- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Dagens blomst (side 30)
Dagens blomst (side 30)
Postet 07.05.11 kl 11:43
Postet 08.05.11 kl 06:55
Postet 08.05.11 kl 06:57
Postet 08.05.11 kl 09:07
Stemorsblomster er vakre, ja
Pleier å la de stå å frøe seg på slutten av sommeren og da dukker de opp neste år litt her og der.
Neste blomst er en allium på vei til å springe ut, det er en av yndlingsblomstene mine.
De er så fine når de blir kjempestore lilla kuler på lang stilk
Neste er en vårfloks med søte små rosa/lilla blomster.
Pleier å la de stå å frøe seg på slutten av sommeren og da dukker de opp neste år litt her og der.
Neste blomst er en allium på vei til å springe ut, det er en av yndlingsblomstene mine.
De er så fine når de blir kjempestore lilla kuler på lang stilk
Neste er en vårfloks med søte små rosa/lilla blomster.
Postet 08.05.11 kl 10:08
Postet 08.05.11 kl 10:10
Endret: 08.05.11 kl 10:11
Postet 08.05.11 kl 10:27
Postet 08.05.11 kl 18:27
Postet 11.05.11 kl 08:08
Forglemmegei
Gudene var nok våryre da de drømte frem denne :o)
Løvetannfeen har vært litt i overkant gavmild mot oss, ut og luke!
Løvetannfeen har vært litt i overkant gavmild mot oss, ut og luke!
Postet 11.05.11 kl 15:51
Linda & OveGudene var nok våryre da de drømte frem denne :o) [IMG]https://lh6.googleusercontent.com/_MY73j34lfnI/TcqQduxRkMI/AAAAAAAAAQM/fPsOmEJjv3U/100511%20Forglemmegei.jpg[/IMG] [IMG]https://lh3.googleusercontent.com/_MY73j34lfnI/TcqQdxGB5-I/AAAAAAAAAQQ/rrxpgeSsm1U/100511%20Forglemmegei%201.jpg[/IMG] Løvetannfeen har vært litt i overkant gavmild mot oss, ut og luke!
Blomstrer disse allerede hos dere? De er bare helt skjønne. Jeg elsker blå blomster.
Postet 11.05.11 kl 16:00
Heidi IngdalBlomstrer disse allerede hos dere? De er bare helt skjønne. Jeg elsker blå blomster.:-)
Da skal du få en til, Heidi. Blåveisen synger på siste verset nå, bor på en bergknatt som sikkert magasinerer veldig mye varme, så mye er tidlig ute her. Bilder er gøy, ser til min glede at vi skal få ihvertfall en liljekonvall i år! Jippiii :o)
Postet 11.05.11 kl 16:40
Postet 14.05.11 kl 18:12
Postet 14.05.11 kl 18:15
Postet 15.05.11 kl 10:53
Postet 17.05.11 kl 16:32
Postet 18.05.11 kl 13:46
Litt småplukk fra hagen
En blå akeleie, navnløs
En rød og hvit akeleie, også denne sorten er navnløs.
.
Allium! En imponerende løkplante som sender opp en høy stilk med en rund "klode" av blomster i toppen, rager gjerne høyt over alle andre blomster i bedet. Jeg kjøpte en pose løk av disse i fjor høst og plantet i oktober. Ser ut som alle kom opp
En blå akeleie, navnløs
En rød og hvit akeleie, også denne sorten er navnløs.
.
Allium! En imponerende løkplante som sender opp en høy stilk med en rund "klode" av blomster i toppen, rager gjerne høyt over alle andre blomster i bedet. Jeg kjøpte en pose løk av disse i fjor høst og plantet i oktober. Ser ut som alle kom opp
Postet 07.06.11 kl 16:48
Endret: 07.06.11 kl 16:53
Flere av årets blomster i min hage; spanske margeritter!
Jeg bruker sjelden eller aldri å velge gule blomster, men i år ble jeg litt betatt av den gulfargen på disse da jeg sto og skulle velge årets farge på margerittene. Bruker alltid å ha margeritter som sommerblomster i krukker i hagen, de pynter opp og blomstrer uten stans hele sommeren. I år valgte jeg altså to farger, noen gule og noen rosa margeritter. Bruker ofte å velge lilla, men fant på noe annet i år.
De gule margerittene i krukkene på midterste bilde har fått selskap av svarte (!) stemorsblomster eller fioler, noe som ble ganske kul kombinasjon egentlig. Skikkelige kontraster mellom de to, de ble fine sammen.
Jeg bruker sjelden eller aldri å velge gule blomster, men i år ble jeg litt betatt av den gulfargen på disse da jeg sto og skulle velge årets farge på margerittene. Bruker alltid å ha margeritter som sommerblomster i krukker i hagen, de pynter opp og blomstrer uten stans hele sommeren. I år valgte jeg altså to farger, noen gule og noen rosa margeritter. Bruker ofte å velge lilla, men fant på noe annet i år.
De gule margerittene i krukkene på midterste bilde har fått selskap av svarte (!) stemorsblomster eller fioler, noe som ble ganske kul kombinasjon egentlig. Skikkelige kontraster mellom de to, de ble fine sammen.
Postet 07.06.11 kl 17:10
Endret: 07.06.11 kl 17:16
Mona så hyggelig å se deg igjen i blomstertråden. Masse flotte blomster har du også.
Ser Akeleiene har begynt å blomstre og de er en av mine favoritter. Her har de ikke kommet i gang enda men gleder meg til det. I år har jeg kjøpt endel georginer men de blomstrer jo ikke enda.
Her er to av kulegeorginene fra i fjor som jeg håper blir fine i år også. har noen nye kaktusgeorginer som jeg gleder meg til å se.
Ser Akeleiene har begynt å blomstre og de er en av mine favoritter. Her har de ikke kommet i gang enda men gleder meg til det. I år har jeg kjøpt endel georginer men de blomstrer jo ikke enda.
Her er to av kulegeorginene fra i fjor som jeg håper blir fine i år også. har noen nye kaktusgeorginer som jeg gleder meg til å se.
Postet 07.06.11 kl 19:36