- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Haugaland Akvarieklubb (info) (side 3)
Haugaland Akvarieklubb (info) (side 3)
Postet 07.03.06 kl 07:45
Klubbauksjon
Jeg oppdaterer denne nå 1,5 uke før klubbmøte.
Siden det er klubbauksjon på møtet denne gang, er jeg interessert i å høre om hva medlemmer og ikkemedlemmer har tenkt å ta med seg?!
Jeg for min del har tenkt å ta med et par eller to av denne:
Samt kuhliål, endlersguppy, og en større levendefødene jeg ikke husker navnet på i farta.
I tillegg blir det en god del fine planter fra meg.
Mikkel
Siden det er klubbauksjon på møtet denne gang, er jeg interessert i å høre om hva medlemmer og ikkemedlemmer har tenkt å ta med seg?!
Jeg for min del har tenkt å ta med et par eller to av denne:
Samt kuhliål, endlersguppy, og en større levendefødene jeg ikke husker navnet på i farta.
I tillegg blir det en god del fine planter fra meg.
Mikkel
Postet 22.03.06 kl 11:16
Bra initiativ Mikkel
Jeg kommer til å ha med meg endel poser med planter regner jeg med.
Sverdrager m/lokasjon (viltform)
Nanochromis transvestitus (voksne, gyteklare par)
Girardinus falcatus
Pelvicachromis signatus (ett eller to par)
Poecilia wingei (Endlers guppy)
Xenotoca eiseni
+++
Jeg kommer til å ha med meg endel poser med planter regner jeg med.
Sverdrager m/lokasjon (viltform)
Nanochromis transvestitus (voksne, gyteklare par)
Girardinus falcatus
Pelvicachromis signatus (ett eller to par)
Poecilia wingei (Endlers guppy)
Xenotoca eiseni
+++
Postet 22.03.06 kl 15:39
Nå er det ikke lenge til mandag med klubbauksjon!
Jeg har da klart å gjøre "det store". Fanget 3 kuhliål i ruse i et kar og flyttet de over i et fødekar for at de skulle være lettere å fange. Det resulterte i at jeg glemte de og skiftet ikke vann i fødekaret. Dermed lå det 3 stk døde ål i karet i går. Teit!!!
Likevel tar jeg med
indianergoby, 2 par.
Endlers guppy, 2-3 poser
Xenotoca eiseni: 2 hunner 1 han
Xenotoca eiseni: 6 yngel
Tar også med planter: Hornblad, Cabomba, sverdplanter, lotus, Valisinera spiralis mm. Mye fint tror jeg!
Jeg har en Pelvicachromis "nigerian red"?! hunn. (riktig navn??) Dersom noen er interessert i den kan de gi meg beskjed. Stor og fin, med er desverre makeløs!
Mikkel
Jeg har da klart å gjøre "det store". Fanget 3 kuhliål i ruse i et kar og flyttet de over i et fødekar for at de skulle være lettere å fange. Det resulterte i at jeg glemte de og skiftet ikke vann i fødekaret. Dermed lå det 3 stk døde ål i karet i går. Teit!!!
Likevel tar jeg med
indianergoby, 2 par.
Endlers guppy, 2-3 poser
Xenotoca eiseni: 2 hunner 1 han
Xenotoca eiseni: 6 yngel
Tar også med planter: Hornblad, Cabomba, sverdplanter, lotus, Valisinera spiralis mm. Mye fint tror jeg!
Jeg har en Pelvicachromis "nigerian red"?! hunn. (riktig navn??) Dersom noen er interessert i den kan de gi meg beskjed. Stor og fin, med er desverre makeløs!
Mikkel
Postet 29.03.06 kl 09:12
Postet 29.03.06 kl 19:54
Auksjonen
Hei .
Tar med litt fisk til auksjonen jeg og.
Tar med 2 stk. Bandgurami hunner
1 stk. Perlegurami han
2 stk. Måneskinnsgurami Lekspar
8 stk. Palettciklider Yngel
Perleguramien er fra Viggo, jeg var så heldig å komme over 2 stk. i Stavanger, som hadde en så forferdelig hjemlengsel at jeg tok de med hjem. Nå ser det ut til at den ene heller vil være sammen med en hun. Noen som tar det med seg? Vet det og kommer et veldig produktivt Sebraciclide par. Nydelige fisker.
Ariel
Tar med litt fisk til auksjonen jeg og.
Tar med 2 stk. Bandgurami hunner
1 stk. Perlegurami han
2 stk. Måneskinnsgurami Lekspar
8 stk. Palettciklider Yngel
Perleguramien er fra Viggo, jeg var så heldig å komme over 2 stk. i Stavanger, som hadde en så forferdelig hjemlengsel at jeg tok de med hjem. Nå ser det ut til at den ene heller vil være sammen med en hun. Noen som tar det med seg? Vet det og kommer et veldig produktivt Sebraciclide par. Nydelige fisker.
Ariel
Postet 29.03.06 kl 20:09
Postet 29.03.06 kl 21:15
NB! Ny lokasjon for klubbmøte m/auksjon
Vi må avholde klubbmøtet m/auksjon på Haraldsvang Skole mandag 3. april kl. 19. Skolen ligger 200m øst for Haugarhuset, vis a vis Haraldshallen. Vi vil være på rom 142 i hovedetasjen.
Postet 31.03.06 kl 08:41
Jeg informerer om nye "regler".
På styremøtet i går, besluttet vi som en prøveordning i første omgang, at klubben tar 30% provisjon av salg fra ikkemedlemer og 0% for medlemmer. Ja du leste riktig! Det skal være lønnsomt å være medlem!!
Det vil bli et krav om visning av medlemskort, ved innmeldig av objekter. Vi har også med siste oppdaterte medlemsliste.
Igjen oppfordrer vi alle om å betale årets medlemskontingent. De som ikke har betalt hittil i år er strøket av medlemslista. Dermed mistes også rabatter i butikkene!
Vi håper ellers på godt oppmøte og mange spennende objekter! Det blir kaffeservering, så langt det rekker, samt hurtiglodd med en del fine premier!
Oppfordring: Vær greie å ta med mye "lommerusk". Dvs 5, 10, og 20 kroner. det er vanskelig å veksle når alle betaler med 200 lapper!
Mikkel
På styremøtet i går, besluttet vi som en prøveordning i første omgang, at klubben tar 30% provisjon av salg fra ikkemedlemer og 0% for medlemmer. Ja du leste riktig! Det skal være lønnsomt å være medlem!!
Det vil bli et krav om visning av medlemskort, ved innmeldig av objekter. Vi har også med siste oppdaterte medlemsliste.
Igjen oppfordrer vi alle om å betale årets medlemskontingent. De som ikke har betalt hittil i år er strøket av medlemslista. Dermed mistes også rabatter i butikkene!
Vi håper ellers på godt oppmøte og mange spennende objekter! Det blir kaffeservering, så langt det rekker, samt hurtiglodd med en del fine premier!
Oppfordring: Vær greie å ta med mye "lommerusk". Dvs 5, 10, og 20 kroner. det er vanskelig å veksle når alle betaler med 200 lapper!
Mikkel
Postet 31.03.06 kl 09:27
Postet 02.04.06 kl 09:17
Auksjonen
Hei .
Hvor finner jeg skjema for fisk og planter, som jeg kan laste ned? Har glemt det ut. Hjelp.
Hvor finner jeg skjema for fisk og planter, som jeg kan laste ned? Har glemt det ut. Hjelp.
Postet 02.04.06 kl 15:37
Påminning!
Jeg minner også om klubbauksjonen i morgen!
Ariel: jeg tror det skal være en link til det arket i starten av denne tråden. Sender deg uansett en privat mail, men skjemaet vedlagt! Edit: Jeg får ikke sendt deg privat mail. har ikke adressen din.
Hvis du ikke finner den kan du stikke bort til meg. jeg har skjemaet lett tilgjengelig!
Vi håper å se mange på møtet i morgen! Husk at lokalet er endret, og å ta med mynt i stedet for 200 lapper!
Mikkel
Ariel: jeg tror det skal være en link til det arket i starten av denne tråden. Sender deg uansett en privat mail, men skjemaet vedlagt! Edit: Jeg får ikke sendt deg privat mail. har ikke adressen din.
Hvis du ikke finner den kan du stikke bort til meg. jeg har skjemaet lett tilgjengelig!
Vi håper å se mange på møtet i morgen! Husk at lokalet er endret, og å ta med mynt i stedet for 200 lapper!
Mikkel
Postet 02.04.06 kl 20:00
Endret: 02.04.06 kl 20:02
arielHei . Hvor finner jeg skjema for fisk og planter, som jeg kan laste ned? Har glemt det ut. Hjelp.
Det skjemaet finnes i kalenderen på vår hjemmeside her
Postet 02.04.06 kl 22:47
Oppdatering på fiskene jeg tar med:
-Indianergoby
-Xenotoca eiseni
- Poecilia wingei (Endlers guppy)
- Killi!!! Nothobranchius Guentheri, Zanzibar:
i tillegg mase fine planter!
Mikkel
-Indianergoby
-Xenotoca eiseni
- Poecilia wingei (Endlers guppy)
- Killi!!! Nothobranchius Guentheri, Zanzibar:
i tillegg mase fine planter!
Mikkel
Postet 03.04.06 kl 08:00
Her er det nå full pakking fram til auksjonen i kveld! Masse planter og mange arter fisk, både levendefødende og vest-og sentralafrikanske ciklider.
Husk at vi er på Haraldsvang Skole i kveld!!
PS! Jeg kan ikke finne mobiltelefonen min, så det nytter ikke å ringe meg på den (jeg har nemlig forsøkt å ringe til meg selv)!
Husk at vi er på Haraldsvang Skole i kveld!!
PS! Jeg kan ikke finne mobiltelefonen min, så det nytter ikke å ringe meg på den (jeg har nemlig forsøkt å ringe til meg selv)!
Postet 03.04.06 kl 15:31
Endret: 03.04.06 kl 15:32
Da var kvelden over og dere som ikke dukket opp kan ha det så godt
Veldig mange objekter for salg og mye fint til svært lave priser vil jeg tørre å påstå.
Mitt par med Pelvicachromis signatus gikk for 100.- Det er brukbart billig
Mange planteposer gikk igjen for priser langt over hva fiskeposer gikk for.
Auksjonen varte vel i drøye halvannen time.
Uansett var dette en hyggelig kveld. Bilder fra kvelden vil være å finne på klubbens hjemmeside om ikke mange dager under "Internt" der
Velkommen igjen på neste møte i mai!
PS! Mobilen min er kommet til rette. Nå kan jeg ringe til meg selv igjen
Veldig mange objekter for salg og mye fint til svært lave priser vil jeg tørre å påstå.
Mitt par med Pelvicachromis signatus gikk for 100.- Det er brukbart billig
Mange planteposer gikk igjen for priser langt over hva fiskeposer gikk for.
Auksjonen varte vel i drøye halvannen time.
Uansett var dette en hyggelig kveld. Bilder fra kvelden vil være å finne på klubbens hjemmeside om ikke mange dager under "Internt" der
Velkommen igjen på neste møte i mai!
PS! Mobilen min er kommet til rette. Nå kan jeg ringe til meg selv igjen
Postet 03.04.06 kl 23:11
Endret: 03.04.06 kl 23:15
Postet 03.04.06 kl 23:23
Postet 04.04.06 kl 08:35
Postet 04.04.06 kl 09:18
Postet 04.04.06 kl 11:38