- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Du vet du er en akvaholiker når... (side 30)
Du vet du er en akvaholiker når... (side 30)
-når du spør sjefen veldig pent (med tårer i øya) om du kan få ha et lite kar i klasserommet..
- når du kommer hjem fra ferie med 50 fisk! Og blir stående med vannbytte og tilvenning til halv fem, selv om du skal i barnedåp dagen etter...
- når du jubler på postkontoret fordi akvarieplantene har kommet
- når du har smitta mora di med literssyken...
- når du stadig flytter fiskene til nye kar, fordi de får en bedre biotop i det nye..
- når elevene dine kan navnet på minst 10 fiskearter...
- når du kommer hjem fra ferie med 50 fisk! Og blir stående med vannbytte og tilvenning til halv fem, selv om du skal i barnedåp dagen etter...
- når du jubler på postkontoret fordi akvarieplantene har kommet
- når du har smitta mora di med literssyken...
- når du stadig flytter fiskene til nye kar, fordi de får en bedre biotop i det nye..
- når elevene dine kan navnet på minst 10 fiskearter...
Postet 29.08.11 kl 21:56
...når du planlegger hele ferien din rundt fiskekjøp...
(ferie om ca 1 mnd, har allerede sendt mail til en butikk i Sverige for å høre om de har fiskene jeg ønsker meg og pris, samt redmoor-røtter osv osv... Planlegger reise torsdag, bruke fredagen på dyrebutikker og reise hjem mandag etter butikkene er åpnet så jeg rekker å hente fisker )
(ferie om ca 1 mnd, har allerede sendt mail til en butikk i Sverige for å høre om de har fiskene jeg ønsker meg og pris, samt redmoor-røtter osv osv... Planlegger reise torsdag, bruke fredagen på dyrebutikker og reise hjem mandag etter butikkene er åpnet så jeg rekker å hente fisker )
Postet 29.08.11 kl 22:11
Postet 29.08.11 kl 22:52
Postet 29.08.11 kl 22:53
Endret: 29.08.11 kl 22:53
-Når du kjøper deg Akvariedvden med en spilletid på over 3.timer og 30.min inn i den,ikke klarer og slå den av...
-Når du bare MÅ ta en tur bort og kikke på fiskene hver gang du er i dyrebutikken,selv om du ikke har fått kjøpt deg Akvariet ennå.
-Når du lager deg en liste over hva du trenger til Akvariet og fiskene og lista bare vokser og vokser,men du bryr deg ikke om kostnadene og fortsetter og legge til flere ting og tenker at du kjøper det når du får råd... lol
-Når du bare MÅ ta en tur bort og kikke på fiskene hver gang du er i dyrebutikken,selv om du ikke har fått kjøpt deg Akvariet ennå.
-Når du lager deg en liste over hva du trenger til Akvariet og fiskene og lista bare vokser og vokser,men du bryr deg ikke om kostnadene og fortsetter og legge til flere ting og tenker at du kjøper det når du får råd... lol
Postet 29.08.11 kl 23:17
STIEdgeNår du bor på 80 kvadrat, og drar hjem et 500 liter samtidig som du sier at " jamen vi kan jo rydde bort litt av lekene til ungene så er det plass" :)
Jeg bor på 72 kvadrat og lempet ut spisestuebordet for der fikk jeg plass til en 600 liter.
Lempet ut hjørnesofaen, for med 3-2-1 fikk jeg plass til en Trigon190.
Trengte ikke skohylle for der var det plass til en 312.
Osv.
Osv.
Postet 29.08.11 kl 23:20
Postet 29.08.11 kl 23:47
Postet 30.08.11 kl 00:22
Postet 07.10.11 kl 11:46
Postet 07.10.11 kl 12:25
Postet 07.10.11 kl 12:37
- du ringer slekt og venner å forteller om at du har fått barn på fisken
-du går rundt i en park å samler løv i en pose og tar med hjem
-lar være å skrape alger for ikke å forstyrre fisken (hallo?? man har ikke fisk for syns skyld!!)
-du kjøper myggnett hele året
kjøper 10 kg klinkekuler for du skal leke med fiskene dine
man sitter musestille mens myggen stikker slik at man skal få bra fiskemat
-når man har dyp medfølelse over folk som bare har ett akvarium
når man er fulstendig klar over at det er ett parr plasser det er plass til ett karr til..
du egentlig ikke har lyst å reise noen steder i ferien..
når man ikke har for vane å våkne av vekkeklokken, men en liten dryppelyd får deg til å stå i sengen.
når man aldri har kastet ett lysamatur i hele ditt liv
når man aldri kan gå forbi en glassrute uten å begynne å tenke...
når man har lurt på om det går å ha akvarium i bilen eller i båten
når man lager fiskekaker til noen som har bursdag
når man har mere akvarielitratur på toalettett enn dopapir
Postet 08.10.11 kl 02:01
Postet 08.10.11 kl 10:02
Postet 20.01.12 kl 23:39
Postet 21.01.12 kl 01:17
Postet 21.01.12 kl 01:24
Postet 21.01.12 kl 02:43
Postet 21.01.12 kl 11:35
Postet 21.01.12 kl 15:20
Postet 21.01.12 kl 17:31