don Herland
Dette blir artig som vanlig! Gleder meg :) LOFFA: Kan en forvente at apistoene klarer å få fram yngel i et stort selskapskar med mest maller eller er det å tro på julenissen :s

Forvente og forvente =) Både maller og apisto er jo bunnfisk og maller er jo godt kjent som egg tyver. Men ingenting er umulig. Vet flere har lekspar/lekstrio i større selskaps kar som har fått frem mye yngler, selv med maller i karet. Apistogramma, eller ciklider er jo kjent for å være gode foreldre. Og kommer du i bråk med ei apisto frøken med egg eller yngel ja da får du gjennomgå, uannsett hvor stor du er =) Kan selvfølgelig ikke garantere deg yngler Don, men er jo forsøket verdt om apistogramma er noe du kunne tenke deg =)
I og med askakvazoo ikke kommer, dukker det opp noen med salg av kar og utstyr?
Johny

Som regel er det mer enn nok av dette på auksjonene, ja om du ikke skal ha det nytt fra butikk da =)
Plussmedlem
Johny

Hva er du ute etter?
Jeg kommer til å ta med et par Back to Nature moduler hvis det er noe interesse for dette. Blir selvfølgelig å kjøpe på fastprisbordet. En filtermodul, samt en liten en..
LOFFA
[QUOTE=Don Herland]Dette blir artig som vanlig! Gleder meg :) LOFFA: Kan en forvente at apistoene klarer å få fram yngel i et stort selskapskar med mest maller eller er det å tro på julenissen :s

Forvente og forvente =) Både maller og apisto er jo bunnfisk og maller er jo godt kjent som egg tyver. Men ingenting er umulig. Vet flere har lekspar/lekstrio i større selskaps kar som har fått frem mye yngler, selv med maller i karet. Apistogramma, eller ciklider er jo kjent for å være gode foreldre. Og kommer du i bråk med ei apisto frøken med egg eller yngel ja da får du gjennomgå, uannsett hvor stor du er =) Kan selvfølgelig ikke garantere deg yngler Don, men er jo forsøket verdt om apistogramma er noe du kunne tenke deg =)

Takk for svar!

Skjønner jo at du ikke kan gi "yngel garanti".

Skal ikke se bort fra et jeg byr på et par på søndag da
martin j
..og vi kan opplyse om at det vil mest sannsynlig bli arrangert fastprisbord denne gangen også..

Noen som kan bekrefte eller avbekrefte om det blir fastprisbord?
Torbjørn Jørgensen
[QUOTE=martin j]..og vi kan opplyse om at det vil mest sannsynlig bli arrangert fastprisbord denne gangen også..

Noen som kan bekrefte eller avbekrefte om det blir fastprisbord?

Etter styremøte og medlemsmøte i kveld, ble det besluttet å gå vekk i fra fastprisbord denne gang. Så nei, det blir ikke fastprisbord.

Mvh Martin
Plussmedlem
Da blir det nok masse jeg bare driter i å ta med...
Ikke fastprisbord
Oioioi... Da blir det nok en veeeldig lang auksjon ja
Plussmedlem
Frykter denne blir lang ja, også med tanke på at Moss har avlyst sin som skulle vært uka etter. Men siden det ikke blir noe fastprisbord blir da spørsmålet- Kommer det til å være noe max antall objekter pr selger....
Ja uten fast pris bord blir det en fryktelig lang auksjon og vil da vurdere om jeg i det hele tatt tar turen over fjorden.

Når en da tenker på antall timer fiskene er i posene, på de siste objektene ser jeg ikke på dette som noe positivt. Iallefall ikke fra de selgerene som pakker fisk kvelden i forveien.

Jeg klager ikke, jeg tenker bare på antall timer de stakkarene får i posene og hvor langtrekkelig auksjonen vil bli
martin j
...besluttet å gå vekk i fra fastprisbord...

Selv om eg dessverre ikke får med meg denne auksjonen, så drister eg meg til å spørre hvorfor dere dropper dette?

For meg virker fastprisbord som Guds gave til klokka...
Donald
[QUOTE=martin j]...besluttet å gå vekk i fra fastprisbord...

Selv om eg dessverre ikke får med meg denne auksjonen, så drister eg meg til å spørre hvorfor dere dropper dette?

For meg virker fastprisbord som Guds gave til klokka...

Finner desverre ingen Like knapp her Donald =)
Plussmedlem
Ja Loffa, spørs det her... Det var vel allerede forventet rekordmange objekter FØR de gikk bort fra fastprisbord..... Glad jeg har kort vei og mulighet til å kjøre hjem fisk som handles. Revurderer sterkt om jeg skal selge leksgrupper med cory nå, kan bli mange timer for de.
Problemet med vinter er at det er kjølig selv om det ikke er kaldt i den forstand. Men posene kjøles ned om dem ikke har objektene i varmeskap da (spøk). Noen arter tåler denne nedkjølingen bedre enn andre og har sett dette flere ganger på auksjoner som har vart lenge.... Selgere må ut i pauser å pakke om pga døde fisk i posene. Opplevde dette selv sist i Drammen selv om vi brukte matter under og tepper over alt av fisk. Når fiske poser i tillegg heises opp og ned i et sett som stresser fisken enormt, blir det ikke spesielt bedre
milo
Frykter denne blir lang ja, også med tanke på at Moss har avlyst sin som skulle vært uka etter.

Åh hjelp, satset liksom på å våkne til Mosseauksjonen jeg da. Sukk. Kostbar kompost...

Veldig usikker på om bortvalg av fastprisbord er et klokt valg, det er jo så deilig å bare prise sandsnegler og mineralstein til den prisen man vet man oppnår og komme hjem i tide til middag...
Helt enig med alle tilhengere av FASTPRISBORD ! Veldig positivt med tilbakemeldingene. Ser ingen meldinger motsatt vei, og jobber med saken!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap