Glutaraldehyd (side 3)

Ja, trodde vel det
Som du skjønner av min forrige post, vil en pH-controller kun ta hensyn til pH i akvarievannet, og ikke det reelle CO2-innholdet. MEN, når du har finjustert CO2-strømmen, og erfart hva slags KH og pH som gir det ønsked e CO2-innhold uten for stort pH-fall, da kan en controller være verdt å ha. Om ingenting annet, vil den iallfall stoppe injeksjonen når pH faller forbi et minstemål.
Jeg kom opp i dag morges å så at co2 måleren var på det grønne 25. 10 timer senere var den på under 3mg/l. Hva må jeg gjøre nå tro?

Det jeg mener er hvordan få co2 til å vare lenger i karet når lys og co2 er av?

Tore
Helt normalt at CO2 luftes ut via sirkulasjonen når tilførselen (og lyset) slåes av. Da bruker jo ikke plantene CO2. Verdien er på det laveste rett før CO2 starter opp om morgenen. Slå på CO2 en halvtime før lyset kommer på, og slå CO2 av en halvtime før lyset slukker.
Ok,kjempe. Skal gjør det jeg.
Det Det var lurt!
Det er lurt, ja....da har du allerede CO2 i karet når lyset kommer på og plantene begynner å "spise". Det gir plantene en jevnere og mer optimal tilgang på CO2. Og når kvelden kommer, da får plantene litt tid til å forberede seg på sin hvileperiode. Men det krever to forskjellige timere, da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap