- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i Haugesund 19 nov. 2005 (side 3)
Storauksjon i Haugesund 19 nov. 2005 (side 3)
HAK kan være stolte av en flott gjennomført storauksjon. Prisene var ikke værst, så jeg fikk faktisk sponset hele turen+litt. Slik er gøy for oss som tar med mye salgsobjekter. Kan også nevne at det var veldig menge godbiter tilsalgs. Selv kjøpte jeg to arter killi+Priapella intermedia(levendeføder) og to par med Pelvicachromis transvesticus.
Killiforedraget til Svein er på flere måter det beste foredraget jeg har vært på. Det hadde et betydelig innslag av ren akvarieglede. Helt strålende.
Killiforedraget til Svein er på flere måter det beste foredraget jeg har vært på. Det hadde et betydelig innslag av ren akvarieglede. Helt strålende.
Postet 20.11.05 kl 11:18
Postet 20.11.05 kl 11:59
Postet 20.11.05 kl 12:34
Strålende!
Dette var strålende, gleder meg allerede til neste år
Killiforedraget til Svein:
100% enig.
Mvh
Arild
Killiforedraget til Svein:
Håvard Støre AndresenKilliforedraget til Svein er på flere måter det beste foredraget jeg har vært på. Det hadde et betydelig innslag av ren akvarieglede. Helt strålende.
100% enig.
Mvh
Arild
Postet 20.11.05 kl 12:35
joda
Foredraget var ypperlig.. det endte med at jeg nå har killi i ett kar + grus i ett annet (angivelig med egg), + en pose torv som det også skal være egg i.. mer spennende en det kan det ikke bli??
Så takk til Svein for å trigge entusiasme om denne "rare" fisken..
Reinert
Vi gleder oss til neste gang...
Så takk til Svein for å trigge entusiasme om denne "rare" fisken..
Reinert
Vi gleder oss til neste gang...
Postet 20.11.05 kl 13:38
Inaktiv bruker
Ikke foruten
Det ble en slitsom helg med mye reising på kort tid, men jeg ville ikke ha vært den foruten.
Jeg takker så mye for positiv tilbakemelding vedr. mitt foredrag, som var mitt første innen denne familien.
Jeg synest det er morsomt å holde "motiveringsforedrag" sålenge jeg har den interessen for Killi jeg selv har.
Så må jeg takke SKS medlemmene ; Dag, Arild og Kåre Johan, som hadde ansvaret for Killi utstillingen, det er lenge siden vi har hatt slikt i Norge. Det morsomme var at jeg faktisk ble så inspirert selv, at jeg i dag setter i gang med mitt "antikvariske akvarie" som et pent Killi akvarie, selvfølgelig med sneiler, alger, torv og eikeblader, og noen viltfangede Rivulus
Storauksjonen ble meget bra gjennomført, og jeg hadde ikke trodd at man kunne avvikle det på 3 timer. Jeg likte også at auksjonarius var rimelig objektiv i sin håndtering av de forskjellige objekter. Det er lett for en auksjonarius å gå i den fella at man motiverer mer for det man selv liker.
Lokalet var jo veldig flott med kafe og det hele. Det var kanskje noe "tett", og tidslimiten var kanskje noe "streng" med tanke på stenging av lokaler, det er jo godt for medlemmene å ha fri på søndagen
Haugaland Akvarieklubb er helt klart blitt min klubb nr. 2
Tilslutt, takk for den pompøse gaven jeg fikk, jeg hadde ikke hjerte til å åpne den da jeg kom hjem i natt
Vel blåst! and we meet again
Svein
Jeg takker så mye for positiv tilbakemelding vedr. mitt foredrag, som var mitt første innen denne familien.
Jeg synest det er morsomt å holde "motiveringsforedrag" sålenge jeg har den interessen for Killi jeg selv har.
Så må jeg takke SKS medlemmene ; Dag, Arild og Kåre Johan, som hadde ansvaret for Killi utstillingen, det er lenge siden vi har hatt slikt i Norge. Det morsomme var at jeg faktisk ble så inspirert selv, at jeg i dag setter i gang med mitt "antikvariske akvarie" som et pent Killi akvarie, selvfølgelig med sneiler, alger, torv og eikeblader, og noen viltfangede Rivulus
Storauksjonen ble meget bra gjennomført, og jeg hadde ikke trodd at man kunne avvikle det på 3 timer. Jeg likte også at auksjonarius var rimelig objektiv i sin håndtering av de forskjellige objekter. Det er lett for en auksjonarius å gå i den fella at man motiverer mer for det man selv liker.
Lokalet var jo veldig flott med kafe og det hele. Det var kanskje noe "tett", og tidslimiten var kanskje noe "streng" med tanke på stenging av lokaler, det er jo godt for medlemmene å ha fri på søndagen
Haugaland Akvarieklubb er helt klart blitt min klubb nr. 2
Tilslutt, takk for den pompøse gaven jeg fikk, jeg hadde ikke hjerte til å åpne den da jeg kom hjem i natt
Vel blåst! and we meet again
Svein
Postet 20.11.05 kl 13:52
Postet 20.11.05 kl 13:55
Fra haugesunds avis, nettutgave
Haugesunds Avis
Her kan det leses litt om oss. Vet ikke om det er fyldigere repportasje i papirutgaven.
Mikkel
Her kan det leses litt om oss. Vet ikke om det er fyldigere repportasje i papirutgaven.
Mikkel
Postet 21.11.05 kl 08:17
Endret: 21.11.05 kl 10:16
Postet 21.11.05 kl 11:15
Ja da er en liten oppsummering også å finne på HAKs hjemmeside
Postet 22.11.05 kl 19:01
Postet 22.11.05 kl 19:31
Gleder meg vellllllllldig til neste gang =)
Ja, nå gleder jeg meg til neste storauksjon =)
Natta før den store dagen fikk jeg ikke søvn på øynene før kl. 02.00, og med bare 4 timer på puta stod jeg opp klokka 06.00.
Morgen og formiddag bestod av å fange de fiskene som jeg skulle selge. Det var i alt 5 poser som ble merket, klargjort og pakket ned i isoporeska.
Ønskelista var iallefall klar. Øverst lå Boliviansk Sommerfuglciklide ( ikke tilslag =( ), men heldigvis fikk jeg iallefall en ciklideart som jeg har vært på utkikk etter (Laetacara Dorsigera). Ellers overtok jeg en liten familie med Pelvicachromis taeniatus "bipindi" av han Erlend B, for han hadde ikke plass til dem. Tusen takk, Erlend !!
Jeg fikk også med meg litt planter bl.a Javamose (etterlengtet) og Hornblad.
HAK-auksjonen gikk veldig bra syns jeg. Killigjengen og styret har hele æren +++++ for at det ble gjort en fin, fin jobb. GRATULERER !!
Svein Antonsen holdt et inspirerende foredrag om de ulike killiartene. Svein A. er en stor Killiot i mine øyne, og ganske sikkert i andres øyne også. Det skulle ikke forundre meg om det ble flere killioter i salen på Hemingstad bydelshus, etter at foredraget til Svein A. var over =)) Jeg bydde på noen av killiartene, men dessverre var jeg ikke en av dem som fikk tilslag =( Men, men sånn er det nå bare, og man kan ikke få alt en har lyst på. Vell, kanskje blir det noen killiarter på meg en eller annen gang i fremtiden. Jeg får bare vente å se. Det eneste kravet mitt er at det er en enkel killiart
Gratulerer med en vellykket HAK-auksjon !!
Klemz Maren =))
Natta før den store dagen fikk jeg ikke søvn på øynene før kl. 02.00, og med bare 4 timer på puta stod jeg opp klokka 06.00.
Morgen og formiddag bestod av å fange de fiskene som jeg skulle selge. Det var i alt 5 poser som ble merket, klargjort og pakket ned i isoporeska.
Ønskelista var iallefall klar. Øverst lå Boliviansk Sommerfuglciklide ( ikke tilslag =( ), men heldigvis fikk jeg iallefall en ciklideart som jeg har vært på utkikk etter (Laetacara Dorsigera). Ellers overtok jeg en liten familie med Pelvicachromis taeniatus "bipindi" av han Erlend B, for han hadde ikke plass til dem. Tusen takk, Erlend !!
Jeg fikk også med meg litt planter bl.a Javamose (etterlengtet) og Hornblad.
HAK-auksjonen gikk veldig bra syns jeg. Killigjengen og styret har hele æren +++++ for at det ble gjort en fin, fin jobb. GRATULERER !!
Svein Antonsen holdt et inspirerende foredrag om de ulike killiartene. Svein A. er en stor Killiot i mine øyne, og ganske sikkert i andres øyne også. Det skulle ikke forundre meg om det ble flere killioter i salen på Hemingstad bydelshus, etter at foredraget til Svein A. var over =)) Jeg bydde på noen av killiartene, men dessverre var jeg ikke en av dem som fikk tilslag =( Men, men sånn er det nå bare, og man kan ikke få alt en har lyst på. Vell, kanskje blir det noen killiarter på meg en eller annen gang i fremtiden. Jeg får bare vente å se. Det eneste kravet mitt er at det er en enkel killiart
Gratulerer med en vellykket HAK-auksjon !!
Klemz Maren =))
Postet 23.11.05 kl 00:16
Jeg kom hjem samme dagen som auksjonen, og fikk ikke tid til å pakke fisk.
Men er alikevel glad at jeg rakk det.
Hektisk var det for oss i styret for å holde flyten, men synes vi gjorde en grei jobb.
Tross alt vår første storauksjon dette her.
Fikk også med meg noen godbiter hjem.
1 Hann og to hunner av Nanochromis parilus
et flott voksent par av Apistogramma Viejita
og en L 235.
Viejitaene har ikke gjort annet en å "flørte" og spise siden de kom i karet. Så disse skal nok i egnet oppdrettskar i løpet av uken.
Svein A sitt foredrag var veldig bra, og fryktelig inspirerende. Stakkars meg som har fyllt i alle kar.
Dette var rågøy.
Gleder meg til neste storauksjon.
Men er alikevel glad at jeg rakk det.
Hektisk var det for oss i styret for å holde flyten, men synes vi gjorde en grei jobb.
Tross alt vår første storauksjon dette her.
Fikk også med meg noen godbiter hjem.
1 Hann og to hunner av Nanochromis parilus
et flott voksent par av Apistogramma Viejita
og en L 235.
Viejitaene har ikke gjort annet en å "flørte" og spise siden de kom i karet. Så disse skal nok i egnet oppdrettskar i løpet av uken.
Svein A sitt foredrag var veldig bra, og fryktelig inspirerende. Stakkars meg som har fyllt i alle kar.
Dette var rågøy.
Gleder meg til neste storauksjon.
Postet 23.11.05 kl 00:25
Postet 23.11.05 kl 14:57
BjarnePresseklipp fra HAKs arrangementer m.m. finnes [URLBLOCK1] :)
hehe.. avisen kaller scalarene som "hadde seg" for "gullfisk". hva synes dere om det da?
jeg er helt nybegynner og lurer fælt på hva dere betaler for disse fiskene?
foreløpig skal jeg holde meg til neontetra og ancitrus og guppy jeg da. men det er vel en viss fare for at dette utvikler seg med årene....
Postet 11.01.06 kl 23:40
Postet 11.01.06 kl 23:47
Postet 11.01.06 kl 23:56