- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Min Tanganyika-drømmeliste (side 3)
Min Tanganyika-drømmeliste (side 3)
Postet 26.07.06 kl 13:25
Postet 26.07.06 kl 13:26
Postet 26.07.06 kl 13:26
Postet 26.07.06 kl 13:27
Alabastergips?
Kan jeg bruke dette for å øke Gh?
Har kjøpt natronbikarbonat for Ph/ Kh.
Postet 26.07.06 kl 18:14
Postet 27.07.06 kl 19:16
Tina, du får sneglehus på Ultra Stovner og. Ser du er fra Lørenskog, så dette er det nærmeste.
Har dere kommet vel i hus MC?Ser frem til å se 420 literen din som Tanganyika kar Ser veldig fint ut på bildene til nå.
Vi venter og på nytt hus, og jeg venter på 350 liter hjørne, som skal bli Tanganyika kar. Gleder meg som bare det!
Har dere kommet vel i hus MC?Ser frem til å se 420 literen din som Tanganyika kar Ser veldig fint ut på bildene til nå.
Vi venter og på nytt hus, og jeg venter på 350 liter hjørne, som skal bli Tanganyika kar. Gleder meg som bare det!
Postet 27.07.06 kl 20:42
Alabastergips?
Merete GrammHar dere kommet vel i hus MC?Ser frem til å se 420 literen din som Tanganyika kar:-) Ser veldig fint ut på bildene til nå. Vi venter og på nytt hus, og jeg venter på 350 liter hjørne, som skal bli Tanganyika kar. Gleder meg som bare det!
Har kommet oss i hus ja, men er ikke ferdig med all oppussing.
Og denne varmer har satt en stopper for alt fysisk arbeid
Jeg drømte jo egentlig om 350 hjørne, men etter litt debatt hjemme ang plass ble det 420 literen.
Jeg er foreløbig fornøyd selv.
Venter bare på svar fra noen kunnskapsrike hoder ang gipsen jeg har kjøpt- så kan jeg begynner å teste fra rette blandingsforhold
Postet 28.07.06 kl 11:58
Varmen setter stopper for det meste den ja. Er helt satt ut.
Finner du ikke noe på nett om den type gips? Jeg har ikke hørt om den selv. Bruker faxekalk og Utah ice, pluss natron. Får fine vannverdier med det.
Har bare et lite 70 liter nå, men det får duge til etter nyttår. Tar bort den verste abstinensen
Finner du ikke noe på nett om den type gips? Jeg har ikke hørt om den selv. Bruker faxekalk og Utah ice, pluss natron. Får fine vannverdier med det.
Har bare et lite 70 liter nå, men det får duge til etter nyttår. Tar bort den verste abstinensen
Postet 28.07.06 kl 12:11
Alabastergips?
Jo, har funnet noen sider men de er tydeligvis for geologer og det er ikke mye jeg skjønner der..
Postet 28.07.06 kl 12:17
FRANK!!
Aner du noe ang alabastergips?
PS: Du har stavet Sortland feil, så det i annonsen din
Postet 29.07.06 kl 17:35
Det blir virkelig vakkert, MC Virkelig flott med den BTN modulen på siden, det gjorde seg virkelig.
Merk mine ord; en vakker dag, en vakker dag... da skal jeg også ha meg et Tanganyika kar... om jeg så må bygge ut huset for å få det til Utenom sør-amerikansk, så er det de eneste fiskene som virkelig fascinerer meg.
Etter at du viste bilder av de små sjarmtrollene Stappersi en gang i tiden, ble jeg helt fascinert. Og det begynner å bli en stund siden du fikk tak i din første gruppe med dem, ikke sant? Du la ut bilder av dem husker jeg. En vakker liten skapning
Merk mine ord; en vakker dag, en vakker dag... da skal jeg også ha meg et Tanganyika kar... om jeg så må bygge ut huset for å få det til Utenom sør-amerikansk, så er det de eneste fiskene som virkelig fascinerer meg.
Etter at du viste bilder av de små sjarmtrollene Stappersi en gang i tiden, ble jeg helt fascinert. Og det begynner å bli en stund siden du fikk tak i din første gruppe med dem, ikke sant? Du la ut bilder av dem husker jeg. En vakker liten skapning
MC DarupBegynte med oppsettet i går, og selv om vannet er grumsete og lyset ikke er på måtte jeg ta noen bilder.. Er ikke helt ferdig, skal ha noen småstein for å skille litt mellom sneglehus + sneglehus selvsagt :) Vallisinera vil jo vokse. Sanda er ikke riktig så lys som på bildene (gjorde de litt lysere). Det er to typer sand, en fin sand på sidene og kjempefin sand i midten.
Postet 29.07.06 kl 17:44
Endret: 29.07.06 kl 17:45
MC DarupAner du noe ang alabastergips?
Er vel den vanligste gipsen å brukte til akvariet, på grunn av den relativt beskjedne prisen pr kg.
Selv bruker jeg steingipsen Panduro har, men kan egentlig ikke gi noen god grunn til hvorfor jeg betaler nesten det dobbelte pr kg...
Litt smårar, er jeg vel
MC DarupPS: Du har stavet Sortland feil, så det i annonsen din ;)
Takk for tips, er slett ikke første gang jeg stokker litt om på navnet ti l Norges kjedeligste by
Postet 29.07.06 kl 17:55
Mona;
jeg hadde de for lenge siden ja, i 45- literen. Synnøve overtok de og de fikk yngel hos henne også.
Mine 18 yngler ble solgt til AkvarieMagasinet, og han solgte alle videre iløpet av en uke
Samme person kom to runder og kjøpte alle.
Har tenkt å ha en gruppe med 10 stykker nå, gleder meg masse!
Stappersii/ meleagris er de mest bedårende av alle sneglehuslekerne.
Du kan jo ha disse i et relativt lite akvarium.. *friste friste*
Takk for skryt!
Frank;
endelig fikk denne masete kjerringe respons! Har jo både gips og natron i hus nå, og det klør jo i meg etter å starte opp..
Takk!
Betalte 39,- for ett kilo.
jeg hadde de for lenge siden ja, i 45- literen. Synnøve overtok de og de fikk yngel hos henne også.
Mine 18 yngler ble solgt til AkvarieMagasinet, og han solgte alle videre iløpet av en uke
Samme person kom to runder og kjøpte alle.
Har tenkt å ha en gruppe med 10 stykker nå, gleder meg masse!
Stappersii/ meleagris er de mest bedårende av alle sneglehuslekerne.
Du kan jo ha disse i et relativt lite akvarium.. *friste friste*
Takk for skryt!
Frank;
endelig fikk denne masete kjerringe respons! Har jo både gips og natron i hus nå, og det klør jo i meg etter å starte opp..
Takk!
Betalte 39,- for ett kilo.
Postet 29.07.06 kl 20:50
Endret: 29.07.06 kl 20:50
Postet 30.07.06 kl 14:06
Postet 30.07.06 kl 15:15
Frank AngellSyntes ikke du er masete, MC ;) Må nok innrømme at jeg ikke har fulgt alt for godt med i denne tråden, rett å slett fordi jeg er farlig redd at jeg hadde blitt bitt av ennå en sjø jeg ønsker meg fisker fra. Er ikke helt bra for helsa, dette stadige ønsket om mange 1000 liter vann med fisk i ;)
Ahh.. Tanganyika.
Tanganyika.
Vakre flotte fisker fra Tanganyika.
*hjernevasker*
Postet 30.07.06 kl 17:06
Postet 30.07.06 kl 17:07
Postet 30.07.06 kl 17:30
TinaSer at dere snakker om tanganykia her :) så lurte på om noen kunne svare på dette! Skal starte et akvarium (240liter) har denne bakgrunnen i dette akvariet nå --> Kan jeg bruke denne når jeg skal ha tanganykia fisk?? :)
Fiskene vil nok ikke lide kraftig overlast på grunn av "feil" motiv i bakgrunnen
Bakgrunnen er jo mest for akvaristens del, og om du føler at det blir riktig, beholder du denne bakgrunnen. Selv syntes jeg ikke den er helt velplassert, men det er nå meg, det
Postet 31.07.06 kl 10:45