Hjelp syk scalare! (side 3)
hei igjen ja, det der var feil ja jeg bytta på NO3. 10 og NO2: 0 . NO3 eller vel heller ikke en full tier tror jeg, syntes ikke fargen traff helt, så mellom 0-10 et sted på NO3. som du sier så for man jo ikke en helt treff på de stripsene synes jeg! men er jo andre gang jeg prøver, blir spennende å teste denne dråpe målingen, når jeg for den.
akkurat kommet hjem fra en deilig pinnekjøtt middag i kveld, så nå blir det bare å la det synke inn var innom å hilste på scalaren og den svømte litt med finner utstrakt en stund før den kroket seg sammen igjen, men ga de en god porsjon røde mygglarver til kvelds som gikk ned på høykant så for vi se hvordan det er med han i morgen,
hva er normalt med NO3 i krana forresten ?
akkurat kommet hjem fra en deilig pinnekjøtt middag i kveld, så nå blir det bare å la det synke inn var innom å hilste på scalaren og den svømte litt med finner utstrakt en stund før den kroket seg sammen igjen, men ga de en god porsjon røde mygglarver til kvelds som gikk ned på høykant så for vi se hvordan det er med han i morgen,
hva er normalt med NO3 i krana forresten ?
Postet 06.01.16 kl 21:31
Postet 06.01.16 kl 22:16
Vannprøve
Da har jeg sett litt nøyere på den eSHa boksen med fargekoder, og der er jo litt farge på 0 verdien av NO3, i motsatt av NO2 som er helt hvit, så jeg er nok lavere på NO3 i krana for når jeg trodde at stripsen skulle bli helt hvit på NO3, runda jeg opp til første verdi som er 10!
men gidder ikke måle krana nå mer nå før jeg for det utstyret som vil gi mer nøyaktige målinger,
men fortsetter å måle karet med leke utstyret til jeg for det proffe
07,01= PH= 7,6+ KH=6 GH=7 NO2=0 NO3=50 - sier minus for fargen er mellom 25 og 50 et sted,
kl 14,15 å nå skal jeg ta et vann bytte
hei å hopp så lenge,
PS en annen ting han i på webzoo sa jeg måtte LESE av stripsen innen et minutt, før den ble dårlig, men i bruksanvisningen står det VENT I 60 SEKUNDER!!! hemm
men gidder ikke måle krana nå mer nå før jeg for det utstyret som vil gi mer nøyaktige målinger,
men fortsetter å måle karet med leke utstyret til jeg for det proffe
07,01= PH= 7,6+ KH=6 GH=7 NO2=0 NO3=50 - sier minus for fargen er mellom 25 og 50 et sted,
kl 14,15 å nå skal jeg ta et vann bytte
hei å hopp så lenge,
PS en annen ting han i på webzoo sa jeg måtte LESE av stripsen innen et minutt, før den ble dårlig, men i bruksanvisningen står det VENT I 60 SEKUNDER!!! hemm
Postet 07.01.16 kl 14:43
Postet 07.01.16 kl 21:07
Postet 07.01.16 kl 21:27
Postet 07.01.16 kl 21:50