Innkjøring uten salmi (side 3)

Inaktiv bruker
Jeg har tetra tester kjøpt på dyrebutikken som jeg tester med. Har PH, NH3/NH4 (amoniakk), nitratt No2 og nitritt No3 tester


Ellers tror jeg tanken fikk sjokk etter salmiakken og har jobbet for høyspenn. Testet nå nettopp, 0 mg/l amoniakk, og mindre enn 0,3 mg/l på No2
Da er du på sporet igjen...som spådd
Inaktiv bruker
Yes, så et par dager nå så håper jeg ting er ok! Fant nemlig en bittelite malle på dyrebutikken jeg ville ha. Prikkete og på størrelse med en stein! Satser på at ingen ser den før jeg kjøper den
Inaktiv bruker
Begge på 0 i dag og Hvor lenge burde det holde seg der?
Mitt synspunkt er 3 dager i trekk.
Inaktiv bruker
Flott! Har tid tidligst onsdag så da burde det være ok Og et døgn uten salmi før fisk, ikke sant?
Jepp, du dropper salmi dagen før fisk skal settes inn.
Men jeg håper du skal inn med mer enn 1 fisk ?
Inaktiv bruker
Jaja! Hovedsakelig er det for Bob skal slippe 10-litern sin. Men jeg tenker en malle av noe slag, og hva enn annet dyrebutikken tenker at egner seg sammen. Noe forslag evt?
G[ for all del ikke for noe "dyrebutikken anbefaler" uten å ha sjekket her først. Du kan spørre direkte, eller slå opp fisken i Fiskebasen. Ellers risikerer du å komme hjem med noe som ikke passer i forhold til både vannverdier, volum og Bob.
Inaktiv bruker
Er en dyrebutikk jeg stoler på når det gjelder kunnskap på fisk, men har snoket selv først også.

Fiskebasen og ting som passer med Bob er vel heller på tempratur, for guppy hadde vel ikke hatt det særlig godt med han.

Men jeg tenker en sånn sugefisk (som jeg kaller de), og sebrafisk eller tetra av et slag
Inaktiv bruker
Ting er som de er NAV har surret med utbetalingene så akvariet står bare nå og blomstrer Forslag til hva som kan bo med Bob da? Helst noe med litt farger på seg så det blir litt liv

[External Image]

[External Image]
Hva med en stim smaragdrasbora ? De er små, men burde være raske nok til å komme unna Bob hvis han finner ut at de ser "gode" ut. Nydelige når de er i en god stim, og med størrelsen kan du ha 10-15 stykker. Eller kanskje stjernedanio...også veldig vakre.

Er det anubias du har plantet i midten ? Disse må ikke stå med røttene i bunnlaget, da råtner de. De må bindes til stein eller rot. For å skape et godt miljø for stimfisk kan det være lurt å sette inn noen høye planter også. Men bra jobbet

Husk på å gi salmi hver dag, da...til NAV får rotet seg ferdig..
Inaktiv bruker
Usikker på hva det er, kjøpte bare mange på dyrebutikken. De har stått i sand/grus siden november og har slått rot i grusen nå hvertfall.

Høye planter er det hos,Bob nå, de skal flyttes over sammen med han. Han har også en liten hule og to andre planter
Inaktiv bruker
Da har jeg fått penger på konto og Bob skal få venner! Jeg fylte oppi salmi i går ved 16 tiden, så da dropper jeg å fylle på i dag, også kjøper jeg noen venner i morra? Blir det riktig
Jada, det blir helt fint Bare husk på å unngå impulskjøp..
Inaktiv bruker
Blir nok en liten stim av de du nevnte, og en ancistrus ettersom jeg tror jeg har et lite tilfelle av brunalger i akvariet. Og noen planter til, siden to av de har lidd litt pga brunalgene :p
Inaktiv bruker
Da hadde dyrebutikken Galaxy danio eller hva den het på universal språket. 350 kr for 6 stk, men sånn er det bare Greit å ha noe som passer overens med Bob
Inaktiv bruker
Kan Bob flytte over allerede i kveld? Både No2 og amoniakk er på null

Og hvordan flytte han? Kan vel ikke bare flytte han over uten videre?
Hvis begge er på null, kan du flytte ham. Men for å gjøre det mest mulig fordelaktig, ville jeg satt inn stjernedanioene før Bob flyttes. Da er sjansen mindre for at han finner ut at det nye karet bare er HANS...og at han dermed vil anse danioene som inntrengere og angripe dem. Hvis de er der først, blir det mer han som kommer inn på deres territorium, og han må da tilpasse seg og finne sin plass blandt dem. Så gi småtassene noen timer alene i karet, slik at de kan finne seg litt til rette, før du setter Bob over. Stjernedanio er ikke veldig modige fisker heller, så dette er beste fremgangsmåte for begge parter.

Når du skal flytte Bob, putt ham i en pose med vann fra akvariet hans, slik som når du kjøper fisk i butikken. Heng posen i det nye karet og kjør tilvenning med "vann inn - vann ut" metoden som vanlig. Jeg pleier å bruke et par timer på dette, med en skvett vann og like mye ut av posen hvert kvarter...det blir en sakte tilpasning til det nye vannet.
Inaktiv bruker
Da er alle de nye innbyggerne på plass. Ingen av dyrebutikkene rundt her hadde noen av de du anbefalte så det ble sorte neontetra mtp verdiene i akvariet Og en algespiser, får ikke tatt noe bilde av han så vet ikke hvilken type. Han har flyttet inn i slottet og vært der i hele dag. Det er rimelig stort så tar vel en stund før jeg ser han igjen

Bob var litt usikker på de andre først, poffa seg opp og skremte de bort, syntes det var ok, puffa seg opp igjen, og etter tredje gangen gikk det greit, da gadd de ikke flykte lengre og bare svømte rolig forbi han. Bob holder seg mest i slottet og skulle nok hett Rapunzel mtp sin blonde lokker og forkjærlighet for slottet

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap