Kan noen tolke vannverdiene mine? (side 3)

Nei, da må du ha regnet galt.
For pH 7.4-9.0, KH,GH, NO2 og NO3 :
Wbzoo : 563 (+150 for NH3/NH4-testen....ja, det er EN test)
Aquamanias : 522 (+145 for NH/NH4)

Dette er selvsagt uten frakt.
Da har jeg de nye målingene ...

Kh
6 dråper lyse blå til lysegult

Gh
5 dråper fra rosa til grønt

Ph
9

No2
Mindre enn 0,3 mg/l

Co2 i mg/l
Svar : 0,2
da sett i tabell hvor ph er 9 og kh er 6 hvis dette stemmer.

Hva leser du ut av det? Står at jeg skal enda bruke fem skjeer til for å nå 10 i hardhet. Ang priser så la jeg bare testene i kurven ... Må ha gjort noe feil der da i jobbstressets navn
Jeg leser at KH har gått opp slik det var ventet (og slik pH viser).
Men GH har jo ikke steget...den er da omtrent det samme nå som den aller første målingen du gjorde ? Jeg lurer på om det kan være noe galt med produktet...vet at andre har hatt problemer med lignende produkter i det siste, men kan ikke huske hvilke det var. Du får prøve med et par skjeer til og sjekke om GH går opp.

Hmm ...

Hva skjer med ph da, går den videre opp eller stopper den nå?
Jeg fyrer i neste skje nå jeg. Jeg tenker i dette øyeblikk at du linket til en flaske kalsium som skulle øke kh og gh ... Er den jeg skulle hatt
Nei, pH vil ikke gå ytterligere opp.
Det er mulig at flytende hadde vært bedre, det gjenstår å se. Forøvrig øker ikke den KH, bare GH. Men å øke KH/pH litt er ikke noe vanskelig...det er bare å bruke litt natron.
Videre står det på pakken at:

Bidrar til å stabilisere ph på 8,5 - 8,8. Øker vannets totalhardhet ( gh ) og karbonathardhet ( kh )

Siden min ph allerede etter halve dosen har økt til 9 betyr det vel at noe ikke stemmer ...
Ahh ... Så dem som bruker natron er for ph og kh mens jeg er ute etter gh ...

Jeg ser navnene totalhardhet karbonathardhet ... Vet EGENTLIG ikke hva det betyr en gang
Jeg skal forhøre meg angående produktene som det var problemer med, så får vi se om det kommer noe ut av det.

Ja, natron øker KH, og dermed også pH. Dette er det naturlige buffersystemet i ferskvann. Jeg går ikke i gang med en lang utlegning om dette nå, men karbonathardhet (KH, eller midlertidig hardhet) er et tall for hvor mange CO3-- og HCO3-- ioner vannet inneholder. Permanent hardhet/totalhardhet/GH er et mål for vannets innhold av flerverdige mineral-ioner, som Ca++, MG++ m.fl. Hvis du søker på buffer og bufring, får du nok litt lesestoff
ny uke ... og nye resultater.

Framdeles med tetra testsettet:

ph 9
gh 6
kh12
nitritt unde 0,3
co2 konsentrasjon 0,3

Da har jeg brukt 9 skjeer av malawisaltet.

Noe spesielt å lese ut av dette?

eneste visuelle jeg kan se er at penselalger som var begynt å komme på planter som små dusker, nå har blitt som spindelvev ... Har allerede fjernet en tredjedel av plantene grunnet dette.

takktakk
Det er vel ikke annet å se enn at GH burde vært høyere nå.

Hvis du har "spindelvev", bruk en tannbørste og tvinn de lange trådene trådene rundt...beste metode
hehe du svarer raskere enn min egen skygge

takk.

så ghén er en utfordring altså ... merkelig at den ikke følger med når alt annet fyker til værs da ...
Merkelig ja...tilfredsstillende, nei. Kan ikke annet enn anbefale deg en flaske flytende kalsium på dette tidspunkt. GH må jo opp før fiskene skal i.

Sitter og ser på sykkel, så PC'n er nære til hånds
tilsette flytende kalsium selv etter å ha brukt dette saltet som har økt disse andre verdiene? jaja jeg får gjøre det da

sykkel? med eller uten motor?
Ja, noe stemmer ikke med malawisaltet, så da må noe annet brukes.

Sykkel kun med menneskelig pedalmotor...jeg er veldig glad i å se på sykling Og så er det så herlig å sette seg godt tilbake og se på at folk sliter
hahaha jeg er enig med det siste, det ER herlig å se andre slite, gjerne på sykkel. Jeg liker til en viss grad sykkel selv, men kun vanlig tursykling for opplevelsen

pokkern ta at saltet ikke ville gjøre jobben sin da ...
Dette er helt identisk med det problemet som fantes med et annet identisk produkt. KH og pH stiger som de skal, men ikke GH.
Jeg mistenkte den gang en feilblanding av produktet, og det samme med dette.
mens jeg venter på kalsiumen kan jeg jo sjekke litt annet.

Vil disse:

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1772

kunne gå sammen med prinsessen? Jeg vet prinsessen plager vettet av alt og alle i et kar, men kanskje de lar disse være i fred?

Jeg har sett prinsessene plage alt fra maller til coryer til reker ...

planen er å ha prinsesser i artskar, MEN det hadde vært fint med noe farge også ...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap