Nybegynner med div spm :) (side 3)

SilverShaded
Hvis det er såpass kort tur vil filteret klare seg fint med den metoden jeg antydet. Ja, du bør ha 8nderlag både i bilen og på akvariebordet. Akvariematte er greit, hvis det er litt tykkelse på den. Den er viktig fordi den utjevner eventuelt ujevnt trykk som kan gi spenninger i glasset, med den følge at karet sprekker. Selv bruker jeg liggeunderlag til mindre kar, slike underlag som kan klippes til og ikke trekker vann. Isopor får du i alle byggevarebutikker. Det bruker jeg under litt større kar (over 150 liter). 3 cm tykkelse holder...jeg har 5cm selv og det blir litt mye. Og som nevnt, husk at karet må vatres opp i begge retninger når du setter det opp.


Takk for svar igjen!

det er 116L karret jeg skal kjøpe så da kan jeg vel bruke et liggeunderlag i bilen og på bordet, skal huske å vatre opp karret også!

åååh er så spent
Yaaaaaay!!! ^_^
Da henter jeg et Aquael classic 80 på 112L. På mandag

Bordet er vist noen cm for kort så akvariet henger litt uttafor på alle kanter og har vist stått slik i 2 år uten noen ulykker, MEN jeg vil sette det på kjøkkenbenken inntil jeg får kjøpt en skikkelig plate å sette oppå bordet... Jeg vil ikke ha over 100liter vann på parketten min :p

Mulig jeg ser meg om etter et annet bord eller bygger av Leca og noe skikkelig treverk

Akvariet har plastbase så trenger ikke kjøpe liggeunderlag å ha det på, pakker med meg noen pledd i bilen som det kan stå på under transport

Får med sand, planter, sandsnegler, eplesnegler og noe algeeteryngel usikker på vilken art. Åååååh weeeee!!!! som jeg gleder meg!!! \o/

Kommer med egen akvarietråd når det er i hus ^_^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap